Miért nincs hátsókerék kormánzásű jármű?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Léteznek olyan autók amikben van aktív, vagy passzív hátsókerék kormányzás.
Parkolásnál elég nagy szívás lenne, ha csak a hátsó kereket kormányoznád.
Nagyobb sebességnél sem lenne az igazi ha túl nagy kormányszögnél az autó hátulja csúszna meg, és hirtelen túlkormányzottá válna. Szinte lehetetlen lenne korrigálni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Meg aztán tegyük fel, hogy a hátsó kerék kormányzásnak nincsenek elvi hátrányai. Viszont a kormánykerék ugye elöl van, és az egész kormány mechanikát iszonyatosan megbonyolítaná (= megdrágítaná) ha hátra kéne vinni. A független, pusztán elektronikus irányítású kormány meg nyilván szóba se jöhet.
Tehát még akkor se érné meg, ha egyenértékű lenne, vagy ha egy minimális előnye lenne a hátul kormányzásnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahol a kis helyen történő precíz manőverezés a cél, ott a hátsókerék kormányzás hasznos lehet (helyben megfordulás). Pl.: Targoncák. Azok bizony hátsókerék kormányzottak. És nem olyan nehéz megszokni. Arra kanyarodik, amerre tekered a kormányt, csak az ív más, de azt mondom könnyű megszokni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!