Hány százaléktól van általános iskolában az 5-ös 4-es stb?





Iskolánként változó. Az ötös általában 90 - 91 %-tól van, a 4-es 77 - 81 %-tól.
Az adott iskola Szervezeti és Működési Szabályzatában tudod megkeresni, hogy nálatok pontosan hogyan alakulnak a %-ok. Az SZMSZ-t megtalálod az iskola honlapján, ha van; ill. a könyvtárban vagy a tanáriban papír alapon.
De megkérdezheted az osztályfőnöködet vagy bármelyik szaktanárodat is, meg kell mondaniuk. :)










Tévedés azt hinni, hogy akkor könnyű egy dolgozat, ha 20%-tól kettes.
Van jó vagy rossz egy elképzelés a tanár fejében a kettes szintről, és ahhoz szabja a feladatokat. Ha ezt az iskola SZMSZ-e, házirendje leszabályozza, akkor annak megfelelően fogja összeállítani a dolgozatot.
Ha pl. 40%-tól kettes, akkor az a tanár fejében valahogy úgy jelenik meg: "a dolgozatot úgy kell összeállítani, hogy az elégséges tudásszintű tanuló legfeljebb a feladatok 40%-át legyen képes megoldani."
Szerintem nem szerencsés ezt leszabályozni, mert van, amikor egy röpdolgozatban csupa kötelező definíció van, amit még a ketteshez is tudni kell, akkor nyilván magasabbra kell tenni a lécet.
A másik probléma, hogy tesztek esetében a 0% tudás már eredményez valamennyi pontot (igaz-hamis választásoknál pl. a pontok felét.) Vagy ravasz-nehézkes pontozási útmutatót talál ki a tanár (hibás válasz pontlevonás), vagy feljebb viszi a ponthatárokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!