Minden kutató tanít is?
Kötelező-e, vagy kötelezően ajánlott-e a tanítás?
(Kutatás szempontjából mi ((lenne)) előnyösebb?)
Egyetemen elvileg kötelező. Persze sokan megoldják, hogy csak specit (a kutatási témájukkal kapcsolatos, általában néhány embernek tartott elődadást) vagy gyakorlatot tartanak.
Kutatóintézetben ez már önkéntes, sok MTA-s tart órát az ELTE-n.
Az egyetemi szintű oktatás és a tudományos kutatás nagyon támogatja egymást. A nyugati világban az egyetemek a tudományos kutatás egyedüli központjai.
Léteznek egyetemtől független kis kutatóintézetek is, de gyakran azok is együttműködnek valamelyik egyetemmel.
Speciálisan Magyarországon van egy a Szovjet-rendszertől megörökölt akadémiai kutatóhálózat, de azért rendszerint az ott dolgozók is kapcsolatban vannak valamelyik komolyabb kutatóegyetemmel.
A kutatás szempontjából a legelőnyösebb az lenne, ha színvonalas kutatóegyetemeink lennének, ahol egy oktatónak legfeljebb heti 3 órája lenne, amit kizárólag a saját kutatási területéhez tartozó kurzusból tartana. A többi időben kutatna, illetve ami a kutatáshoz és a minőségi oktatáshoz is hozzátartozik olvasná a szakirodalmat és naprakész lenne a legújabb eredményekből amit rögtön bevinne az órákra.
Magyarországon ezt úgy lehetne elérni, hogy az MTA kutatóintézeteket és a még meglévő ágazati kutató-fejlesztő központokat is be kellene olvasztani a megfelelő szakirányú legjobb egyetemekbe, így
--megnövekedne az oktató-kutatói létszám,
--javulnának az oktatás és a kutatás személyi, tárgyi és anyagi feltételei és mindenki jobban járna.
--A volt intézeti kutatók állása stabilizálódna, mert az oktatási munkájuk állandó bevételt jelentene, de nem terhelné túl őket, kaphatnának szakdolgozó hallgatókat és doktoranduszokat (rabszolga ingyen-asszisztenseket) a kutatásaikhoz.
--Az egyetemi oktatók óraterhelése csökkenne, kutatóteamek jöhetnének létre, javulna a felszereltség, minden kutatási forrás az egyetemre futna be, hatékonyabban lehetne felhasználni,
--Magyarország pedig sikeresebben nyerne az EU-s K+F pályázatokon, mert a megerősített egyetemek versenyképesebbek és kooperatívabbak lennének.
--Az eredmények gazdasági hasznosulása, a tudástranszfer és az innováció is felgyorsulna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!