Kalózkodás az már az ókortól kezdve ismert és a középkorban már név szerint is ismertek kalózok. Nem is kevés. Még egész későn az 1800-as években is tudni lehet ilyenekről és bizony még az Egyesült Államokban is és nem csak a Karib-szigetek és Szomália van a listán, hanem olyanok is, hogy Németország 1916, Belgium 1907, Franciaország, stb.
New York partjainál 1800 körül még voltak kalózok a Hudson és East River folyókon, de Kínában és Európában úgyszintén voltak. Nézd meg ezt a listát, hogy kb az 1500-as évektől kezdve hány ismert kalózról lehet már tudni. Még végigpörgetni is hosszadalmas és ezek csak a név szerintiek. Ennél sokkal többről tudni.
Az ókorban pedig már a Római Birodalomnak is komoly nehézségeket jelentettek a kalózok és nem csak a tengereken, hanem a folyókon is. És a Dunán is. Nálunk volt a birodalom keleti határa a Duna vonalával.
Néró császár (37-68) két jelentős hajót is vesztett kalózok miatt a Dunán, Vindobona (ami ma Bécs) és Aquincum közötti hajóúton, amik meg voltak pakolva fejenként kétmillió arany pénzzel. De a kalózok zsákmányoltak bármit, búzát vagy egyéb árut is. A kalózkodás a Római Birodalom egész uralma alatt folytatódott és csak rövid időre tudták visszaszorítani.
Vindobona a római pannóniai flotta főhadiszállása volt a Duna ellenőrzéséhez. A folyami flotta i.e. 35-ben már létezett és a Rajnán és a Dunán is járőröztek a kalózok miatt. A rómaiak nem voltak jók a haditengerészetben és hajó flottáik szerepe igazából a kereskedelem biztosítására és a kalózok elleni védelemre irányult. A Földközi-tengeren is a Rómába tartó búza szállítmányokat biztosították a hajókkal és ott is sok vereséget is szenvedtek a kalózoktól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!