Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Hogyan lehetséges, hogy a...

Hogyan lehetséges, hogy a repülő nem esik le?

Figyelt kérdés
Hogyan maradhat a levegőben és hogyan repül? Mi tartja fent?
2011. nov. 3. 16:02
 1/6 anonim ***** válasza:
76%
Egy Bernouli nevű csávó tartja őket. Nagyon érdekes, olyan mint Atlasz.
2011. nov. 3. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 Smartguy86 ***** válasza:
100%

:DDDD


[link]


Tessen parancsolni. Amúgy tudtad, hogy azelőtt azt vallották, hogy a levegőnél nehezebb dolgok nem tudnak repülni? Sőt azt is vallották, hogy a vonat nem fog elindulni a sínen, mert kipörög a kereke. Sőt azt is vallották, hogy a Föld lapos és a szélén lelógathatod a lábad.

2011. nov. 3. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
80%
A Föld szélén nem lógathatod le a lábadat, mivel ott óriási emberevő sárkányok várnak a gyanútlan utazókra. Nem is beszélve a hatalmas vízesésekről, ahogy az óceánok vize lezubog a mélybe :)
2011. nov. 3. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ha a földön állsz, a gravitációs erő hat rád, csak azért nem mész mélyebbre, mert a talaj pont ugyanakkora erővel nyom vissza téged. Ha jó mély homokba állsz, egy darabig süllyedsz, mert eleinte a homok nem bír akkora erővel nyomni.

Ha tehát találsz valamit ami a repülőre pont akkora erővel hat felfelé, mint a súlya lefelé, nyertél. Ilyen erő a felhajtó erő, amely akkor keletkezik, ha valami gyorsan halad előre. Ez úgy jön létre, hogy a levegőt az előrehaladás a valami alá préseli, az adja a felhajtóerőt (valahogy úgy, mint amikor a homok már tömörebb).

Tehát kell egy olyan profil, amely a legtöbb levegőt képes maga alá gyűrni, ha halad előre. Ez a szárny. Ki lehet számítani, milyen mennyiségű tömör levegőre van szükség, abból meg azt, hogy mekkora sebesség kell. A repülőkre ez kisgépeknél nagyjából 150-200 km/h, utasszállítóknál úgy 400 km/h körül van. Ha gyorsabban megy, képes emelkedni, ha lassabban, le fog zuhanni. Persze ahol ritkább a levegő, még gyorsabban kell mennie.

Nagyjából ezek a lényeges okok. Meg persze kell egy kis fizikai és matematikai ismeret a tervezéshez.

2011. nov. 10. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Egy kis pontosítás:


Az áramló levegőnek kisebb a nyomása mint a nyugvó levegőnek. (Pl: régi hajlakk fújó, vagy szélviharban leemelt tető.)


A repülő szárnya (elviekben!!!)alul sima, felül domború. Mivel felül domború, a levegő ott felgyorsul az alsó levegőhöz képest és nyomás különbség jön létre. Hát ez a nyomáskülönbség "tartja fent" a gépet.

2011. nov. 10. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Igen. És még sok más is hozzátehető. De nem fizikai értekezésnek szántam, csak megvilágításnak.
2011. nov. 10. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!