Locke es Pestalozzi gyermekszemlelete? Valaki tud eben segiteni? Egy dolgozatra kene (? )
A szegény sorban tengődő vagy kallódó gyermekek
felkarolásának példája a svájci Pestalozzi munkásságában tükröződik, aki a gyenge képességű gyermekek iskolai elhelyezését hangsúlyozza, és sajátos tanítási metodikát is leír számukra. „Nincs olyan testi gyengeség, olyan gyengeelméjűség, mely egyedül okot szolgáltat arra, hogy ilyeneket szabadságuktól megfosztva kórházakban és fogházakban helyeznek el: minden további nélkül nevelőotthonokba tartoznak, ahol meghatározásuk
erejükhöz és gyengeelméjűségükhöz méretezetten választott és elég könnyű és
egyöntetű.” - írja 1797-ben a „Töredékében a legalacsonyabb emberi lét történetéből c.
mővében. Honfitársai Fellenberg és Wehrli Európa szerte példaértékű iskolákat hoznak létre az alacsony társadalmi osztályok szegény gyermekei vagy árvái számára. A
nevelésfilozófiai irányzatok is befolyásolták a fogyatékosok megjelenését az oktatásban.
Locke, Condillac a szenzualizmus képviselői szerint az ember az érzékszerveivel felfogott
érzetek alapján képes a gondolkozásra, a következtetések és elméletek megalkotására.
Locke tétele, miszerint „semmi sincs az értelemben, ami nem volt először a képzetekben” (Pukánszky 1996.), a tanulási folyamat didaktikai gyakorlatát is
befolyásolja. Nem célzottan, de a fogyatékosság contra tanulás kérdése is felmerül. Az
első pedagógiai eredmények a siketek tanításában következnek be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!