A régebbi repülőgépek (2. világháború) teljesítményét egy adott magasságban mi határozta meg?
Azt nem értem, hogy hogy lehet egy gép magasan gyorsabb, mint alacsonyan? A japán prototípus KI-94-II tengerszinten (ahol ugye a legsűrűbb a levegő, a legtöbb az oxigén, ezáltal a legjobb az égés), olyan 500 km/h körül tudott menni, viszont 12.000 méteren 710 km/h-val repesztett. Holott magasan ugye jóval kevesebb az oxigén, kisebb az égés, gyengébb a motorteljesítmény.
Nagyon érdekelnek ezek a repülők és ez a technika, de sajnos ezt nem értem. Ha valaki tudna segíteni, annak nagyon köszönöm!
Nagyobb magasságban a közegellenállás kisebb mértékű így kisebb motorteljesítmény is elég nagyobb sebességhez.
Másrészt a motor benzin levegő keverék aránya valamilyen magassághoz volt optimalizálva. A turbófeltöltés megjelenése előtt az hogy milyen ritka levegőhöz volt beállítva a keverék nagyon számított.
És bizony a feltöltés elég régen megjelent.
A második világháborús vadászgépek jelentős része kapott már feltöltést, kompresszort vagy turbót.
Például az általad említett KI-94-II turbófeltöltött Nakajima Ha219 motorral készült.
Ezzel a magassági teljesítmény-csökkenés nem volt többé olyan jelentős.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!