Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miért használnak 2 mozdonyt a...

Miért használnak 2 mozdonyt a hosszú tehervonatok húzásakor?

Figyelt kérdés
2013. jan. 6. 10:33
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert néha egy mozdony nem tud kellő vonóerőt kifejteni. Egy tengelyen adott körülmények között csak adott nagyságú vonóerőt lehet átadni. És néha van az úgy, hogy a mozdony 4 vagy 6 tengelyén átadhatü összes vonóerő kevesebb, mint ami a szerelvény megindításához kell (mert általában akkor van szükség a legnagyobb vonóerőre, később már kisebb is elég). Meglenne a kellő forgatónyomaték a kerekeken, de egyszerűen elpörögnek, még mielőtt elindulna a vonat. Így beállítanak egy másik mozdonyt, a kettőt összekapcsolják és rögtön kétszer annyi tengelyen ébred a vonóerő, nagyobb erővel lehet húzni a szerelvényt. Vagy háromszor annyin, ha még több mozdonyt állítanak be.

Illetve akkor is szokták használni ezt a megoldást, ha nehéz, emelkedőkkel tarkított szakaszon kell húzni a szerelvényt. Ilyenkor van, hogy egy mozdony teljesítménye nem lenne elegendő, csak csigtempóban tudná felráncigálni a szerelvényt az emelkedőn, ha pedig valami miatt meg kell állnia, nem tudna partnak felfelé újra elindulni. Ilyenkor is két (vagy több) mozdonyt használnak, hogy lehessen normálisan közlekedni a vonattal.

2013. jan. 6. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Praktikusabb, mint 1 erős mozdonyt üzemeltetni, ami néha kell nagy terheket húzni, de amúgy kis terhek esetén csak fölöslegesen nagy a fenntartási költsége.
2013. jan. 6. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat :)
2013. jan. 6. 11:00
 4/6 anonim ***** válasza:
70%
Az első válasz jó illetve a fékező erő miatt.. Amikor 1000tonnákkal járkálnak nem mindig elég 2 mozdony ,ha nagyon nagy a vonat beállítanak középre és hátra is egy mozdonyt.
2013. jan. 6. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Igen, 2-nél több mozdony esetén már előfordul, hogy nem mindegyik elöl van: a szerelvény végére, esetleg a közepére is állítanak mozdonyt. Ha ugyanis minden mozdony elöl húzna, akkora vonóerőt produkálnának, ami tönkretenné a csavarkapcsokat. Így viszont a vonóerő eloszlik: elöl is jelentkezik valamennyi, hátul van tolóerő, középen a mozdony húz és tol is.
2013. jan. 6. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"Az első válasz jó illetve a fékező erő miatt.. Amikor 1000tonnákkal járkálnak nem mindig elég 2 mozdony"


Mi köze a mozdonynak a fékező erőhöz? Semmi. Főleg az említett 1000 tonnás tehereknél. Már 4 jó tárcsafékes IC-kocsi esetén sem fékez jó esetben a mozdony, nem hogy 40 kocsinál 1000 tonnánál. Csak a kocsik fékeznek.

2013. jan. 22. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!