Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Turbó Diesel autónál (változó...

Turbó Diesel autónál (változó geometriás), hogy lehet elérni olyan turbó hangot ami a 892.2 MTZ-nél hallható?

Figyelt kérdés
2015. dec. 13. 10:53
 1/10 Wadmalac ***** válasza:

A gázpedál nyomkodásával. :)

A turbó úgy pörög, ahogy a kipufogógáz hajtja.

A hangmagasság fordulatszám-függő.

De már rég rossz, ha nagyon hallani, a hang eredete a rezgés, a hangos turbó kiegyensúlyozatlanság miatt ad hangot, az erős rezgés meg hazavágja.


Egyébként, gondolom 892,2 MHz-et akartál írni. Na, ha azt hallod, lekörözted a denevéreket. Az emberi fül felső halláshatára 16-20 kHz körül van. Az általad írt freki a hallhatónak a 44 ezerszerese.

2015. dec. 14. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Wadmalac ***** válasza:
Amúgy egy turbó olyan 80-120.000 1/s-ot pörög, így 80-120 kHz fölötti hangot nemigen fog kiadni, inkább ennek egész hányadosait.
2015. dec. 14. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
A 892.2-es MTZ egy traktor. Azt szerettem volna kérdezni, hogy lehet olyan hangot elérni kocsinál, ami ennél a traktornál a gáz vissza engedésekor keletkezik. Itt egy videó róla. https://www.youtube.com/watch?v=cVBduGBkP7k
2015. dec. 14. 16:32
 4/10 Wadmalac ***** válasza:

Meg sem fordult a fejemben, hogy a trakeszről van szó. :D

Ott azért olyan a hang, mert nagy forgótömegű, nagy méretű turbó van, ez kisnyomású turbó, alacsonyabb fordulattal.

Hát, olyan hangot csak ilyen turbóval csinálsz, de turbót cserélni ezért értelmetlen, nem lesz jó. Sokkal lassabban pörög fel, elégtelenül töltene dinamikus terhelésnél.

2015. dec. 15. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ :D
2015. dec. 15. 15:17
 6/10 anonim válasza:
Mikrofon kell hozzá, egy hangfelvevo eszkö, meg egy lejátszó. Aztán már csak a gombokat kell jokor nyomkodni.
2015. dec. 16. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Nemes Zoltán válasza:
Szerintem a légáramba helyezett hangkeltő a megoldás.
2015. dec. 18. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 id. Géber Péter ***** válasza:
A zaj is környezetkárosítás! Kussoltasd el a motorodat!
2015. dec. 20. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 feto válasza:
Pofon egyszerű ! Tegyél az autódba egy MTZ motort :) Minden átalakítás nélkül ugyanúgy fog "szólni" :)
2015. dec. 20. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 manitus válasza:

Ha nagy terhelés (azaz: magas feltöltőnyomás) után hirtelen zárjuk le a fojtószelepet, akkor a fojtószelep mögött (tehát a fojtószelep és a dugattyúk közötti térben) jelentős vákuum alakul ki. A fojtószelep másik oldalán viszont a nyomás hirtelen megnövekszik, mivel az igen magas fordulatszámmal forgó turbina (és sűrítő) kerék lelassulásához idő kell. A blow-off (vagy lefúvó) szelep feladata ennek a nagy nyomásnak a levezetése.

Ha ezt nem tennénk meg, az a fojtószelep ismételt nyitásakor a hajtásláncot igénybe vevő rántást eredményezne, és a feltöltő csapágyazását is veszélyeztetné. A nagy nyomás fékezné a turbinakerék forgását, ismételt fojtószelep nyitásra késve reagálna.



Gyakran az eredeti lefúvó szelepet lecserélik egy - design szempontból - vonzóbb típusra. Működésbeli hozadéka nincs, de más a látvány és a nyomás leeresztésénél a hang.

[link]

2015. dec. 23. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!