Ha az egyiptomiak - a régészek, történészek feltételezései szerint - olyan bitang jól értettek a matematikához, tudományokhoz, akkor miért voltak képtelenek kereket csinálni?
Na de ha ez így van, akkor miért gyötörték a piramisépítőket kereket használó vontatók nélkül?
Mindenhol azt állítják, hogy görgőknek használtak, megmunkálatlan fatörzskön szenvedték fel a soktonnás kőtömböket a piramisok tetejére - vagy még annyi se volt a kőtömbök alatt; ahelyett, hogy soktengelyes, teherbíró kerekes szállítókon vontatták volna fel azt az egyébként is értelmetlen terhet.
A harci szekeret leginkább az Újbirodalom korában használták. Ázsiából vették át, a lótenyésztéssel együtt. Az átmeneti időszakban egy hükszosz néven ismert, Palesztina és Szíria terüléről bevándorolt népség eluralta Egyiptom északi részét. Ekkoriban sokmindent kölcsönösen átvettek egymástól az egyiptomiak és az ázsiai kontinens lakói.
Egyébként az őslakos amerikai kultúrák sem ismerték a kereket. Pedig ők azon a terepen sokkal több hasznát vehették volna a keréknek mint az egyiptomiak a homokban. Plusz a fémeket se ismerték, és állattenyésztés is csak az inkáknál volt. Mindezek ellenére közismert az aztékok, maják, inkák, olmékok stb. fejlettsége.
Az aztékoknak pl. olyan komoly mezőgazdasága volt, hogy egy földműves család szorgalmas munkával a szükségletei dupláját tudta termelni. Tehát a népesség fele dolgozhatott az építkezéseken, kézműveskedhetett vagy mehetett leigázni más népeket. Részben természeti adottságok miatt, de egyes afrikai területek a mai napig sem jutottak el a termelékenység ezen fokára. De az európaiaknak is csak a 19.század felé jött ez össze.
Sok tengellyel se lehet megoldani a teherbírást?
Amúgy meg miért olyan baromi nagy kőtömböket kellett használni? Miért nem lehetett megfogható méretű kőtéglatestekből építkezni?
Ez számított a 123. számú istenségnek, hogy minél nagyobb kövekből, minél körülményesebben építsék meg az aktuális despota 100000×-es méretű sírját??
Egy olyan járműről lenne szó ez esetben, amire fel kell tenni egy 10 tonnás követ, a járműnek bírnia kell a terhelést, a vontatóknak (mindegy, hogy állat vagy ember) a kő és a monstrum jármű együttes tömegét kell felvinni 150 m magasba (ekkora a Keopsz). Eközben a jármű útját se árt jól megépíteni.
Ha ezeket mind egybeveted, egyfelől a mai technológiával sem lehet ilyent megépíteni, másfelől nincs egyszerűbb és gyorsabb megoldás, mint mozgatható fahengerek sokaságán húzni felfelé. Ne m kell jármű, nem kell komolyabb út, nem kell a járművet is vinni, nem tör ki el, ha visszacsúszik, amint az utolsó (alsó) fatörzsről a földre ér, megáll.
Az általuk használt technológia inkább a zsenialitásukat mutatja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!