Jó matekosok! Ti minden témakört ugyanolyan jól tudtok, átláttok, vagy van amit nem szerettek?
Én a matek tekintetében a "későn érő típusba" tartozom: általánosban eleinte ötösökkel, majd négyesekkel, de elvoltam vele; első gimiben kettes (!) voltam, és nagyon nem bírtam; majd iskolaváltás után megint ötös lettem. Felnőttként kifejezetten megkedveltem, szerintem az egyik legjobb tantárgy.
Természetesen (?) nem minden témakör fekszik annyira, nekem a geometria volt a "nemszeretem" rész.
Én általánosban nem szerettem a matekot, de középiskolában én is megszerettek. Az osztályban én vagyok a legjobb matekból. (Nem önfényezésként mondom, félreértés ne essék)
A valószínűségszámítás nekem sem fekszik. Az egyszerűbb feladatok mennek, de a nehezebbeket nem nagyon tudom megcsinálni. Nem is szeretem ezt a részét.
Az az érdekes, hogy vannak olyan 2-es tanulók, akiknek nem megy a matek, de a valószínűségszámítást vágják. :D
Természetesen nem megy minden terület.
Nálam leginkàbb a lineáris algebra, numerikus módszerek és a hasonló mátrixos tárgyak a mumus.
Egyszerûen nem érzem át a mátrixok lelkivilágát.
Én már idősebb motoros vagyok, jól ment minden, egyetemen is.
De volt kivétel: a statisztikát ki nem állhatom!
Középiskolában talán a koordinátageometria nem tetszett, legalábbis az a sok semmirevaló számolás, amikor úgyis értem a feladatot, de marhára sokáig kell tökölni.
Az előttem szólóknak:
A valószínűség számítás alfája a kombinatorika, ezt nagyon sokat kell gyakorolni, piszkálni, foglalkozni vele. Később a "tiszta" valszám is így sajátítható el.
Annyi vigaszt mondanék, hogy még az egyetemen is (ELTE) a 100-ból 5-en tudtuk, értettük 4-es, 5-ös szinten, vagyis nem vagytok egyedül!
Sajnos sok tanárt ismerek, akik nincsenek képben a valszám terén, és ezért nem is tudják jól tanítani. Lehet, hogy ezért nem értitek ti sem.
Két lényegesen különböző dolog van, amiből a matematika oktatása áll (általánostól egyetemig).
Az egyik az, hogyan kell a matematika eszközeit használni.
A másik az, hogyan lehet valós problémákat a matematika nyelvén megfogalmazni, tehát a matematika eszközeivel modellezni.
A valszám és statisztika esetében ez utóbbi az, ami baromi nehéz is lehet.
Természetesen mindenkinek vannak. Nem véletlen a specializálódás egy szint fölött (értsd: kutató matematikusok). (Pl egy algebra professzor nem biztos, hogy nagyon szereti a differenciálgeometriát, de mondjuk amit kellett egy igen jó matematikus diplomához annyit teljesített abból is annak idején.)
Ha megnézel egy-egy nagyobb egyetemet, ott Mat. TanszékCSOPORT van és azon belül jó néhány tanszék...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!