Mi a véleményetek Nagy Imre (feltaláló) rotor-motor nevezetű találmányáról?
Nekem elég gyanús, és nem nagyon írnak róla máshol, utána néztem és a 90es években a Mazda próbálkozott valami hasonlóval. Mi a véleményetek, mennyi igazság van ebben? Nekem elég kamu szagú :D
- közel 100 %-os hatásfokú. Na azért ekkora hatásfokot nem kellett volna írni. Mert ezen a videón olyan betegesen köhécsel mint egy rozsdás Hoffer:
KOMPRESSZIÓ NÉLKÜLI ROBBANÓ ROTORMOTOR (videó)
https://www.youtube.com/watch?v=GZAq9HIvQ8s
- levegőszennyezés nélküli, csak vízpára keletkezik. Akkor mi lesz pl. a PB-gázban lévő szénnel? Az lerakódik az égéstérben?
Remélem azt azért tudod, hogy a nyomaték mértékegysége nem a lóerő :D
Az oldalon ott kimaradt egy vessző, helyesen úgy nézne ki :
P=200kW=272LE , Forgatónyomaték = 1890Nm
A Mazda Rotary Engine-je az wankel-motor néven fut nálunk, pár évvel ez előtti az sorozatgyártásban volt. Ezzel ellentétben az legalább működött.
Itt egy szép egyenletesen járó Wankel motor (videó):
SACHS WANKEL ENGINE ( First Test Run )
https://www.youtube.com/watch?v=bh9ncyeMu9Y
A Sachs gyár láncfűrészt is készített Wankel motorral (videó):
Sachs Dolmar KMS-4 Wankel Rotary chainsaw
Elmondhatom, hogy két forgódugattyús motor szabadalmaztatásában vettem részt, a Nagy Zoltán féle gömbmotor és az FDRM motor!!!
Gömbmotor; Működése a kardánkeresztből vezethető le, egy teljes tárcsa a kereszt, a két csukló pedig két féltárcsa! Forgatva különböző tereket alakít ki, lényeges tulajdonsága, hogy a főtengelyt a dugattyú szerepét betöltő tárcsa hajtja! Érdekes módon erről nem sok írás, vagy hozzászólás jelenik meg, pedig elvileg is működőképes, talán mégsem érti senki???
A másik az FDRM -motor, centrikus főtengelyen lévő, kiegyensúlyozott dugattyú forog, minek ereje forgásirányba hat, egy főtengely fordulatra öt teljes munkaütemet hoz létre, így egy tíz hengeres dugattyús motor,
1000cm3, 3 kg, 80 LE!!! Kíváncsi lennék Gajdán Miklós ezekhez a motorokhoz mit szólna?? Vagy ha valaki ért a motorokhoz, mert azért ez fontos!!!!!
Martonvásárnál lezuhant egy kis repülőgép, amíg arról beszélünk, jó-e a
rotor-motor, javítható-e a Wankel motor, vagy fejleszthető-e, működni fog-e
az amerikai X-mini, lesz-e olyan akku, amivel repülőgép fog működni?
Ezeken a bla-blákon túl vagyunk, Iljusin és egy amerikai tervező megmondta,
amíg kicsi, könnyű, nagy teljesítményű motor nem lesz, nem érdemes kis
gépet tervezni!!!!!!
Akkor most tovább kísérletezünk, akik röpködnek ma pilóták, Ők nem gondolnak arra, hogy Ők lehetnek a következők???
Akik nem értenek a motorok működéséhez, tovább szenvednek, kíváncsi leszek mikor vallja be Gajdán Miklós, hogy a Wankel motor csak egy szélhámosság volt, amivel megvezetett sok "SZAKÉRTŐT"!!! Sokkal egyszerűbb és jobb találmányok vannak, miért nem azzal foglalkoznak, vagy talán az a jobb, ha nem foglalkoznak velük!!!!!! Az autóipar döglődik, a kis repülők lezuhannak,
a japánok talán már megértik, hogy rossz, mások még fejleszteni akarják,
és ódákat regélnek róla!!!!!!!! SOK SIKERT!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!