Miért nincsenek dupla szárnyú repülők?
Ennek csak egy előnyét tudom elképzelni, a nagyobb felhajtóerőt. Viszont amilyen sebességgel közlekednek a mai gépek, nem tudom, szükség van-e rá, és a légellenállást is növelné.
A fordított nyilazás pedig a szárny körüli turbulencia ellen lett anno kitalálva, ha jól tudom, cserébe viszont annyira instabil, hogy csak elektronikusan lehet stabilan tartani. Ez meg gondolom újabb hibalehetőség és veszélyforrás, legalábbis a kereskedelmi gépeknél.
Valószínűleg megvan az oka, hogy miért így néznek ki, sajnos nem tudom a választ. Viszont nemrég volt egy hír arról, hogy az MIT-n terveztek egy szuperszónikus repülőgépet ami dupla szárnyú! Nagyon állatul néz ki!
"De ha ezek a szárnyak csupaszárny gépekhez hasonlóan plusz utasokat lennének képesek szállítani,akkor gazdaságosabb lenne."
Ha lennének ilyen gépek, biztonságosak, rejtett hibáktól menetesek, stb., és a kifutók, repterek is képesek lennének a fogadásukra, akkor lehet(!), hogy gazdaságosabbak lennének, de mivel a jelenlegi gépek fejlesztésébe embertelen pénzeket öltek már, és sokszáz utas halála is kellett hozzá, nehéz lenne rávenni a befektetőket, hogy ezt a munkát szinte előlről kezdjék. Még az airbus bevezetése is rizikós volt, pedig az még csak nem is egy újszerű elrendezés. Gondolj a Concorde-ra. Gyakorlatilag egy súlyos baleset kellett, amit ráadásul ki is vizsgáltak, és nem is a gép hibája volt, mégis befuccsolt az egész típus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!