Hibrid rakétákkal kapcsolatban válaszolnál az alábbi kérdésekre (lent)?
Van pár kérdésem ezzel a témával kapcsolatba.
1.
Egy hibrid rakéta tolóereje folyamatosan nő?
(A rakéta üzemanyaga poliuretán vagy polietilén lesz, az első modellben esetleg papír, az oxidálószer pedig dinitrogén-oxid.)
Ezt a motor felépítéséből gondolom. Egy középen átfúrt műanyaghenger van a motorba. Az egyik vége a fúvókához, a másik vége pedig egy szelephez vezet, amin áramlik be a nitó. Működés közben a furat tágul (elhasználja az üzemanyagot) ez pedig nagyobb égési felületet jelent. Jól gondolom?
2.
(ha az előbbit jól gondoltam)
Milyen megoldást alkalmazhatok ennek elkerülése érdekében?
Nagy tolóerő csak az induláshoz kellene, utána már a rakéta egyre könnyebb lesz és nem kell akkora tolóerő.
3.
Az oxidálószer mennyiségét csökkentve a tolóerő egyenes arányban csökken?
4.
Tudsz számításokat írni a hatótávolsággal kapcsolatban?
Illetve inkább a motorral kapcsolatban... Olyan dolgokra gondolok, hogy fúvókaméretezés (Laval-fúvóka) stb. Ez a hatótávolság miatt fontos. Úgy tervezném, hogy az induláskor maximum tolóerő, addig míg fel nem gyorsul annyira, hogy a stabilizáló lapok rendesen végezzék a dolgukat, ezután folyamatosan csökkenteni szeretném a rakéta tömegcsökkenésének arányában.
Még csak most ismerkedem a rakétákkal, elnézést ha hülyeségeket kérdezek/írok.
Van még kérdésem, de most csak ennyi jutott eszembe...
Válaszotokat előre is köszönöm.
(ha valaki adna egy linket, ahonnan le lehet tölteni az alábbi könyvet, pdf vagy valamilyen szövegformátumban, annak nagyon örülnék:
H. Mielke
A rakétatechnika alapjai)
javítás:
*amin áramlik be a nirtó
wááááááááá
Nitró akar az lenni!!!
Má' írni se tudok... :D
1.
egy lépéssel tovább gondolva: ha a felület nő, akkor a térfogat is, ráadásul (klasszikus felület/térfogat probléma) nagyobb mértékben, azaz a kamranyomás csökken. a kamrahőmérséklet persze bekavarhat.
2.
kérdéses, hogy fellép-e a probléma, és ha igen, milyen mértékben
3.
nem. az oxidálószert csökkentve nem csak a keletkező égéstermék mennyisége csökken, hanem a kamra hőmérséklete is.
4.
nem.
elsőnek kellene egy működő motor, azt tesztelgetni tesztpadon, beállítani az ideális fúvóka alakot, majd ha mindez megvan, akkor lehet szórakozni magának a rakétának az aerodinamikájával. aztán lehet saccolni a hatótávot.
ez nem gyere cipó, hamm bekaplak.
Köszönöm a választ!
A fúvókával kapcsolatban lenne még kérdésem. Nem igazán tudom, hogy a fúvóka konvergens része mire szolgál és mit befolyásol. Azt tudom, hogy a fúvókatorok a kiáramló égéstermék sebességét szabályozza (szubszonikus sebességnél), a divergens része "eltolja" a toroktól a Mach hullámot (hangsebesség feletti kiáramlás esetén).
A konvergens rész mit is csinál?
KNSB-s kisrakétákkal van egy kicsi tapasztalatom, bár számolgatni ott nem kellett, mert kész tervet kaptam egy motorról, aminek meg volt adva minden adata (KNSB hajtóanyag használata esetén). Kész hibridmotort viszont nem találtam.
Abban igazad van, hogy egy kész motort kellene tesztelgetni, hogy ezeket a kérdéseket megkapjam, belátom kicsit előreszaladtam. Mégy hiányzik 1-2 alkatrész. Például a fúvóka és az oxidálószer tartálya. Tervek, rajzok vannak, tartály hiányában viszont nem tudok tervezni véglegesen. Van egy gömbre hajazó tartályom, de az nagyon széles a rakétatesthez képest, szóval majdnem úgy nézne ki, mint egy RPG lövedék. A tartályt le is kellene nyomáspróbázni, mert nem mai darab. Előzőleg propán-bután volt benne. Egy karcsú, hosszú tartályt kellene készíttetnem, de nem tudom hol és hogy mennyibe kerülne ez.
Szóval: Az gond, ha a rakéta orra sokkal vastagabb, mint a teste?
hasonló felépítésre gondolok:
Előre is köszönöm a választ!
További szép napot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!