Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » 40-50 év múlva körülbelül...

40-50 év múlva körülbelül mennyibe fog kerülni egy űrutazás?

Figyelt kérdés
Tudom, erre szinte lehetetlen értelmes választ adni, de mégis érdekelne, hátha.
2014. szept. 11. 09:31
 1/6 anonim ***** válasza:

Szerintem a híresztelésekkel ellentétben nem lesz lényegesen olcsóbb, hacsak nem találnak fel valami scifibe illő Ufó technológiát, amit erősen kétlek. Az érvelésem:

- Egy felszálláshoz rengeteg energia kell.

- Az energiahordozók ára biztos nem fog lejjebb menni.

- A rakétához szükséges cseppfolyós hidrogén és oxigén nagyon drága mind előállítást, tárolást és felhasználást nézve.

- Az anyagtechnológia fejlődésével bár még bármi várható, csodát azér ne várjunk, főleg az árakat illetően.

- Az egyetlen tér az elektronika, mérés, automatizálás, jeltovábbítás, ahol szüntelen fejlődés van, de ezeknek a költségei úgyis minimálisak a többihez nézve.

2014. szept. 11. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Az ár kérdése elég relatív. Ha a pénzorientált hozzáállás marad, akkor a jelenlegi megoldás marad életben. Egy űrjárművet nem egy helyen, egy gyár készít, hanem sok helyen, modulonként több gyár. Ennek egyetlen előnye lehet, hogy az adott modulra szakosodott gyár tud a legtöbbet az adott dologról. Például az elektronika és a szoftver sem ugyanott készül, pedig ezek kéz a kézben járnak, de egy programozóra nem bíznám a vezetékelést. Ha a pénzt kivonnánk a rendszerből és csak az anyagok értékeit és persze az űrjárművön dolgozók munkáját nézzük, akkor nem drága. De ebbe most inkább ne menjünk bele, nem ez a kérdés.


Az is sokat számít, hogy mit szeretnél. Egy úgynevezett LEO a legolcsóbb. A LEO Low Earth Orbit-ot jelent. Ezt kb 150-300 km-es orbitális pálya.

2014. szept. 11. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Véletlenül elküldtem...


Szóval a LEO a legolcsóbb.

Távolabbi utazás esetén jelenleg a napszél vitorla a legjobb költséghatékonyságot tekintve. A kivitelben vannak kérdések. Egy többször használható jármű fenntartása többe kerül, mint egy egyszeri használatra készített. USA feladta a többszöri használatra tervezett járműveit (STS-ek), mert az egyszeri használatra szánt orosz űrjármű (Soyuz-TMA) olcsóbb. A Soyuznak kizárólag a visszatérő egységét tudják újra hasznosítani, a többi része vagy kint marad, vagy elég a légkörben.

A legolcsódd, turistáknak szánt projekt egy rajéta, amiben nincs mozgástered, azaz be vagy zárva egy csőbe.

2014. szept. 11. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:
500ft(vagy két pulykás szendvics)
2014. szept. 11. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Mivel több "cég" fog ilyen szolgáltatást nyújtani, így versenyezni fognak a jelentkezőkért, akik lesznek nagyszámban. A mai ár néhány százalékára saccolok.
2014. szept. 11. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

O.K. Halhattuk az optimistákat. Mindenki feltételezi a 40-50 év töretlen fejlődést, hogy drágább, vagy olcsóbb, de LESZ űrutazás.

Sajnos ez egyáltalán nem biztos.

Lehet, hogy az emberiség majd éppen a létezéséért, a túlélésért fog küzdeni, és NEM IS GONDOL majd az űrutazásra. Minek, úgy sincs hova menekülni a Földről, ha történik valami...

Jöhet világjárvány, túlnépesedés, aszteroida, óriás-vulkán kitörés, időjárás-katasztrófa, meg még tucatnyi más, amire még csak nem is gondolunk. Ne így legyen!

Remélem 40-50 év múlva majd az lesz a kérdés:

Mennyibe fog kerülni egy űrutazás két hétre a Marsra? :D

2014. szept. 11. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!