Milyen előnyös és hátrányos következményei lennének annak, ha a tanárokat kiváltaná az internet?
Tehát milyen hatása lenne a gyerekek teljesítményére és úgy az egész társadalomra, ha egy bizonyos életkor után az oktatás virtuálisan zajlana. Nem kellene bejárni az iskolába, egy központi virtuális tananyagblol tanulnának a diákok. Lenne rengeteg vizuális magyarázó példa, videó és kidolgozott gyakorló feladatok. A számonkérések persze személyesen tortennenek, és a diákoknak lenne lehetőségük a tanaroktol virtuálisan, pl skypeon kérdezni.
Én úgy érzem, hogy többnyire feleslegesen jártam be iskolába, mivel amit ott leadtak, azt annyi idő alatt szinte megtanultam volna. Továbbá volt h egy hétig semmi kedvem nem volt tanulni, de aztán meg egy hétig egész nap nyomtam, szóval eme módszerrel el lehetne érni, hogy mindenki akkor tanuljon amikor éppen szellemileg és fizikailag is alkalmas rá, ezzel jobb hatásfokot elerve, nem is beszélve h rengeteg időről, amit mégsporolnanak a diákok.
Vagy ez nem működne? A diákok többsége alkalmatlan önálló tanulásra? Miert ne lenne sikeres? Lenne hatása a tanulok szociális, beilleszkedesi képességeire?
Azért a tudomány kategóriába írtam, mivel nem csak oktatás oldalról érdekel, hanem társadalmilag és szociologiailag is, továbbá úgy érzem, hogy itt okosabb válaszokat kaphatok.





"Lenne hatása a tanulok szociális, beilleszkedesi képességeire?"
Épp erre gondoltam én is, a szocializáció, mint a személyiségfejlődés része, áttevődne az utcákra, egyéb helyekre, ahol nem biztos, hogy a civilizált viselkedés a jellemző. Ez persze fiatalabb korban fontos, pl. ált. alsóban, de azért később is. A 7-10 éves korosztálynak különösen fontos a társas viselkedés megtanulása, és lehetőleg kontrollált környezetben. (Bár nem tudom, mennyire foglalkoznak ezzel a tanárok, de azért csak rájuk szólnak, ha ütik-verik egymást.)
"A diákok többsége alkalmatlan önálló tanulásra?"
A kulcsszó: motiváció...? :) És persze a tanár személyes előadása kicsit jobban vonzza a figyelmet, mint ha csak egy monitoron látják.





Valakinek meg kell adnia a tanulási irányt, a beszerzendő ismereteknek minimum a forrását illetve az alkalmi számon kérés szerintem ösztönzésnek kevés.
Ha ez megvan, akkor a megértést segítő konzultációkkal kiegészítve lehet az egész tanulás online.
Az iskolapad igazi értelme, hogy az ösztönzés, az ellenőrzés, hogy bszaol-e az egészre, az elmagyarázás és számon kérés mind egy helyen megvan. Persze tanárja válogatja, hogy mindezt képes-e megadni.
És ami nagyon fontos, a jó tanár fenn tudja tartani az érdeklődést, kedvet a tanulásra. Ezt neten nem tudom, mi tudná pótolni.





#2 "Valakinek meg kell adni"
Úgy tapasztaltam ez olyan 90%. Teljes mértékben alkalmatlanok a gyerekek, de még a fiatal felnőttek is a önálló tanulásra.
Olyan természettudományos szakra jártam az egyetemen, ahol lényegében alapokat oktattak mélyebben, minden területről. Ez azt jelentette, hogy aki ide járt, annak saját magának kellett megtalálni és megtanulni a specializációját.
Lényegében önálló tanulás és témakeresésről volt szó.
Ennek ellenére még egyetemen is szerintem teljesen alkalmatlanok erre az emberek. 90% még MSc-n sem tudta megmondani mit akar tenni a tudásával. Pedig az ide járók nagyrésze tehetséges, szorgalmas, elit gimikből jött kiemelt pontszámmal.
Elvégezték summa cum laude, 5-ös minden tárgy stb... Mégis az önálló tanulási képesség szinte nulla volt az emberek többségénél.
Érdekes módon akik gyakran 2-3-s vizsgákkal csúsztak át, viszont elvarázsolt "tudósként" önállóan azt tanulták, csinálták ami érdekelte őket...Csinálták a saját kis témájukat, végezték az MIT online kurzusokat... na azoknak lett egyből kiemelt állása, cégeknél, kutatóközpontokban világ szinten is.
Viszont erre szerintem 10% képes. A többieknek meg kell mondani mit tanuljanak, és mit kezdjenek vele. A specializációval együtt.





Amikor egy tanár tart egy kiváló előadást és azt az interneten teszi közzé. Akkor nem váltja ki a tanárt az internet, egyszerűen csak megspórol csomó időt magának is és másnak is. És még passzív jövedelemre is szert tesz. Ebből lett milliomos néhány tudományos magazin a YouTube-on.
Van értelme. A rossz előadásokat tényleg ki lehetne dobni, a rossz tanárokat mai napig tönkre tesznek embereket az oktatásban.
Ugyanakkor az emberi kapcsolatok rovására menne, van, amit nem lehet neten megtanítani. A magyar nyelvtan, a töri, a matek, a fizika, ezek mind taníthatók. Sőt! Talán még a sportnak is egy része. De az emberség - azt nem. Mondjuk van sok tanár, akiktől nem érdemes életet sem tanulni, mert amit ő ad, az mások fikázása, negatív dolgok, mindenben a hibát keresni, hatalommal visszaélni és elnyomni a rászorultakat, földbe döngölni az egyéni gondolatokat (magyar tanárok!).
Teljesen kiváltani nem lehetne. De sokat segítene, ha a tudást nem ismételten és megkeseredve kéne előadnia, hanem tudná magát gyarapítani és tökéletesíteni és a valóban jó videókat feltöltené. Majd foglalkozna valóban a témával és fejlődne, és nem csak 25 éve lejárt anyagot adna le informatikusoknak, vagy medikusoknak (egyetemi tanárok).
Én nagyon sokat tanulok netről. Sőt! Többet, mint az egyetemen lehetett.
Általános iskolás alsó tagozatban kizárt, hogy ez elég legyen. A visszajelzés, a visszacsatolás, a gondolkodási hibák javítása, a csapatban és egyénileg dolgozás előnyei és még lehetne sorolni, ezeket mindig face-to-face kell majd tanítani.
Hangképzés - na az meg aztán végkép nem egyéni munka.





Ez olyan, mintha mindenki magántanuló lenne, de nem tud mindenki önállóan tanulni, van, akit vezetni kell.
A magántanulás előnye, hogy az egyén önálló tanulásra szokik. Hátránya a közösség hiánya, amit a szülők és a tanárok megpróbálnak megoldani például szakkörökkel, sportkörökkel.















Nálunk teherbe esett a matek tanár. Akit kaptunk helyette rosszabb volt, mintha nem lett volna tanárunk. 4 évig.
Szerintem az az internet kiesés piskóta egy rossz tanárhoz képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!