Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Ennyire rossz a tanitás?

Ennyire rossz a tanitás?

Figyelt kérdés

Nemrég láttam facebookon egy posztot, amin egy szimpla matek kérdés volt feltéve; 3-3x6+2. A kommenteket nézve elszörnyedtem, hogy mennyien nem tudják a választ...

Először is: műveleti sorrend, szorzás, osztás először, majd kivonás és összeadás. A balról jobbra szabályt sem tudják elég sokan... arról meg ne is beszéljünk, hogy a 3-18-at csak simán átirták 18-3-ra...xD

Tehát 3-18+2 = -15+2=-13 lenne a helyes megfelytés, de nem sokaknak jött össze...

(Hosszú i nincs a billyentyűzetemen mielőtt valaki ezzel jönne :P Amerikai billentyűzet magyar beálitással, és nincs neki hely..)


2015. nov. 13. 17:35
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

Magyar oldal volt amire kommenteltek.

Én magyarországon kezdtem az iskolát, majd britanniában folytattam, de nevetségesen konnyű a magyarhoz képest, az amerikai meg még rosszabb, nem azért mondtam, de pl. a finnek, koreaiak, japánok lekeröznek minket jelenleg...sajnos

2015. nov. 13. 20:33
 12/19 anonim ***** válasza:
Igen, de ha összeszedné magát az oktatási rendszer egy kicsit, akkor én azt mondom, simán tudnánk hozni a japánok tudományi szintjét, mert a lehetőség meglenne, csak elszarják...
2015. nov. 13. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 spd45 válasza:

Természetesen a baj az, hogy a humán tárgyakat keményen leadják és ha nem vagyemelt matek-fizika szakos a gimnáziumban akkor szinte semmi esélyed nincs arra hogy talpon maradj egy erős műszaki vagy természerudományi egyetemen/főiskolán

Az oktatás színvonala pedig kifejezetten jó (én országos kb. 30.helyezésű gimnáziumba járom), de a diákok tudása a tanár szakmai motiváltsága, a diák motivációja és szorgalma függvényében változik. Az oktatás jó csak a diákok nem eléggé motiváltak és szorgalmasak (átlagban).

2015. nov. 13. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%

Miért lennének motiváltak és szorgalmasak? Reggel 8tól délután 2-3ig szívatják őket az iskolában, ahol elméletileg fel lehetne fogni amit mondanak, a valóságban meg úgy néz ki, hogy mindenki halál fáradt, és ha valaki tényleg akar teljesíteni akkor hazaér 4-re 5-re és akkor tanuljunk 9ig?!

Ráadásul a generáció szín tisztán digitális. Már nem lehet őket dér-radnaival szívatni fizikából, digitális rávezető anyag kellene, amit valamiért a most oktatásért felelős 60as években született generáció nem is képes felfogni.

Tudom én, hogy a középiskolás anyag nem egy nagy szám egyik tárgyból sem, de a mai diákoknak egyáltalán nem olyan a életritmusuk, mint annak idején. A többség hazaér és beájul a számítógépe elé, és ha digitálisan nem tud tanulni, akkor bizony rohadtul nem is fog egyáltalán.


Valahogy úgy gondolják (felnőttek) ezt az egész digitális tanítást, hogy ha szarásig nyomják a termeket digitális táblával akkor majd érdekli a diákokat. A tananyag azért itt még nem megy érdektelenségbe zuhanó részletekbe, szóval szerintem ha nem lennének már az alapoktól lemaradások, akkor a diákok abszolút értékelnék az is ha a tanár beszél róla.

Szerintem sokkal inkább lenne feladata az oktatásnak az érdeklődés felkeltése manapság, a száraz részeket (pl számolgatásokat pedig digitálisan is be lehetne vágni otthon).


A legnagyobb probléma, hogy valakik komolyan elhiszik, hogy az órán elhangzottakra a többségi diákság érdemben tanul valamit. Különösen számolgatós tárgyaknál ütközik ez ki.

2015. nov. 13. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

Van néhány százezres korosztály, ahol ez téma. Te ebből láttál pár tízet. Erről ilyen következtetést levonni tehát nem lehet. Már csak azért is, mert tudjuk, egyes rovatok és közönségük színvonala között van összefüggés.

Amúgy a tanítás megítélése elég bonyolult, és nem intézhető el egyetlen sommás észrevétellel.

Az oktatás (ami egy kicsit több, mint a tanítás) színvonala romlik. Ez sok mindennel függ össze, nálunk elsősorban a rendkívül gyenge finanszírozással, a rossz törvény alappal, ebből következően a megbecsülés nagyfokú hiányával. Ezekből következik például, hogy kevesen mennek tanárnak, hogy a gyengébb képességűek mennek, hogy a jobbak igyekeznek koncentrálódni, hogy az egyes iskolák színvonalkülönbsége erőteljesen nő, hogy a tanulás egyre inkább pénzfüggő. A gyenge tanár motivációja nulla, az erősé is csak önmaga méltósága. Így pedig színvonalas oktatás nem várható. A szülői magatartás fokozódóan elképesztően primitív, ezt viszi a diák az iskolába. A törvény minden eszközt kivesz az iskola kezéből a nevelést, fegyelmezést, oktatást illetően.


