I. és a II. Világháborús tengeralattjárók orrán szinte mindig van egy furcsa fűrészfogas izé. A fotókon jól lehet látni. Mi volt ennek az eszköznek a szerepe?
Figyelt kérdés
2019. okt. 17. 21:57
11/17 anonim válasza:
"German U-boat showing saw-teeth on the bow used for cutting nets"
12/17 Wadmalac válasza:
Itt ugyanaz a profilkialakítás van alul is.
13/17 Gugu Gabor válasza:
Korábban bevett gyakorlat volt hogy a kikötőket, tenger szorosokat hálóval vagy csak kötelekkel zárták el/védték a tengeralattjárók ellen. Tudtommal ezek ellen szerelték fel ezeket hogy mennyire volt hatásos a hálók ellen azt nem tudom, viszont hálóba akadt tengeralattjáróról már hallottam.
14/17 anonim válasza:
Így is van. Régebben a kikötőket éjjelre (forgalom nélküli időszakokban) szépen egy hálóval, vagy egy hatalmas lánccal lezárták oly módon, hogy a kikötő két legkülsőbb pontjai közé kifeszítették közvetlenül a víz szint fölé. Pont azért hogy az ellenséges hajók ne tudjanak olyan könnyen ki-be járkálni a kikötőkbe. Ezek elszakítására alakították így ki a korabeli tengeralattjárók orr részét.
15/17 anonim válasza:
Az a fűrész fogas izé a tenger alatti hàlók,akadàlyok elvàgàsàra volt.
16/17 Wadmalac válasza:
Közben megtaláltam én is, tényleg a huzalos, láncos kikötőzárak ellen volt.
Érdekesség: repülőn is próbálkoztak hasonlóval a légvédelmi ballon-légtérzárak ellen.
17/17 anonim válasza:
#6
Max az ókori görögországban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!