A magyar a leggonoszabb nép?
Román, szlovák, orosz, ukrán, szerb, zsidó, cigány, valamint baloldali kommentelők rendszeresen azt írják, hogy a magyar a leggonoszabb nép, a legtöbb hábórús és emberiesség elleni bűncselekmény elkövetője, anno még a náciknál is kegyetlenebbek voltak. A középkori, újkori német, velencei, oszmán szövegek is nagyon rossz képet festenek a magyarokról. Viszont pl. az erről szóló szovjet dokumentumok tudtommal még mindig titkosítottak, illetve erős elfogultságra is lehet gyanakodni.
Mi az igazság?
Egyébként pl. a következő iromány is hasonló démonizáló hülyeség, mint az,amikor valaki azt hiszi, a magyarok a leggonoszabbak:
Ilja Ehrenburg A német c. írására utalok, ami lejjebb olvasható. Ez a szovjet ideológus kábé nem tartotta embereknek a németeket, mindegyiküket szadista, rabló, pedofil, stb. nem emberi szörnyetegként ábrázolta.
A magyar (és más nép is) se nem a legjobb se nem a legrosszabb. Bár általában az emberek, illetve sokan a két véglet gyenge felfogásmódjában topognak úgy bármilyen témát illetően.
De sajnos tényleg az emberek hajlanak rá, és kattintanak rá, ha a egy végletes szalagcímet olvasnak, pedig pont abból lehet tudni, hogy az nem úgy van (akármi is az).
A kérdésbeli lista (is) jó példa arra, hogy milyen szappanoperákra jellemző drámázásokba és érzelmi konfliktusokba viszik bele az embereket, és rászoknak az ilyen gondolkodásmódra.
Román, szlovák, orosz, ukrán, szerb, zsidó, cigány, baloldali, náci, fasiszta, rasszista, cionista, kommunista, sztálinista... Ha megnézzük van egy jól körvonalazható leszűkített repertoár és azokban keringenek az emberek, mintha más nem is létezne. Sokszor a történelmet is összekeverik a szappanoperák marakodásának attitűdjével.
Az meg már egy másik történet, hogy a különféle régi feljegyzésekben kiknél hogyan szerepel egy-egy nép. Általában történelmileg ki kell vonni azt, ami miatt a sérelmezett fél rosszabb színben tünteti fel a másik népet és ezt azért vizsgálják is, mivel tudnak a jelenségről. Így korrekt a történelemkutatás is.
A dokumentumok titkosítása is más téma (sőt az már nagyon más), amibe itt bele sem mennék és az tényleg változó, hogy kik mikor mit nyitnak meg a nyilvánosság számára.
A magyarokat illetően... Nekem például nem annyira témám a magyar történelem egyik korszaka sem, inkább őskor és ókor, illetve világtörténelem. De mivel mégiscsak történelem utánanéztem az alapvető dolgoknak és néha itt is megírom. De korrekten és nem részrehajlóan, és amikor nem méltathatóak a magyar történelem valamely része, akkor úgy is írom, és ezt be kell tudnunk vállalni. De amikor más eset meg a szkíta (stb) származást vitatná, ott linkelem a genetikai (stb) anyagokat. És ez ilyen, hogy van nekünk is sarunk és van elismerhetőségünk, dicső dolgaink és pozitívumaink is. Is is és ez így korrekt. Egy példa rá Szent István királyunk első törvénykönyve 1001-ben, amiben már akkor a rabszolgaságba hajtás tiltásának egy korai példáját látjuk és ez bizony nemzetközileg is nagyon erényes tett volt.
Mivel úgy tűnik sok negatív teóriába akadtál - és valóban ránk fér bőven a pozitív magyar történelmi példák megismerése és megismertetése - így legyen itt egy kettő neked.
https://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__tarsadalomtudoman..
Vagy például 1500 környékén világviszonylatban is kiemelkedő könyvtárunk volt, a Hunyadi Mátyás budai könyvtára, a Bibliotheca Corviniana. (Lent a linken még olvashatsz róla és online is lapozgatható!)
A reneszánszot köztudomásúlag szorgalmazta Mátyás és bár az Itáliából indult ki és elég fokozatosan terjedt el Európában, de Mátyás jóvoltából bizony Magyarországon jelent meg először Európa országai között!
"Lucian of Samosata (ie. második század vége), A szkíta"
"[A narrátor bemutatja Toxarist, az Athénban letelepedett nem elit szkítát]
Nem Anacharsis volt az első szkíta, akit a görög kultúra szeretete ihletett, hogy elhagyja szülőhazáját, és ellátogatott Athénba. Anacharsist Toxaris előzte meg, egy kiváló képességű, nemes érzelmekkel rendelkező ember, aki a legjobb modorok és szokások lelkes tanulója volt." (Lent a linkje.)
"Szkíták: Trogus a szkíta felsőbbrendűségről (i.e. I. század)"
"Az egyik leglenyűgözőbb dolog Trogus munkásságában a szkíták ábrázolása (az itt található részlet). Hérodotosz óta a szkítákat legtöbbször a „barbár” megtestesítőjének tekintették. Néhányan, mint például a kymei Ephoros (i.e. 4. század közepe) e tendencia ellen küzdöttek, és nemes vadakként mutatták be a szkítákat. Trogusnak a szkíta népről szóló passzusa mégis a leghangsúlyosabb pozitív kép a szkítákról, amivel rendelkezünk. A szkítákat úgy mutatják be, mint a valaha létezett legidősebb embereket, és mint követendő mintát mások számára. Igazságosságuk eredendően a származási csoportjukon belül keletkezik, és nem tanulják meg. A szkíták és egyiptomiak közötti versengés arról szól, hogy ki volt az eredeti nép, és a szkíták nyerték meg a versenyt, jól illusztrálja, hogy milyen etnikai interakciókat kutatunk ezen az oldalon." (Link lent.)
......
Itt klikk a "Virtuális corvinák"-ra, kiválaszt egy corvina, és klikk a "A DIGITALIZÁLT OLDALAK"-ra.)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!