Ha a suliba nektek kellene/kellett volna megválasztani, egy nap milyen óráitok legyenek, ti mit választanátok? :D
jah és ha egy nap 5 órátok lenne :)
csak így eszembe jutott a kérdés,mert ma bnőmmel ezt beszélgettük,hogy ki milyen órákkal töltené a napját :D
nekem kémia,fizika,infó és ember-és társadalom ismeret :P
mondjuk a matek szerintem is tök jó,én csak azért utálom mert több órán át veszünk egy anyagot...basszus,arról nem én tehetek,hogy a többiek retardáltak és 1 óra alatt nem tudják megjegyezni azt a nyomorék hatványt vagy bármit....
az irodalom meg a nyelvtan meg tényleg semmire sem jó
végülis most miért jó az nekem,hogy megtanulok egy millió verset,amit az életben soha nem használok??
a Himnusz,Szózat,meg az ilyeneket végülis megértem,mert mivel magyar vagyok,ezeket azért illik tudni,de most minek tanuljak ilyen szarokat,mint a huszt,meg stb...?
Aki meg akar tanulni logikusan gondolkozni, az tanuljon meg. Különben sem a matekon múlik a logika, rengeteg más van, amiből megtanulhatod a logikát (sakk, szinte minden kártyajáték, sodoku - persze, hogy ezek is matekra épülnek, de pl. egy 10 éves gyerek hamarabb megtanul ezekből logikusan gondolkodni, mint attól a rémes, vöröshajú, szemüveges nénitől, aki ráordít, ha nem tud valamit). Mellesleg, szerintem simán lehetne középsuliban alap pénzügyeket tanítani - nem a vállalati pénzügyekre vagy vállalatgazdaságtanra gondolok, hanem egy olyan tárgy, ahol feladatokban vannak szimulálva, hogyan kell beosztani a pénzt, ugyanis hiába tanulnak "logikus matematikát", a pénzt senki se tudja beosztani.
Persze az irodalomnak, biológiának és egyéb tárgyaknak sincs semmi értelme. Mint írtam, szerintem egyedül a nyelveknek van értelme, ugyanis be kéne látni, hogy Magyarország haldoklik, a mai felnövekvő társadalomnak itt már nincs jövő. Nemsoká itt van a Demjén Ferenc által oly szépen elénekelt dal lényege - az Égig Érő Fának utolsó virága...
Utolsó, ne haragudj, de te nagyon buta vagy.
Őszintén, ha csak nyelveket tanulnánk, akkor mond, honnan lennének mérnökeink,orvosaink, szakácsok, építészek stb.?
Azért, mert te szerencsétlen vagy, és nem vagy jó a reál típusú tárgyakból, attól azok még nem feleslegesek. Ráadsul az általad írt portugál nyelv aztán marha fontos. Portugáli szarabb helyzetben van, mint mi.
Én speciel pont utáltam minden reál tárgyat. :D Pedig logikusan gondolkodó ember vagyok, erre a szakmámban is szükségem van. De humán területen mozgok szívesebben és jobban. Ez van.
Én is azt gondolom, hogy a gyerekeknél nem azt kéne nézni, hogy mit nem tud, és akkor azon a területen halálra szekálni..., hanem inkább megnézni, miben jó, és azt fejleszteni.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy aki humán beállítottságú, az ne tanuljon meg számolni sem. De pl. akkor talán kémiából mindenféle számításokra már lehet, nincs szüksége. (Inkább tanulja ott meg azt, hogy mit nem öntünk össze, mert felrobban...)
Ugyanígy, aki reálos, annak meg tényleg minek bemagolnia száz verset, ha úgysem szereti?
15:37-re válaszolnék, már írtam választ a kérdésre
nagyon sok számomra fölösleges dolog van az iskolában, pl ének, irodalom, mégis megtanultam, mert 1.hozzá tartozik az alapműveltséghez 2. az iskola arra való h megtanulj tanulni nem feltétlenül maga az anyag.. azt úgy is elfelejtjük.
ennyi erővel minek magyart tanulni, a petőfi versektől nem lesz jobb az élet, sem mozarttól sem a logaritmusoktól.. de ennyi idősen senki sem tudja biztosan h mit is akar az élettől, az iskola ha másra nem is arra rá vezet, h mit nem szeretnél..
Azért azt mindenki vegye figyelembe, hogy KÖZoktatásnak hívják ezt a rendszert. Nem lehet mindenkivel egyenként elbeszélgetni és személyre szabott tantervet kialakítani, személyre szabott órarenddel és személyre szabott tanárokkal. Ha Pistike az osztályból diplomata akar lenni, nyomja a nyelveket és tanuljon meg választékosan beszélni elő az etikettel, neki humán tárgyak kellenek. Ha Móricka szíve vágya a sebészet, feküdjön a biológiára, kémiéra, fizikára, reál. Ha Lujza festő szeretne lenni, rajz és művészet. De egy osztályba járnak, tehát Lujza is tanul magyart meg kémiát, ahogy Pistike sem ússza meg a rajzot, hiába nem tud megfogni egy ecsetet rendesen, Móricka meg lehet kiváló kémiából, és bármikor felrobbantja a labort, ha beszabadul, de magyarból ugyanúgy le kell tennie a vizsgákat, mint bárki másnak, hiába panaszkodik.
Ha a közérdeket kell nézni, nincs olyan, hogy felesleges tárgy. Neked felesleges, nekem nem. Lehet, hogy XY-nak, aki még nem döntötte el, mit akar kezdeni az életben, mindegyik hasznos lesz később, mert elmegy esztétának, réjön, hogy nem tud megélni, és végül kiköt a műszakin. Valóban hasznos lenne némi specializálódás, sőt, talán hamarabb is el lehetne kezdeni, de egy bizonyos szintű alapműveltséget minden tárgyból el kell várni az emberektől. Szerintem. Mert különben ebből lesz a nagyokos biológus, aki egyszer csodálkozott, hogy márc. 15. tanítási szünet, és megkérdezte, miért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!