Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Mi a véleményetek az új...

Mi a véleményetek az új forrás alapú történelem oktatásról?

Figyelt kérdés

#oktatás #történelem #Forrás alapú
2013. jan. 1. 16:03
 1/3 anonim ***** válasza:

Első lépésnek jó, de a lényegi problémán nem változtat:


- a történelem anyag nagy részét még ma is politika és háborúk teszik ki, pedig azok egyáltalán nem a mozgató rugók, csupán a tünetei a történelmi folyamatoknak. Sokkal fontosabb lenne a kulturális változásokkal, az emberek hétköznapi életével, a hiteik, nézeteik változásával, a tudományos felfedezésekkel foglalkozni. A történelem anyag 80%-át ezeknek kellene kitennie, de most csak olyan 5-10% jut rá...

2013. jan. 4. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Nekem ezzel alapvetően semmi bajom nincsen, sőt, valamilyen szinten megvan az előnye is, de az, hogy eközben egyre kevesebb forrást adnak meg az érettségin (főleg emelten), az nem fair :)
2013. jan. 6. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Nekem alapvetően rossz a véleményem róla. Az érettségi feladatsor gyakorlatilag szövegértés, olyan kérdéseket tesznek fel, amit ki lehet olvasni a szövegből. Ez pedig a magyartanítás feladata, nem?

Egyébként nem is ez nekem a fő bajom ezzel. Én úgy vagyok vele, hogy középiskolában egy diák sajátítsa el az alapvető ismereteket a történelemről. Tudja azt, hogy a történelmi korszakok mettől meddig tartottak, tudja a főbb évszámokat, a világtörtélem főbb eseményeit tudja hová rakni, évszámokhoz, korszakokhoz kötni. A magyar történelmet pedig megfelelően ismerje, annak főbb korszakaival, legfontosabb eseményeivel, történelmi alakjaival együtt. Igaz, ebben, amit leírtam, sok a lexikális anyag, ami azt jelenti, hogy "sokat kell magolni", ezért ezt nem igazán szeretik a diákok. A fossásközpontú történelemoktatásban háttérbe is kerülnek ezek a dolgok. Az az új irányvonal, hogy a gyerek "a fő mozgatórugókat, okokat értse meg a források segítségével, mert annak semmi értelme, ha adatokat magol be, és azt sem tudja, mi van".

Hát ez így egy nagy baromság, már elnézést. Márpedig azért, mert ennyire hülyének azért a diákokat nem kéne nézni. Azért régen is el lehetett magyarázni a diákoknak, hogy mi miért történik, az órán akkor miről beszélt a tanár? Könyörgöm, egy folyamatot csak úgy lehet megérteni, ha évszámokhoz, nevehez, helyekhez kötjük, eseményekhez viszonyítjuk őket, csak ez az egyetlen módszer, amivel egy érthető ok-okozati viszonyt lehet megértetni a gyerekkel. Szóval jobb volt a régi rendszer. Az új rendszerben lehet látni, hogy a diáknak fogalma sincs mi mikor volt, egy teljes káosz van a fejében az egész történelemről. Ez egy tragédia, undorító. Én személy szerint nagyon nem szeretem ezt...

2013. jan. 16. 03:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!