Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Miért különültek el annyira...

Miért különültek el annyira egymástól a 21. században a humán és a reál tárgyak?

Figyelt kérdés

az ókorban és a középkorban az emberek tele voltak polihisztorokkal, akik nem csak a humán, és reál tárgyakban jeleskedtek, hanem a készségtárgyakban is. Viszont ma már az figyelhető meg, hogy egy humán beállítottságú ember teljesen eltávolodik a matematikától, fizikától, és fordítva. Mi ennek az oka? Persze vannak kivételek, de most nem arra vagyok kiváncsi.


Azzal is tisztában vagyok, hogy máig nagyon nagyot fejlődött a tudomány, szóval a tananyag is óriásira duzzadt, de vajon ez lehet-e az egyik oka?


Szerintetek mi?



2014. ápr. 3. 15:28
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
100%
Ajánlok egy igen népszerű társadalomtudományt: közgazdaságtan. Nagyon különleges diszciplína, mivel egybeolvasztja a történelem tanulmányozásánál elsajátított ok-okozati összefüggések alkalmazását a konstruktivista matematikai modellezéssel. Ebben az esetben tehát nem, hogy elkülönül, hanem kéz a kézben együtt jár a 'humán' és 'reál'. (Hozzáteszem ez nagyon keveseknek jön össze, vagy matekzseni és megszólalni sem tud, vagy pedig nem ért a számokhoz.)
2014. ápr. 5. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

helloka... nekem a közgazdaságtant ne ajánld, mert utálom a matematikát :D de felpontoztalak, ne vedd sértésnek:)


amúgy azért kérdeztem, mert én magamon is tapasztaltam ezt a kettéosztódást. A humán tárgyakat kedvelem: filozófia,irodalom,művészettörténet, illetve a természettudományos tantárgyakkal úgy vagyok, hogy olvasni élvezem őket, mert érdekes, de amint bejön a matematika a képbe azonnal utálom őket:D (tudom, hogy ez kicsit ellentmond a filozófiával, mert ott komoly logikai szabályok alapján megy az érvelés, de az azért mégis teljesen-teljesen más nekem, mint egy egyenletet megoldani.)

2014. ápr. 6. 16:08
 13/19 anonim ***** válasza:
100%

a matematika és a természettudományok közlésével szerintem súlyos problémák vannak.

A matematikát szerintem nem egyenletekkel és logikai jelekkel kéne Oktatni, hiszen ezek a rövidített, zanzásított szimbólumok a matematika alkalmazásának felgyorsítását szolgálják és Egyáltalán nem a megértést igyekeznek segíteni.

Olyan dolgokkal, hogy logika meg számelmélet, csakis az az ember találkozhat, aki 21 évet végigszenvedett ebben az oktatási rendszerben, és félholt aggyal logika vagy valamilyen elméleti matematikai mesterszakon köt ki.

Szerintem ez egy felfoghatatlan kegyetlenség az oktatási rendszertől, és érzéketlenség minden egyes oktató részéről, aki belemegy ebbe a "mocskos" játékba...

Szerintem igenis meg kell érteni, mik azok a számok, látni kell alternatívákat, meg kell érteni a műveleteket, meg kell ismerni mindazt, amit ez az egész kvantitatív műfaj jelent, hogy ne csak felejthető, behaviorisztikusan alkalmazandó tudást nyerjünk el vele, hanem valódi élménnyé váljon a lényege és összefüggései az élet más területeivel.

Valahogy a humán témáknál nem sikerült még megoldania az oktatóknak, hogy elnyomják a természetes érdeklődés által számot tartott körülményket...

Így pl. az irodalom megengedi, hogy szabadon körüljárják a "diákok" a költők/írók műveit, és felfedezzék a saját igazságaikat benne.

Az "egzakt tudományokban" azonban felismertetett, hogy egyetlen igazság létezik velük kapcsolatban, de ezzel párhuzamosan az is elfelejtetett, hogy ennek megismerése az alternatívák kalandos cáfolatain át vezető út.


... Hát igen, talán érezhető hogy jellemzően *nagyon* szar tanárokkal volt dolgom szerény kis ifjuságom folyamán xD ... de érdekes, zavarbaejtő társadalmi helyzet és jelenség az, hogy roppant általános az, hogy az embernek "*nagyon* szar" tanárokkal volt/van és sajnos nekem úgy tűnik még fog is akadni dolga...

2014. ápr. 6. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

*... egy ideig.

Kellene, valami változás ......

2014. ápr. 6. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

és azt megkérdezhetem milyen korú vagy, mivel foglalkozol?

(hogy ne legyen egyoldalú, illendőségből megjegyzem én 21 korú földrajz-töri hallgató vagyok)

2014. ápr. 6. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

*hogy elnyomják ezekre az értékes körülményekre számot tartó természetes érdeklődést.

(bocs, nem szoktam ennyit javítgatni meg toldozni de most mindkét kommentemet elkapkodoztam)

2014. ápr. 6. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Nekem amúgy nem alakult ki ilyen fóbiám a matektól, de nagy dilemma volt "pályaválasztáskor", hogy szembeszálljak-e a természettudományok körül tobzódó agymenéssel, vagy a bölcsészkaron találjam meg a számításaimat.

és tényleg olyan az érzés, mintha két lovat próbálnék megülni egyszerre. Mégis töményen érzem azt a perspektívát, ahol ezek a lovak valójában azonosak, csak valami olyan dimenziózavar van keltve az oktatás és az akadémikus tudomány által, mint amilyenek a star trekben lehettek (jó igazából soha nem néztem de asszem valami ilyesmikről szólt a dolog... de ez a fíling van pl. a "ház a tónál" c. filmben is, amikor a postaládában megjelennek a tök más időpontban oda behelyezett levelek... jesszusom mekkora szar példákkal sikerült előjönnöm :D)

2014. ápr. 6. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
...basszus Vissza a jövőbe! na igen, szóval az a klasszikus és közismert mémje a "dimenziózavar"-oknak! :D
2014. ápr. 6. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 LevState válasza:
mert visszafejlődnek az emberek!
2014. ápr. 12. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!