Miért megy ilyen nehezen egy adott anyag megertese?
Hogy a felfogásod milyen, ebből nem derülhet ki.
Viszont a helyzet jellemző. A hétköznapi életben hétköznapi dolgokról van szó, aminél a tudott ismeretek közül kell egyet (mondjuk a legfrappánsabbat) választani. Az egyetemen azonban tanulunk. Ott tudást adnak át, olyant, amit addig nem tudtunk. Csakhogy a tudás hierarchikus. Az előző tudásokra épül. A megértés két dolgon múlik, egyfelől felfogtuk-e a hallottakat. Másfelől értelmezni tudjuk e korábbi tudásainkkal, azaz abba bele tudjuk-e helyezni.
Ha az első okoz nehézséget, akkor nehéz a felfogásod. Ha a második, akkor hiányos a tudásod. Itt erről lehet szó.
Az adott tárgy új ismereteit nem tudod elhelyezni a korábbiak közé, mert azok hézagosak. Az új nem illik sehová. Hogy világos legyen, nézzünk egy matematikai (számtan) példát. A hatványozást magyarázzák. Ha öt számot összeszorzunk, akkor kapunk egy eredményt. De ezt leírni (meg mondani) hosszadalmas, ezért új jelölést vezetünk be. Kettő az ötödiken azt jelenti, hogy a kettőt ötször összeszorozzuk. A szorzásból következik néhány tulajdonság is, például ha a kettő harmadik és ötödik hatványát összeszorozzuk, az kettő a nyolcadikon, a hatványkitevőt tehát összeadjuk.
Ennyi az előadás, a hallgató semmit se ért, főleg nem ezt az összeadás dolgot. Mitől is értene, ha a szorzásról nem tudja, hogy az meg néhány azonos szám összeadása. Ezt az elvonatkoztatást, a technikát ott mutatták meg, itt már feltételezik hogy megvan, ezért csak hivatkoznak rá. De aki nem tudja, annak a hivatkozás értelmetlen.
Minél több hiányzik a korábbiakból, annál érthetetlenebb az új. És mivel az új egyre jön, egyre több a nem értett régi. Ezen semmi más nem segít, mint hogy visszalépünk, és minden nem értett régit megtanulunk (megértünk). Különben előbb utóbb összecsapnak a hullámok a fejünk felett, ami egy csomó bukásban, majd az egyetemről történő eltávolításban realizálódik.
Tehát sürgősen vizsgáld meg, mit kell pótolnod. És tedd.
Köszönöm szépen mindenki kedves és segítőkész válaszát :)
Az a helyzet,hogy rengeteget felejtettem 2 év alatt az érettségire megtanultakbol,plussz én eléggé későn jöttem rá arra hogy tanulni akarok a tovabbiakban,es ebből kifolyólag nagyon későn is fogtam neki tanulni...ami nekem az érettségire való fekeszulest jeletette. Mindaddig sosem tanultam semmiből semmit.viszont most egyetemen rengetek olyan tárgy van (fizika,kemia) amiből nem erettsegiztem,így nem is tanultam őket sosem meg.
Jeenleg nagyon akarom,es nagyon szeretném érteni a hallotakat,de egész egyszerűen nem tudom hova tenni oket...így valószínűleg az állhat fenn,hogy baromira hiányos a tudásom...
Jól látod, az előismereteid hiányosak lehetnek, reáltárgyaknál ez egy sarkalatos pont.
Meg kell gondolni, jó szakot választottál -e, érdekel -e az, amit tanulsz.
igen...ezen gondolkodom egy ideje.. mert sajnos amit az ember nem erez,es nem szeret abbol nem is tud jo szakmeber valni :(....remelem belerazodok!
koszonom a valaszokat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!