A vasút közé minek tesznek be még két sínt középre?
Ne haragudj, semmi kedvem vegignezni egy masfel oras videot. Tegyel be egy kepet.
Ha a kerdesed az, amire gondolok, akkor biztonsagi oka van.
A video onnan indul, ahol mutatja a sínpár között a jóval keskenyebb második sínpárt, és ez megy perceken keresztül. Szóval elég csak a videora kattintani, és azonnal láthatod a kérdés apropóját, nem kell végignézni az egész videot.
Egyébként pedig csak megjegyeztem a kérdést, mert én is kíváncsi vagyok a válaszra.
Ez valószínűleg vezetősín, frekventáltabb helyeken ezzel kisikláskor a károkat tudják csökkenteni.
Nálunk jellemzően hidakon, felüljárókon és felüljárók alatt menő síneknél alkalmazzák. (Érdekes, hogy a videón látható vonalon az elejét kivéve csak a hidak elején van egy V-alakú vezetősín.)
Ha kisebb ívben, nagy sebességgel történik a kisiklás, akkor a lendülettől borul a kanyarodó vonat, akkor semmit nem ér. De gyakran van, hogy a kisiklás már pár másodperccel előre látható, és a vészfékezés le tudja lassítani annyira a szerelvényt, hogy a vezetősín a pályán tartja, a sínről leugrott kerekeket irányban tartja, a kavicson meg aljakon történő bakogás pedig megállítja a vonatot.
Ennek hiányában nagyobb mértékben fordulna el a menetiránytól a kisiklott kocsi, és akkor vagy leszalad egy hídról, vagy keresztbe fordulva elkaszálja a felüljáró lábait, magára omlasztva az egészet.
Itt a filmen valószínűleg csak a felsővezetéket tartó berendezéseket védik. Esetleg a vonal eleje nagyobb sebességre van kialakítva, ezért van folyamatosan vezetősín. Enyhébb ívben egy viszonylag nagyobb sebességnél is hasznos lehet.
Mondjuk, a vezetősínes elméletemmel nem nagyon egyeztethető össze, hogy túlságosan középen vannak a plusz sínszálak. Normál vezetősínek közelebb szoktak lenni a "fő" sínekhez.
Keskeny nyomtáv nem lehet, mert a váltóknál megszűnik a két középső sín.
Igen itt is csak a híd elején van a v alak [link]
Én arra gondoltam hogy ez valami pálya merevítő. De akkor pontosan a kisiklás utáni védelem?
Vezetősínhez túl messze van a normál sínektől!
Így kb a következő funkciókat lehet bele feltételezni:
- Merevítés, mert nagy sebességű a vonal.
- Pályakarbantartó járművek erre teszik le a leereszthető segéd kerekeiket, és vagy erre támaszkodnak valamilyen művelet végzésekor. Láthatóan olyan szakaszon van ahol sok a váltó, előtte utána nincs.
Kábé elhangzott minden, ami jellemző ezekre.
A guard rail a hidaknál, alagutaknál az esetleges kisiklásnál megakadályozza, hogy a kitérő szerelvény lebontson maga körül mindent.
Nagy sebességű vasutaknál a végig hegesztett sínek pozíciótartását javítja, esetleges vetemedését akadályozza olyan alaptalajon fektetett síneknél, ahol a sínpár saját merevsége kevés lehet.
Nem szabad összekeverni a "gauntlet rail" verzióval, ahol két teljes szélességű sínpár fut eltolással-átfedéssel, ott mindkét párt felváltva használják a járművek. A videóban láthatóan nem erről van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!