Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Felfele út, lefele út között...

Felfele út, lefele út között megáll?

Figyelt kérdés
Tételezzük fel, hogy légüres térben tökéletesen felfelé irányba hajítunk egy tárgyat, majd az ugyan ezen a pályán esik le. Tehát a kérdésem, hogy a legmagasabb ponton ez a tárgy megáll-e és ha igen, akkor mennyi ideig? Ez az idő állandó e? vagy pedig függ tömegtől, lendülettől, sebességtől, bármitől? Ha igen a válasz, akkor, hogyan számoljuk ki ezt az időt...

2012. júl. 12. 18:43
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
46%
83%os: mint ahogy a 7. commentben írtam, pontosan nézőpont kérdése hogy lesz-e 0 a sebessége, vagy nem.
2012. júl. 12. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:

Valaki elárulná, hogy miért 0%osan hasznos a válaszom?

Köszönöm: a 2. válaszoló.

2012. júl. 12. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:
gondolom, mert még senki sem nyomott rá semmit... így nem tud átlagot számolni a rendszer ezért nulla, de lásd kivel van dolgotok nyomok mindenkinek egy pacsit:) amúgy egy modellező programhoz kéne a dolog, így jó lenne valami képlet, ami alapján be tudnám táplálni a gépnek... egy láncreakciós játékon dolgozom, a diplomamunkámhoz/mellé, és csak hogy minél élethűbb legyen a labdák pattogása, ahhoz kéne valahogy kiokoskodnom, hogy ez egy állandó érték, vagy függ valamitől, de ebben az esetben képletnek, egyenletnek örülnék a legjobban:P
2012. júl. 12. 23:11
 14/18 anonim ***** válasza:
46%
Szerintem állítsd be a lehető legkisebb értéket, tömegtől, sebességtől függetlenül, úgy lesz a leginkább életszerű
2012. júl. 12. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Nem, nullát akkor jelez, ha valaki vagy valakik piros kezet nyomtak.


A képlet egyszerű, első osztályos gimnáziumi fizika:


v=vnull+a*t


ahol t az idő, a=9.81m/s^2, vnull és a pedig ellentétes előjelűek, de tetszés szerint eldöntheted, melyik irányt tekinted pozitívnak. Amikor v=-vnull, akkor az egész elölről kezdődik (akkor pattan vissza a talajról). És akkor áll meg a legmagasabb ponton, amikor v=0.

2012. júl. 12. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Hm.. elég érdekesen hangzik ez a program. Mérnökinfós vagy?


Egyébként gondolom már csak programozhatósági szempontból is az út-idő függésre lennél kíváncsi.


( Már ha én programoznék egy ilyet, akkor valami változóban lenne az idő, kiszámolnám hogy mi hol van és aztán kirajzolnám)


Ez így néz ki ( mármint a magasság képlete)

h=v0*t-a/2*t^2


Ahol h a magasság, v0 a kezdősebesség (felfelé), t az eltelt idő. a a gyorsulás, földi körülmények között 9.81 m/s^2.


Valójában pontosan nulla sebessége a tárgynak csak egy pillanatban van, de ha ezt a képletet beprogramozod, akkor valóságosnak fog hatni a mozgása, nem kell számolnod külön azzal, hogy mennyi ideig marad "egy helyben".


De ha ez sem pontosan az, amire te gondoltál, vagy nem így valósítod meg a programot, akkor írj konkrétabbat.

2012. júl. 13. 02:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
igen és ha szép nagy floatokkal dolgozol és mondjuk 30 fpsre optimalizálod vagy ilyesmi, akkor lehet hogy szinte sose lesz 0 a sebesség amikor feldobod, dehát téphetem én a számat...
2012. júl. 13. 04:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Én is kíváncsi lennék, kinek nem tetszett a válaszom. Túl bonyolultan fogalmaztam? #10 voltam.
2012. júl. 13. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!