Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Szerintetek mi az rételme a...

Szerintetek mi az rételme a tanári pályaalkalmassági felvételinek?

Figyelt kérdés

A felvételi ponthatárok a béke feneke alatt vannak, és így az a tulajdonság, hogy tud-e beszélni a delikvens, kb arra emlékeztet, mintha gyógyszerügynökök- vagy egyéb házaló ügynököknek képeznénk őket...

Gyakorlatilag még gyerekek jelentkeznek oda, nincsen stabil személyiségük, sőt az egyetem végéig még ötször megváltozhatnak. Több nagy pedagógus tudósunk is különböző beszédhibával, vagy jellemhibával rendelkezett, és most lehet kiszűrnék őket (pl.: Bartóknak volt beszédhibája, vagy egy volt tanárom dadogott, még is tökéletes tanár volt,és mindenki figyelt az óráján+ tudtuk az anyagot is).

2014. júl. 6. 17:23
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Én pont mérnök vagyok, úgyhogy erre is van rálátásom. Én ezt a részt máshogy látom. Vannak dolgok, amiket meg lehet tanulni (ilyen a tervezés) és vannak olyanok, ami belülről fakad (pl. türelem, megértés, alkalmazkodóképesség), illetve csak kis mértékben tanulhatók. Egy olyan ember, aki emberekkel, főleg gyerekekkel fog foglalkozni, annak számos olyan belső tulajdonsággal kell rendelkeznie, amivel pl. nekünk mérnököknek nem muszáj.

Nekem első körben eldurranna az agyam, amikor elmagyarázok valamit 5-ször és még mindig nem érti meg az illető, ezért nem lenne belőlem jó tanító/tanár soha. Talán az idősebb korosztályban már igen, ahol a fiatalság is nyitottabb, fogékonyabb, összetettebb, komolyabb kérdéseket képesek feltenni, megtudják mondani miért nem értenek valamit, pontosan mit nem értenek. Sosem tenném magamat be kisgyerekek mellé, mert egyszerűen nem nekem való, az 5. év után begolyóznék. Ezt viszont sajnos sokan nem érzik magukról, pláne nem akkor, amikor még szinte gyerekként döntenek arról, hogy mit kezdjenek az életükkel.