Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Mi a véleményetek Nagy Imre...

Mi a véleményetek Nagy Imre (feltaláló) rotor-motor nevezetű találmányáról?

Figyelt kérdés

[link]

Nekem elég gyanús, és nem nagyon írnak róla máshol, utána néztem és a 90es években a Mazda próbálkozott valami hasonlóval. Mi a véleményetek, mennyi igazság van ebben? Nekem elég kamu szagú :D



2016. ápr. 23. 22:38
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

- közel 100 %-os hatásfokú. Na azért ekkora hatásfokot nem kellett volna írni. Mert ezen a videón olyan betegesen köhécsel mint egy rozsdás Hoffer:

KOMPRESSZIÓ NÉLKÜLI ROBBANÓ ROTORMOTOR (videó)

https://www.youtube.com/watch?v=GZAq9HIvQ8s


- levegőszennyezés nélküli, csak vízpára keletkezik. Akkor mi lesz pl. a PB-gázban lévő szénnel? Az lerakódik az égéstérben?

2016. ápr. 23. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Én is néztem videókat így gyorsan. Ez a találmány rossz. De legyünk jóindulatúak a bácsival, és tegyük félre aggályainkat. Tegyük félre, hogy iszonyatos zajt csap a szerkezet. Tegyük félre, hogy meglehetősen nagy. Nem is ez a legfőbb baja. Még csak nem is az, hogy mennyi káros anyagot bocsát ki. Ennek a legfőbb baja az, hogy iszonyatosan gyenge. Szemmel lehet látni, hogy nem folyamatos forgást csinál, hanem elég szaggatott a forgása neki, ez a motor folyamatosan akadozik. De én kizárt dolognak tartom, hogy egy járművet meg lehetne ezzel hajtani. Egyrészt ilyen szaggatás mellett úgy rángatna az autó, mint a huzat. Másrészt szerintem ez gyenge is. Elvileg ez a motor alapjáraton 26 le nyomatékot, teljes fordulatszámon pedig 272 le nyomatékot ad le. A 272 le azért nagyon nem gyenge... Na most, abszolút laikusként, én nem nézem ki ebből a szerkezetből, hogy ki tud sajtolni magából 272 le-t. Ez még önmagát is nehézkesen hajtja (mondjuk annyi elismerés jár a bácsinak, hogy egyáltalán önmagában működik ez a szerkezet), de kizártnak tartom, hogy akár meg is mozdulna, ha beszerelnénk egy másfél tonnás autóba. Ha építenek egy olyan gépjárművet, akár úgy, hogy átalakítanak egy régi, olcsó autót, és beleszerelik ezt a cuccot, és azt látom, hogy lehet menni vele, akkor azt mondanám: van esély rá. De erősen kétlem, hogy menne. És amúgy szerintem nem lenne nagy összeg építeni egy próbajárművet, ha már egyszer a motort megcsinálta. Az is jó, ha átalakít egy 2-es golfot, csak legalább lássuk, hogy működik ez úgy is.
2016. ápr. 23. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Remélem azt azért tudod, hogy a nyomaték mértékegysége nem a lóerő :D

Az oldalon ott kimaradt egy vessző, helyesen úgy nézne ki :

P=200kW=272LE , Forgatónyomaték = 1890Nm



A Mazda Rotary Engine-je az wankel-motor néven fut nálunk, pár évvel ez előtti az sorozatgyártásban volt. Ezzel ellentétben az legalább működött.

2016. ápr. 24. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Itt egy szép egyenletesen járó Wankel motor (videó):

SACHS WANKEL ENGINE ( First Test Run )

https://www.youtube.com/watch?v=bh9ncyeMu9Y


A Sachs gyár láncfűrészt is készített Wankel motorral (videó):

Sachs Dolmar KMS-4 Wankel Rotary chainsaw

https://www.youtube.com/watch?v=8JRM_GO4DkE

2016. ápr. 24. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 ccaninventor ***** válasza:
Nos számomra 1 gyenge próbálkozásnak mutatkozik az alternáló mozgást végző alkatrészek nélküli motor kifejlesztésére. Egyébként Wankelnek is ez volt a fő célja, csak hát nála is megmaradt a bolygómozgás ami magával hozta a tömítési problémát. Közel negyed évszázada megalkottam egy CSAK saját tengelyük körül forgó alkatrészekből álló belsőégésű motort!!! A komolyan ezzel a témával foglalkozó embereknek szívesen elküldöm a rajzait ill. egy makettről készült kis videót.
2016. aug. 17. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Elmondhatom, hogy két forgódugattyús motor szabadalmaztatásában vettem részt, a Nagy Zoltán féle gömbmotor és az FDRM motor!!!

Gömbmotor; Működése a kardánkeresztből vezethető le, egy teljes tárcsa a kereszt, a két csukló pedig két féltárcsa! Forgatva különböző tereket alakít ki, lényeges tulajdonsága, hogy a főtengelyt a dugattyú szerepét betöltő tárcsa hajtja! Érdekes módon erről nem sok írás, vagy hozzászólás jelenik meg, pedig elvileg is működőképes, talán mégsem érti senki???

A másik az FDRM -motor, centrikus főtengelyen lévő, kiegyensúlyozott dugattyú forog, minek ereje forgásirányba hat, egy főtengely fordulatra öt teljes munkaütemet hoz létre, így egy tíz hengeres dugattyús motor,

1000cm3, 3 kg, 80 LE!!! Kíváncsi lennék Gajdán Miklós ezekhez a motorokhoz mit szólna?? Vagy ha valaki ért a motorokhoz, mert azért ez fontos!!!!!

2024. márc. 30. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
5/6 Engem érdekelnek a megoldások; 06-30-711-8164 telefonon fel tud hívni és megbeszélnénk, hogyan tudná elküldeni! Köszönöm!
2024. márc. 30. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Martonvásárnál lezuhant egy kis repülőgép, amíg arról beszélünk, jó-e a

rotor-motor, javítható-e a Wankel motor, vagy fejleszthető-e, működni fog-e

az amerikai X-mini, lesz-e olyan akku, amivel repülőgép fog működni?

Ezeken a bla-blákon túl vagyunk, Iljusin és egy amerikai tervező megmondta,

amíg kicsi, könnyű, nagy teljesítményű motor nem lesz, nem érdemes kis

gépet tervezni!!!!!!

Akkor most tovább kísérletezünk, akik röpködnek ma pilóták, Ők nem gondolnak arra, hogy Ők lehetnek a következők???

2024. ápr. 13. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Akik nem értenek a motorok működéséhez, tovább szenvednek, kíváncsi leszek mikor vallja be Gajdán Miklós, hogy a Wankel motor csak egy szélhámosság volt, amivel megvezetett sok "SZAKÉRTŐT"!!! Sokkal egyszerűbb és jobb találmányok vannak, miért nem azzal foglalkoznak, vagy talán az a jobb, ha nem foglalkoznak velük!!!!!! Az autóipar döglődik, a kis repülők lezuhannak,

a japánok talán már megértik, hogy rossz, mások még fejleszteni akarják,

és ódákat regélnek róla!!!!!!!! SOK SIKERT!!!!

dec. 13. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!