Mi vinné közelebb az emberiséget egy igazságosabb társadalomhoz? Te milyen reformokat javasolnál?
Házi feladat kérdés..:/
Valaki tudna ehhez valamit hozzáfűzni?
Egy A4-es oldalt kéne erről írnom...De egyszerűen nem megy.:(
Válaszokat előre is köszönöm.!
Homo homini lupus est.
Ennyit írnék egy A4-es lapra.
Elvárás mocsok sok van már iskolában. Ha a gyerek valamit elront, megbüntetik és nem segítenek neki javítani. Ezt tanulja 12 évig, majd kikerül az életbe - mégis hogyan viselkedjen? Ha lát valakit, aki egyszer hibázik valamiben, rögtön ő is büntetni akar majd.
Mondjuk az iskola rendszerrel lehetne kezdeni valamit. A megfelelési kényszer és az ahhoz tartozó neurózis, amit a jelenlegi rendszer produkál, nagyon sok kárt okoz.
Kedves kérdező, hasznos, amit az iskolarendszer hibáiról írtak, csak mivel iskolai dolgozathoz kell neked, javaslom, egészítsd ki a reformpedagógiákra való hivatkozással úgy, mint Waldorf, Montessori, vagy pl Freinet.
A Waldorfnak egyik fő jellemzője az önkifejezés, kreativités, egyéniség, egyéni vélemény, önkibontakoztatás, gyakorlatiasság. Valamint az életkori sajátosságok figyelembe vétele - az tananyag "ledarálása" szellemiséggel ellentétben.
A Montessori is gyakorlatias, de ott az egyik fő hangsúly a diferenciált nevelésen van, tehát hogy egyénileg kiemelten foglalkoznak a gyermekekkel; valamint neurobiológiai érés szempontjából is foglakoznak a neveltekkel.
A Freinet egyik fő jellemzője pedig a gyermekközpontúság, de javaslom kiemelni dolgozatodban, hogy ez NEM liberalizmust jelent, NEM elkényeztetést, hanem azt, hogy a gyermekek egyéni igényeiből indul ki -ennél fogva van diferenciált nevelés is-, és csak másodlagosan a felnőtt elképzeléseiből. A felnőtt csak a keretet, irányvonalat adja, ugyanakkor a felnőtt kell, hogy segítsen felfedezni egyénenként a gyermekeknek a gyermekben egyénileg rejlő képességeit. Tehát a gyermek képesség-kibontakoztatását erősen támogatja a gyermekközpontú szemlélet, ami ellentétben áll a töb ezer éves, jelenleg is tartó, poroszos, elvárásra és megfélemlítésre építő, agymosó, az aktuális rendszer szolgáló iskolapedagógiával szemben!
A jó pedagógia ráadásul több irányvonalat, alternatívákat is kell hogy felfedjen adott kérdéskörre, és objektíve helyt adjon azoknak is. (Ez utóbbi egyelőre sajnos csupán a felsőoktatásban van jelen alapvetően, de sajnos ott is csak korlátozottan, sajnos csak az akadémikus szemléleteket felsorolva.)
A tudós világ eleve számos kérdésben vitában áll egymással, helytelen tehát az a tanítási forma, melyben kinyilvánítja a tankönyv, és/vagy a tanár, hogy "ez így van, csak ilyen módon érvényes, és kész"...
De azért jól gondold meg, nehogy hátrány érjen téged a tanár(ok)tól, aki iratja veled e dolgozatot.... Még sajnos manapság is kissé forradalminak és a többségi elvek ellenében megütközőnek számítanak a reformpedagógiai elvek, hiába léteznek már évtizedek óta reformpedagógiák...
Kérdésedre -további szempontból, az iskolai reformok kérdésköre mellett- még annyit, hogy a pénzvillág eleve visszaélésekre ad lehetőséget, annak fokozatos felszámolása alapvető kellene legyen. A pénzügyi világelit, egy maroknyi, pár ezer fős csoportosulás a pénzügyi rendszeren keresztül csalással, gyak. lopással tartja pórázon az emberiséget. És amíg fennáll a pénzrendszer, mindig lesznek korrupcióból eredő súlyos visszaélések -a természetbeli korrupció lehetősége áltaában korlátosabb-, lopások, csalások, mások kárára.
A globális csalások a pénzügyi rsz-en át sajnos az elit számára, az ő kényük-kedvük szerint mozgathatja-bevetheti azt erőszakszervezetet (katonaság, rendőrség), így az erőszakszervezetek is, és az emberiség is a bábjuk sajnos, egyelőre.
------
Továbbá: az érzékelésünk határai kibővítése is cél, mivel:
az információ = hatalom.
Ez a másik tényező, amivel sajnos visszaél a felső tizezer, az elit.
Pszichológiai hadviselést folytatnak ellenünk, a médiákon (főleg televizión) keresztül. Agymosás, közízlésformálás, hazugságok elhitetése.
És titkolózásuk! Amit tudnak, csak töredését osztják meg az emberiséggel, azokat is túl későn, és ami a legkárosabb hozzáállásuk ezek közül: amikor igazságnak állítják be a hazugságot. Tehát amikor terjesztenek infót, realitás címszó alatt, az még a titkolózásuknál is veszélyesebb!
----
Nagyrészt függetlenedni is szükséges, a központosítás ellenében, a globalizációnak a mai, korlátolt formája ellenében. A központosítás a (rejtett) diktatúra egyik eszköze. Hiába van papíron demokrácia jelenleg, ez látszat csupán. A kapitalizmus épp úgy diktatúra valójában, mint a szocializmus MEGVALÓSÍTÁSA amilyen volt.
Az embereket önálló független gondolkodásra kell sarkalni, arra, hogy ne a kiközösítéstől való állandó és egyik legfőbb félelmük vezérelje, hanem az igazság, az összefüggések teljességének egyre nagyobb fokú megismerése.
Így a gonoszoktól való függés is egyre jobban gyengül, és az egyéni önmegvalósítás, kibontakozás is egyre nagyobb teret kap.
Mindezek következménye -a kizsákmányolás, elnyomás, butítás, mentális-, testi-, intellektuális egészségroncsolás ellenében- az egyre békésebb, harmonikusabb, egymást egyre inkább elfogadó emberi életforma lesz.
Ennek további következménye a rombolás helyetti értelmes, izgalmas, fejlesztő teremtési folyamat lesz.
Hirtelenjében ennyi jutott még eszembe, az iménti iskolareformbeli tényezők ecsetelése mellett. De lehetne folytatni a sort további, más lényeges tényezőkkel, és részletekkel is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!