A mai oktatási rendszer miért nem készíti fel a fiatalokat a valódi életre? Miért nem szerepelnek gyakorlatiasabb tárgyak a tantervekben?
Most volt a spektrumon, hogy egy angol úriember 8 éves korában kezdett el dolgozni.
És elég sokra vitte.
"Egy angol úriember"
Vele szemben pedig ott áll az a sokmillió másik úriember, aki ugyancsak 8 éves korában kezdett el dolgozni, de "nem vitte sokra".
Tehát jók ezek a kivételes példák, de önmagukban említve félrevezetőnek tűnhetnek.
Ezek a dolgok amiket felsoroltál, nem túl időtállóak, az utóbbi néhány év vagy évtized vívmányai, ráadásul nem megfelelően vagy alaposan bizonyítottak, és sok területen egymásnak ellentmondó eredményt is hozhatnak, hoznak, vagy folyamatosan változnak. Egyelőre nem örök-érvényűek, az aktuális társadalmi berendezkedés erős függvényei, azok pedig elég sűrűn változhatnak és változnak is. Valószínűleg ezért nem tanítják őket általános iskolában. Mire megtanulná a gyerek, addigra lehet hogy megváltoznak új vezetés, új felfedezések, új ismeretek okán.
Ezzel szemben pl. az élő szervezetek felépítése és működése, Newton mozgástörvényei, a molekulák viselkedése, a szorzótábla és más matematikai fogalmak és műveletek, a görögök és rómaiak történelme (és még lehetne sorolni napestig) mind-mind olyan dolgok, amelyek nem függvényei a jelenlegi társadalmi életünknek, és előreláthatólag 100 vagy 1000 év múlva is változatlan formában fogják őket tanítani.
Persze a szülők doga ja nem baj hogy a szülők se tudnak semmit de az ő szüleik sem??????????????
Meg a rabszolga munka után nincs is kedvük a gyerekkel vagy magukkal foglalkozni.
A kérdésre a válasz hogy vedd észre te és mi csak rabszolgának készültünk a háttérhatalmak számára ezért van az ha kinyitsz egy tv t ami közszolgálati lenne ill a siránkozó rtl tv2 akik a múlkor még bevoltak szärva hogy a jobbik ledózerólja őket most hirtelen megduplázódtak tehát lett 4 agymosó szennycsatorna ami ingyenesen fogható és ez a lényeg hogy az öszes ingyenesen fogható csatorna atv m1 m2 és szennycsatik nem szólnak másról mint egyrészt a semmiről másrészt a Te rabszolgatartóidnak az igazatadás szócsövéről .
Nem érdekük az hogy felkészítsenek Téged a valódi pénzügyi problémáid megoldására ,csak az az érdekük hogy ostoba buta sötét agymosott világfelfogású hozzászólók legyenek akik bólogatnak amikor most jelenleg úgy néz ki hogy még az Ük unokád sem fogja tudni kitörleszteni az államadósságot és ez évre az előirányzott törlesztésünk minden magyar dolgozó bruttó évi fizetése.
És közben végetnem érő színjáték bírósági ügyek a bankok ellen amik nem képesek dönteni és brüsszeltől kérik hogy döntést hozzanak a magyar nép feje fölött , ezért is lesz február 14 én autós blokád szervezve mindenki menjen ki akinek számít a sorsa.
És sokan lesznek akik felfognak háborodni a dugón mert ők inkább adósrabszolgaként szeretnék élni továbbra is az életüket és ezt szánják ivadékaiknak is.
Visszafelé haladva.
Az agyát annak lehet mosni, aki hagyja. Mindenkinek jogában áll képezni magát, és alapvető kérdésekben lehetősége is van rá - ha akarja.
Az összeesküvéselméletet kedvelők ezt a gondolkodás nehézségei miatt teszik.
Akinek rabszolgamunka után nincs kedve a gyerekével foglalkozni, milyen jogon volt kedve megcsinálni? Vagy csak úgy kihányjuk az utcára majd csak törődik vele valaki? Aztán morgunk, ha nem tetszik az eredmény?
A köznapi ismeretek valóban elavulnak viszonylag gyorsan. Nálunk lényegesen gyorsabban, mint normális helyeken. Ezért kell a szükségesnél nagyobb időt szentelni neki. De a technológiák és munkafolyamatok is elavulnak, az iskoláskorban tanultak egész életre szólása 100 évvel ezelőtti állapotra vonatkozik (már akkor se mindenre). Ma aki nem képezi magát folyamatosan, 5-6 év alatt akkora hátrányba kerül, ami nehezen behozható.
Konkrét feladatok bemagoltatása helyett a gyakorlati élet általános tennivalóit igen, bizony tanítani kell már az általános iskolában. A kamatos kamat számítása jól hasznosítható a betéteknél, de nem emiatt tanuljuk. Viszont nem árt erre is példát mutatni. A magyar irodalom és nyelvtan ismerete nemcsak az általános műveltséghez szükséges, hanem hogy a hivatalban, pályázat olvasása, írása során, állásinterjúnál és számos más helyen ne legyünk funkcionális analfabéták. A betűket talán csak félmillióan nem ismerik nálunk, de az olvasott szövegből egy szót sem értenek több, mint hárommillióan. A szerződések azért lehetnek egyoldalúak, mert a döntő többség nem érti, nem tud ellene szólni. Megtehetik velük, hogy azt írnak, amit akarnak. Multi cég és minden hatóság egyaránt. Meg is teszik, és még a multik a szolidabbak.
Nemcsak azt kell oktatni, mit kezdjünk a gyógyszerrel, még inkább azt, mit kezdjünk az egészségünkkel. A kézmosástól a rendszeres ellenőrzésig. Ezt kisgyerek korban kell elkezdeni, amíg még nem rögzülnek szokássá saját egészségünket tönkretevő cselekvések.
Én nem igazán bánom.
Az oktatás jelenleg a banálisan egyszerű elméleti tudást is csak ímmel-ámmal tudja átadni, amiket a gyakorlatban egyébként használni lehetne (elsősorban a természettudományokra, kisebb részben a történelemre, humán tárgyakra gondolok). Többek között ezért lehet a kisembert átverni - elég pár tudományosnak látszó dolgot mutatni neki, és bele fog menni az üzletbe. Mindez azért, mert a legtöbb emberben az undor emlékét hagyja pl. a matematika. Nem lenne jó, ha az egészségmegőrzést, stb... is ezzel tennék tönkre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!