Hidrosztatika! Mekkora a tartály hátsó lapjára ható erő, álló jármű esetén?
Igazából abban nem vagyok biztos, hogy a p0-t vagy pt-t vagy mindkettőt kell figyelembe venni az erő kiszámításánál..
Kösz
Attól függ , mit jelölnek pt-vel. Ha a tartályban lévő abszolút nyomást, akkor erő számításhoz pt-p0-al kell számolni.
Ha viszont túlnyomást jelöl, akkor pt-vel kell. Mindig a nyomáskülönbség a lényeg.
Gondolom, hogy pt abszolút nyomás lehet, ha már p0-t is megadták, és pt-p0-lal kell számolni.
Gondolom továbbá, hogy hengeres a tartály, hogy ez nem középiskolás feladat, és hogy integrálni kell egy körszeleten a hidrosztatikai nyomást.
Inkább mondjuk úgy, hogy a belső és külső nyomás különbségével. A belső nyomás viszont áll Pt-ből és a hidrosztatikai nyomásból, ami pedig függ majd Pt-től is.
A lényeg (fentebb is írták) a hátfalnak a folyadékkal és a belső levegővel érintkező felületei. Ha az ezekre ható belső össze. erő megvan, akkor elég a külső nyomást elővenni.
Lenne még eyg kérdésem.
A nyomáselsozlást meghatároztam:
P(x,z) = Pt+ró*a*x+ró*g*(h-z)
(a- gyorsulás)
Az a,max (maximális gyorsulás, ahol a ,,B" pontig emelkedik meg a folyadék) kifejezéséhez szükségem lenne egy ,,B" ponti peremfeltételre.
x,B = L/2
z,B =R
és a ,,B" pontbeli nyomás ekkor mennyi?
P,B= Pt-P0 ebben az eseteben is?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!