Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Milyen a műszaki érdeklődés?

Fizikakedvelő kérdése:

Milyen a műszaki érdeklődés?

Figyelt kérdés

Hogyan kell elképzelni? A műszaki dolgok egy rendkívül nagy halmaz,szerteágazó területekkel. Az individuum szintjén érdekel az,hogy hogyan néz ez ki. Házi "labor" felállítása/szerelgetés tán? Lehet-e a műszaki érdeklődést természettudományos háttérrel kialakítani? Mérnökök és műszaki érdeklődésű fiatalok válaszát várom elsődlegesen


Válaszokat előre is köszönöm!



2019. júl. 30. 15:47
1 2 3 4 5
 11/43 A kérdező kommentje:
#10:Csak azt nem értem miért furák. Azért köszönöm a válaszod!!
2019. júl. 30. 19:27
 12/43 anonim válasza:
87%

Én műszaki érdeklődésűnek gondolom magam, de a bütyköléses rész soha nem érdekelt. Soha nem az érdekelt, hogy ez meg az hogyan működik és hogy lehet megcsinálni, hanem leginkább az, hogy miért működik. Továbbá a tervezés részét szeretem még a dolgoknak, de az összerakás szerintem mindig inkább teszt-jellegű volt, mint kíváncsiság.

Üdv, VIK-es hallgató.

2019. júl. 30. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/43 A kérdező kommentje:
#12:Nagyon köszönöm. S igen,szerintem is a tervezés az érdekesebb. Nem a karbantartás/javítgatás.
2019. júl. 30. 20:14
 14/43 anonim ***** válasza:
73%

Érdekes volt olvasni a válaszokat. Azért lássuk be őszintén, a műszaki érdeklődés sokrétű, de ezen a ponton tovább is kell pontosítani ezt. Megkülönböztetünk


1.elméleti műszaki érdeklődést, és

2.gyakorlati műszaki érdeklődést.


Még a mérnöki gyakorlatban is meg lehet maradni egy elméleti szinten, ahol tervezgetünk-tervezgetünk, csak épp az illető nem járt még a műhelyben se, mert ott meg szidják, mert nem ismeri a gyártástechnológiát.


A gyakorlati műszaki érdeklődés az igen! Aki nemcsak elméletben tudja hogy hogyan működik valami, hanem azt is, hogyan kell azt legyártani, mi a gyártástechnológia és a szükséges géppark.


A Műegyetem honlapján valahol van egy olyan rész, ahol régi neves professzorokról van 20-30 perces szakmai dokumentumfilm. Javaslom a Kérdezőnek, hogy a Pattantyús Ábrahám Gézáról szóló filmet nézze meg.

2019. júl. 30. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/43 A kérdező kommentje:
#14:Nagyon köszönöm az ajánlást. A gyakorlati műszaki érdeklődésre irányult a kérdésem,hiszen leginkább kétkezi munkáról beszéltem. A filmet mindenképpen megnézem.
2019. júl. 30. 22:44
 16/43 anonim ***** válasza:
73%
Helyes, meg kell nézni azt a dokumentumfilmet, másoknak is bátran ajánlom. Csak ízelítőként annyit, hogy a háború után a laborokat mind sajátkezűleg kellett újjáépíteni. Pattantyús Úr még logarléceket is készített egyedileg. Persze ez ma már furcsán hangzik, amikor már a végző középiskolások 80%-nak még a logaritmusról sincs fogalma, a logarléc napjainkban meg már múzeumi tárgy lesz lassan.
2019. júl. 30. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/43 A kérdező kommentje:
Én is csak hallottam a logarlécrőo. Apai ágú nagyapám édesapámnak csinált gimnazista évei alatt egyet. Ez ma már inkább oktatástörténeti érdekesség.
2019. júl. 30. 23:11
 18/43 anonim ***** válasza:
100%

A kérdéseiddel az a probléma, hogy nem lehet pontosan érteni, hogy mire vagy kíváncsi.

Milyen a műszaki érdeklődés? Mi az, hogy milyen? Az adott embernél hogyan nyilvánul meg, vagy arra vagy kíváncsi, hogy milyen objetkív jellemzői vannak? Stb-stb.


Azt a kérdést pl. egyáltalán nem értem, hogy "Lehet-e a műszaki érdeklődést természettudományos háttérrel kialakítani?". Lehet anélkül is?


Mellesleg az is kérdéses, hogy pontosan mi a kérdés célja, mire akarsz választ kapni. Szeretnéd valaki szokásait lemásolni és úgy foglalkozni valami műszaki dologgal? Mert ha igen, akkor pont a szerteágazódása miatt specifikus területeket is megemlíthettél volna.


