A vasút hogyan fog fejlődni a jövőben? Milyen elképzeléseitek vannak?
Ugyebár a 19. században lett vasút a vasút.Először lóvasút volt, aztán gőzmozdonyok majd dízel és villamos vontatás.
Maga a technika nem igazán fejlődött, csak emelkedett/emelkedik a sebesség, a vasúti járművek egyre komfortosabbak, interaktívabbak, de ugyanaz a síneken guruló valami, mint kezdetekkor.
Hova fog tovább fejlődni?
A mágnesvasút szerintem nem valami jó megoldás, illetve nagyon nem kiforrott, rengeteg a nehézség vele kapcsolatban.
A másik, hogy nagyon drága a kiépítése.
-Biztosan itt is be fogják vezetni a vezető nélküli mozdonyokat használni, mint a 4-es metrónál. Sajnos! Nem hinném,hogy Magyarországon annyival több munkahely van, hogy ezt megengedhetnék.
-Indexen volt egy cikk a felhőkarcoló állomásról, ami szerintem egy jó megoldás. Annyi a lényege, hogy maga a falon függőlegesen állnak a vonatok és ott szállnak fel az emberek.
-Maga a szerkezet szerintem nagyon sokáig ilyen fog maradni, amilyen most pl ICE.
"-Indexen volt egy cikk a felhőkarcoló állomásról, ami szerintem egy jó megoldás. Annyi a lényege, hogy maga a falon függőlegesen állnak a vonatok és ott szállnak fel az emberek."
Ez sem fog elterjedni Magyarországon tekintve, hogy nincsenek felhőkarcolók.
Egyébként ezt nem igazán hívnám vasútnak, mivel ennek csak városon belül van értelme, és ott villamosról beszélhetünk csak
Elon Musk által kifejlesztett hyperloop?
Érdekességként:
Jó újítás lehetne, ha a mozdony és a vagonok kerekei energiát generálnának, és ezzel megszabadulnának a vonalak a magasfeszültségű vezetékektől, hiszen nem lenne rájuk többé szükség.
Egy város energiaellátását pedig egy erőmű-vonat szolgáltathatná, amely mondjuk a város körül körözne.
És mi hajtaná meg a vonatot? húznák az emberek kötélen??
Egyébként termelnek energiát bizonyos modern vonatok Fékezésnél! Máskor nem tud, mert akkor meg kell hajtani a kerekeket
A vasútból megközelítőleg sem hozták ki, ami benne van.
Érdemes abból kiindulni, hogy helyváltoztatásra a földfelszínen és a levegőben van lehetőség. Az első nem veszhet ki, mert a második sok esetben körülményesebb és drágább. A felszínen részleges és teljesen kötött pálya lehetséges (út/vasút). Utóbbi előnye a hatékonysága. Ezért ez a fejlődés iránya, degenerált változatok jelenlegi terjedése a degenerált üzletpolitika eredménye (monopolhelyzetek, manipuláció, ismerethiány). Jó és hatékony vasútra rengeteg példa van, hogy ebből nálunk alig látszik valami, az az átlagosnál is lényegesen degeneráltabb hozzáállás következménye. Itt annyira torz a transzfer feltétele, hogy csak rossz megoldások születhetnek, és azok is rendkívül gyenge minőségben. Ma nálunk azért nem lehet komolyabb megoldásokat megvalósítani, mert olyan alacsony a munkakultúra, hogy a kivitelezés megszervezése lehetetlen. A munkakultúrába messze nem csak a szakmunka minőségét értem bele. Hozzá tartozik a szervezés, a logisztika, a törvényi háttér, és nem utolsósorban a politika és általa a média manipulációi.
#6: te most trollkodsz, vagy ennyire fogalmatlan vagy?
>mozdony és a vagonok kerekei energiát generálnának
Hogyan és miért? Bele akarsz préselni egy-egy fúziós erőművet a vonatkerekekbe? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!