Miért használnak 2 mozdonyt a hosszú tehervonatok húzásakor?
Azért, mert néha egy mozdony nem tud kellő vonóerőt kifejteni. Egy tengelyen adott körülmények között csak adott nagyságú vonóerőt lehet átadni. És néha van az úgy, hogy a mozdony 4 vagy 6 tengelyén átadhatü összes vonóerő kevesebb, mint ami a szerelvény megindításához kell (mert általában akkor van szükség a legnagyobb vonóerőre, később már kisebb is elég). Meglenne a kellő forgatónyomaték a kerekeken, de egyszerűen elpörögnek, még mielőtt elindulna a vonat. Így beállítanak egy másik mozdonyt, a kettőt összekapcsolják és rögtön kétszer annyi tengelyen ébred a vonóerő, nagyobb erővel lehet húzni a szerelvényt. Vagy háromszor annyin, ha még több mozdonyt állítanak be.
Illetve akkor is szokták használni ezt a megoldást, ha nehéz, emelkedőkkel tarkított szakaszon kell húzni a szerelvényt. Ilyenkor van, hogy egy mozdony teljesítménye nem lenne elegendő, csak csigtempóban tudná felráncigálni a szerelvényt az emelkedőn, ha pedig valami miatt meg kell állnia, nem tudna partnak felfelé újra elindulni. Ilyenkor is két (vagy több) mozdonyt használnak, hogy lehessen normálisan közlekedni a vonattal.
"Az első válasz jó illetve a fékező erő miatt.. Amikor 1000tonnákkal járkálnak nem mindig elég 2 mozdony"
Mi köze a mozdonynak a fékező erőhöz? Semmi. Főleg az említett 1000 tonnás tehereknél. Már 4 jó tárcsafékes IC-kocsi esetén sem fékez jó esetben a mozdony, nem hogy 40 kocsinál 1000 tonnánál. Csak a kocsik fékeznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!