A kérdésekről meg annyit, hogy én műszaki egyetemre járok, így nem igazán vannak otthoni projektjeim, amit önerőből csinálok. Általában nyárra találok ki 1-2 dolgot, amit megcsinálok, ha időm engedi, ezért az állandó "labor" egyáltalán nem mondanám, főleg hogy többnyire programozok, viszont van mikroprocesszorom is, szóval néha össze is rakok 1-2 dolgot.

De tényleg nem tudom, hogy pontosan mire vagy kíváncsi.

2019. júl. 31. 02:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/43 anonim ***** válasza:
90%

Valóban ketté szokták, vagy lehet osztani a műszaki jellegű érdeklődést, de ezek mindenképpen erősítik, kiegészítik egymást, valójában összetartoznak.

Arról van szó, hogy az ember megismer, vagy találkozik azzal, ahogyan a tárgyak, eszközök keletkeznek és érdeklődni kezd ennek a folyamatnak a hátteréről.

Mindenképpen van elmélet is mögötte, hiszen a szakmunkások is tanulnak elméletet és a különféle megmunkálás során szinte mindenki elgondolkodik, hogyan lehetne másképpen, jobban csinálni, miképpen csinálták régen, mi a fejlődés, milyen, sokszor zseniális ötletek adták, hogy egyre hatékonyabb dolgokat tudunk termelni, egyre jobb, különlegesebb eszközökkel, módszerekkel, mik az egyes szakmák fő jellegzetességei, mik a szakmai fogások, mik az alapanyagok jellegzetességei, különbségei, gyártási módszerei, stb...

Ahogyan az amatőr csillagászok is meg szeretnék nézni a szabad szemmel nem látható bolygókat, objektumokat és drága, de csak amatőr szintű műszereket vásárolnak és megismerik a csillagászati megfigyelési módszereket, csupán azért, mert maguk is kóstolót akarnak ebből, pedig sokkal jobb fotók, filmek találhatók a professzionális tudományos műszerek jóvoltából, így a barkácsoló is maga szeretne valamilyen működő dolgot megszerkeszteni, megismerni a különféle gyártástechnológiákat, szerelési módokat és ha már konyít hozzá, akkor sikerélménye van, ha javítani tud a működésen, vagy szebbé, hatékonyabbá, kisebbé teszi - és ez elméleti dolgokra is vonatkozik, tervezésre, programokra, bármelyik gyártási folyamatra.

Valóban van, akit jobban érdekel a fizikai megvalósítás, van akit jobban az elméleti része, de ahhoz, hogy normálisan működjön, mindenképpen van átfedés és még a technológiai részekről is feltétlenül kell ismereteket szerezni, hiszen nélküle sem tervezés, sem megvalósítás nem lehetséges, de ennek dominanciája esetenként változó lehet.

Én változó módon állok ehhez, van ahol az elmélet jobban érdekel, nyilván ott, ahol eleve nincs lehetőségem azt magam is megcsinálni, de ha nagyon rákattanok, akkor előfordult már, hogy alkatrészeket legyártattam, illetve van ahol szakmai szempontból érdekel valami, a gyakorlati részből kiindulva és ennek érdekében bővítem esetleg az elméleti részét is a háttérnek. Az optimális az szerintem, ha az elmélet és a gyakorlat valamennyire kiegyenlíti egymást, persze a csúcstechnológia kivételével, hol is jobbára csak az elmélet megismerésére van lehetőségünk.

A másik véglet meg az, amikor közismert dolgokat akarunk mi is megcsinálni, mert miért ne csinálnánk meg?.

Az ilyen jellegű emberi tevékenység máshol is megfigyelhető, hiába nem vagy mondjuk szakács, de ha érdekelni kezd a főzés, akkor megcsinálsz a pörkölttől kezdve mindenféle ételt, egyre jobbakat, egyre jobb eszközökkel, módszerekkel és egyre jobb elméleti, gyakorlati háttérrel, egyre nehezebb célokat kitűzve.

2019. júl. 31. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/43 A kérdező kommentje:

#18:Elsősorban nem a legáltalánosabb jellemzők érdekelnek,hanem a specifikusak. Tehát például akik most mérnökök vagy mérnöknek tanulnak,mikor és hogyan alakult ki ez az érdeklődés. A természettudományos kérdés szerintem teljesen jogos. Aki nem ment műszaki egyetemre egy technikusi után,azt megeshet,hogy nem érdekli a mat-fiz különösebben ellenben kiváló szakember lehet műszaki érdeklődéssel.


Nyilván érdekel a folyamata,s az is,hogy mikortól mondhatjuk valakire azt,hogy műszaki érdeklődésű.

2019. júl. 31. 10:56
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!