Pontosznak hogy lehettek királyai az után is, hogy Róma integrálta a saját provinciáiba?

Figyelt kérdés

Kr. e. 47-ben Julius Caesar legyőzte VI. Mithridatész pontoszi király fiát és a királyságát beolvasztotta a birodalomba, területét több, már meglévő provinciába olvasztva.

De akkor hogy lehet hogy Pontosznak később is voltak királyai?

A forrásom a Wikipedia Pontoszi Királyság szócikke. Ha ez nem igaz, akkor írjatok más forrást!


2009. nov. 27. 22:12
 1/3 anonim ***** válasza:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..


4. válaszban benne van

nincs kedvem újra leírni

2009. nov. 28. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

"a római kormányzás anno gyakorlatilag azon az elven működött, hogy "fizesd be az adót, ne lázadj Róma ellen és akkor azt csinálsz, amit akarsz". A római helytartók csak Róma érdekeit nézték, minden másban gyakorlatilag életben hagyták a terület eredeti hatalmi struktúráját és a törvénykezését is. (a halálbüntetést leszámítva, az római jog volt, ezért kellett Jézust Pilatus-nak halálra itélnie) "


Erre gondoltál? Ez nem igazán válasz a kérdésemre.

Pontosz megszűnt létezni. Területét több provinciába integrálták. Mellesleg a provinciák élén mindig prokonzulok álltak. Akkor ott miért pont király?

2009. nov. 28. 11:07
 3/3 anonim ***** válasza:

pedig erről van szó. Heródes is király, amikor az Újszövetség eseményei játszódnak, holott akkor Judea már római provincia.


A rómaiak meghagyták a meghódított területek kormányzati rendszerét általában, csak magát a kormányzatot rendelték Róma alá. Így a meghódított népek saját belső ügyeiket maguk között intézték.

Az Újszövetség ilyen szempontból szemléletes történelmi forrás. Nem tudom, olvatad-e.


Ugye a zsidók el akarják tenni Jézust láb alól. Egy ideig saját törvénykezésük alatt próbálják tenni, ezért kerül Jézus a Szanhedrin, majd utána Heródes Antipasz elé. Ez a belső irányítás szintje. Ezután vezetik Jézust Pilátus elé. Ekkor az ügyet mondhatni birodalmi szintre emelik, és próbálják úgy beállítani, hogy Jézus tevékenysége a Római Birodalom ellen irányul, tehát ez már Róma ügye is, nem holmi belső ellentét.


A helyzet hasonló, mint mondjuk az Egyesült Államokban, ahol a tagállamoknak független ítélkezésük van egészen addig, amíg az ügy nem emelkedik szövetségi szintre (vagy már eleve is az), azaz az egész USÁ-t érintő kérdéssé válik.

2009. nov. 29. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!