Szakirodalom (Óvoda, Szűlő, Attitű, integráció/inklúzió)?
Garrad, T. A., & Rayner, C. (2020). Parents' perspectives of inclusive education for children with disabilities in early childhood settings: A scoping review. International Journal of Early Childhood, 52(2), 109-127.
de Boer, A., Pijl, S. J., & Minnaert, A. (2012). Regular primary schoolteachers’ attitudes towards inclusive education: A review of the literature. International Journal of Inclusive Education, 15(3), 331-353.
Park, M., Chitiyo, M., & Choi, Y. S. (2010). Examining pre-service teachers' attitudes towards children with disabilities: A case of a local university. International Journal of Special Education, 25(2), 59-67.
Lindsay, G. (2007). Educational psychology and the effectiveness of inclusive education/mainstreaming. British Journal of Educational Psychology, 77(1), 1-24.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!