Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Tényleg nem Gagarin volt az...

Tényleg nem Gagarin volt az első űrhajós?

Figyelt kérdés
Egy barátommal a Discovey-t néztük, egy holdraszállásról szóló műsor ment. A műsor után azt mondta a barátom, hogy nem is Gagarin volt az első ember az űrben. Valahol olvasta, hogy az oroszok Gagarin előtt lőttek már embereket az űrbe. Gagarin volt az első, aki vissza is tért. A előzőek deorbitális pályára álltak, vagy visszatéréskor elégtek. Több orosz berepülő pilóta tisztázatlan körülmények között halt meg, testük nem került elő és oroszország hősi halottnak nyilvánította őket. Holott más berepülő pilóta baleseti halála esetén ezt nem tették meg. Igaz lehet ez?
2011. nov. 2. 19:36
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
A barátod beütötte a fejét! Azért volt a rengeteg kísérlet hogy az emberek biztonságosan tudjanak visszatérni.Az első élő űrhajós Lajka kutya volt akit valóban nem tudtak visszahozni. De az utána következő Bjelka és Sztrelka kutya már visszatért és utána is voltak macskák akik visszatértek csak utána ment Gagarin amikor már biztonságos volt a visszatérés.
2011. nov. 2. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Én, aki megértem azt az időszakot és mindig is érdekelt az ürhajózás és repülés személy szerint nem hiszem, hogy nem Gagarin volt az első, bár tudom, az oroszoktól sok minden kitelik, de akkor se.

Akit mondogatnak, az Iljusin (név ismerős?), állítólag nem sokkal korábban járt fenn, de visszatéréskor megsérült, így nem "mutogathatták".

Állítólagos gerincsérülését Kínában kezelték, így dugták el a világ elől, de másképp volt a dolog nemrég láttam róla hihető filmet..

Ismerve az előzményeket, sok kutyás fellövés, keringés (volt ca. 6), megvolt a lehetőség az ember fellövésére ..

2011. nov. 2. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Kössz a válaszokat!


Második:


Iljusint is említette, ugyanezt a sztorit.Én is inertem a nevét. Repülő is volt ilyen "márka" pl. IL-2 sturmovik(IL Iljusin gépjele ha jól tudom), de lehet nem ugyanaz a 2 személy, nem tudom pontosan.

2011. nov. 3. 00:37
 4/11 A kérdező kommentje:
Érdekel az általad említett film. Ha emlékszel a címére, megírhatnád. (elnézést a tegezésért, mert ha megérted és emlékszel is rá, akkor minimum 50 lehetsz, én meg a fele se vagyok)
2011. nov. 3. 01:02
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Ez az Iljusin az ifjabbik, apja az "eredeti" Iljusin mindenáron távol akarta tartani a repüléstől, de nem sikerült neki. Berepülő pilóta volt ( nem a pályája elején persze), általában onnan kerültek ki az űrhajósok.

Lehet nem is film volt, hanem az AeroMagazin valamelyik jóval korábbi számában olvastam, ott vannak ilyen érdekes sztorik leírva, ma már hozzáférhető sok korábban titkos anyag. Talán 1 éve írták meg a teljes (?) űrkutyás történetet..

Hm.. Igen. Éppen motorversenyen voltam a Népligetben, amikor bemondták, hogy Gagarin fenn van az űrben.

Ez egyébként sokkolta az amerikaiakat.. Hatalmas verseny volt köztük az elsőségért.

2011. nov. 3. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ!


Engem is nagyon érdekel az űrutazás. Főleg a kezdetei, a Gemini és az Apollo program és a holdarszállás. Sajnos az orosz űrprogramokról szinte semmit nem tudok, pedig az is nagyon érdekel. A TV-ben látott műsorok csak felületesen foglalkoznak ezzel. Nem mutatják be egyes dolgok, gépek működését. (nem mostani technológiára gondolok, hanem a 60-as évek analóg rendszereire). Ha tudsz ilyen oldalt, filmet vagy könyvet megírhatnád. Minden érdekel az akkori űrutazásról, versenyről. A Szojuz program is nagyon érdekel, főként mert Farkas Bertalan ennek a programnak a keretein belül jutott a világűrbe.

2011. nov. 3. 14:18
 7/11 A kérdező kommentje:
Egyébként írígylem azokat az embereket akik megérhették ezt. Ha lehetőségem lenne időutazásra, mondjuk 2 alkalommal, akkor az Apollo-11 felszállását (1969) és a híres Rally B osztály egyik legjobb versnyzőjének, Hannu Mikkola-nak és Audi quattro-jának egy versenyét (80-as évek) nézném meg.
2011. nov. 3. 14:51
 8/11 anonim ***** válasza:

Nem panaszkodok, de azért ne légy irigy a koromra.

Még tartott a háború, amikor születtem..

Hirtelen nem volt üzemképes a szkennerem gépcsere miatt, maradt a fényképező, a minőséget nézd el, azért olvasható.

Itt elérheted: *****

Sok más is van, érdekesség:

Amikor lövik fel az űrsiklót (többé már nem), az oldalán lévő 2 hatalmas szilárd hajtóanyagú rakéta 2/3-madának kiégése után változik a töltet, le kell venni a tolóerőt, mert akkor már olyan sebességgel menne (gyorsulna), nincs még elég magasan, még van ritka légkör, hogy a súrlódástól (mint visszatéréskor az a szerencsétlen űrsikló) túlmelegedne és sérülne...



* Automatikusan eltávolított tartalom.
2011. nov. 3. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a képeket és hogy ennyit fáradoztál vele!


Úgy tutdam a Columbia űrsikló már a felszálláskor megsérült, és a visszatéréskor azért nem vették észre a problémát, mert a fedélzeti számítógép korrigálta a sérült szárny megváltozott légellenállásából adódó pályaváltozást. A baleset után rendelték el a kötelező űrsétát, a külső burkolat ellenőrzése miatt.


Az említett érdekességet ismertem az Orbiter 2010 szimulátorprogramból. Kb 2 hétig tartott mire megtanultam melyik műszer mire való. Mikor már rendesen meg tudtam csinálni az oktató küldetéseket, betöltöttem a Space Shuttle Atlantis egyik forgatókönyvét. Fel kellett vinni egy műholdat, geoszinkron pályára állítani majd visszatérni. Egy bizonyos magasságban mindig túlmelegedés hibaüzenetet jelzett. Több 10 virtuális katasztrófa után rájöttem, hogy lassítani kell, ugyanis a súrlódás miatt melegszik.

Nagyon hasznos ez a szimulátor, a NASA egyik dolgozója fejlesztette ki, és az űrsiklók fedélzeti számítógépének a programján alapul. Nem dobták piacra, ingyen letölthető, szabadon terjeszthető. Sokat tanultam a program segítségével az űrutazásról, de főleg a visszatérésről.

2011. nov. 3. 21:32
 10/11 anonim ***** válasza:

Megnyugodhatsz, ő volt az első.

Egyébként most olvastam el Nemere könyvét, mert engem is érdekel a téma. KB a 75%-a baromság, van rá magyarázat, méghozzá nem bonyolult. A többi a szerző fantáziálása. Elég buggyant már szegény, és mindenben összefüggést, összeesküvét, megfigyelést stb. lát. Tuti én is valami beépített kommentelő vagyok, aki a hivatalos propagandát nyomja, nem? :)

A repüléssel ellentétben a halála sokkal inkább titokzatos. Talán azt kellene körüljárni még egyszer, de úgy igazán alaposan, szerintem...

2012. ápr. 20. 03:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!