Javulás tehát csak rendszerváltással várható, akkor is soká. Másfelől a világban egyre inkább az erő, emiatt a differenciálódás jellemző. Ez csak felszínes tudást tesz lehetővé. Van persze kiváló oktatás is mindenütt, de azt nem az átlagban, nem az általánosban, hanem a kivételekben kell keresni, és rendkívül drága. Merthogy a jó oktatás idő és munkaigényes, eszközigényes, nem oldható meg kevés pénzből.

2015. nov. 14. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Úgy gondolod, hogy ha törvényileg lenne megszabva, hogy a diákoknak tanulniuk kell akkor majd tanulni is fognak?

Vagy mi a baj a törvényi szabályozással?


Vagy az a probléma, hogy 25 év után az első kormány ami valódi követelményeket állít a közszféra egy területén?


Az a baj, hogy egy full felszerelt cigány iskola még mindig rosszabb eredményeket hozna, mint egy puritán de elit gyerekeit oktató.

Elég keveset tud ilyenkor a közoktatás tenni. Az, hogy ki leszel nagy részben meghatározza, hogy mi lesz belőled. Persze mennek a cigánysorról is orvosira, meg elitből is lesznek lecsúszott drogosok, csak az arányok a nem mindegy.

Ezen még a Magyar Bálintféle liberális eszmefutás sem segített, mert hiába tolsz be egy csomó hátrányos helyzetűt az elit közé, azok csak kiközösítik, és 8 év után magukat szegregálják egy cigány gyűjtő szakiskolába.


Majd akkor lesznek azok a régiók és a szegénység felzárkózva, ha gazdaságilag is.

2015. nov. 14. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

"Az, hogy ki leszel nagy részben meghatározza, hogy mi lesz belőled."


vagyis hogy honnan jöttél na...

2015. nov. 14. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

"Vagy az a probléma, hogy 25 év után az első kormány ami valódi követelményeket állít a közszféra egy területén? "


Ami tény, hogy minden nemzetközi teszten évről évre egyre lejjebb vannak a magyar diákok a sereghajtók között reál tárgyakból

Idegen nyelvtudás terén pedig egyenesen utolsók vagyunk

Erre mi a reakció?

Minden napos tesi, énekből emelt óraszám, meg hittan és erkölcstan bevezetése

Az újabb agyrém meg a népmese oktatás lesz

Nem tudom eldönteni hogy a törvényhozóink tényleg ennyire inkompetens buta barmok, vagy nyilvánvaló cél hogy buta birkákát neveljenek ki

A másik baromság hogy 5ig kötelező a suliba maradni napköziben, programokat viszont már nem szerveznek csak tengődnek a gyerekek

Ezek után elvárják hogy még 5től a gyerek leüljön otthon is tanulni a sok felesleges baromságot, és csodálkoznak hogy mindenki hulla fáradt és senkit nem érdekel semmi, a tanárokat a röhejes fizetés mellé még erkölcskódexel is vegzálnák


Nem követelményeket kell támasztani hanem alapjaiban változtatni az egész rendszeren, napi max 4-5 óra, az érdeklődés felkeltése és a logika, gondolkodásmód fejlesztése legyen a cél ne a sok felesleges száraz sz*rral teletömni a gyerek fejét amit úgy is elfelejt egy hét múlva


Ez a kabaré ami gimiben megy pedig a későbbiekre is rányomja bélyegét, egyetemen matekon csak mindenki néz mint a moziban mert még az alapok sincsenek meg, ahhoz hogy elvégezz egy normális egyetemet vért kell izzadni miatta

2015. nov. 14. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

Hol olvastad ezt a "tényt"? Pont, hogy reálból vagyunk még nagyjából jó helyen.

Miért nevelne buta birkát az erkölcs meg a mindennapos tesi?

Mi legyen helyette fizika szakkör? Csak azt meg nem szeretik, mert tanulós :). TÉNY, hogy a legtöbb gyerekkel nem beszélnek otthon a társadalmi normákról (sok gyerek szerint teljesen rendben van zsidózni meg cigányozni), és az iskolán kívül csak otthon ülnek.

Az erkölcs kódex meg nem irt semmi olyasmit, ami elütne az amúgy mindennapos normáktól.


És mondom, a társadalmi csoportod kb. determinálja milyen jegyeid vannak. Ez az oktatás hibája? Igen. Nem a megfelelő eszközöket alkalmazza a megfelelő tanulóknál, hanem csak ömlesztve. Ez a tanárok hibája is. Ezért van a minősítés. Mit tettek a tanárok jelentős részei, nehezen nevelhető pistikével? Semmit. Minél hamarabb elmegy a kettesével annál jobb, annál kevesebb probléma (a tanároknak). Csak, mert zéró tudásra önállóan is szert tudott volna tenni, azért meg kár fizetni a közoktatást. Kérem ez nem ez a szakma. Nem azért kell tanárnak menni, mert van 1-2 tehetség aki autodidakta módon is simán nyerne versenyeket, és milyen jól mellé lehet állni.

2015. nov. 14. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!