Mi értelme van a középiskolai matematikában a betűk összeszorzásának?
"pl miért írnád ki a pí értékét állandóan minden egyenletben"
Bajos is volna kiírni a pí értékét helyiértékes számábrázolásban...
A betűk megkönnyítik az életet.
Sokszor nem az a lényeg, hogy egy kifejezés értéke most konkrétan 42 vagy 2567,234512, hanem az, hogy két vagy több változó, két vagy több mennyiség (mondjuk a szoba hőmérséklete és a fűtésre költött pénz) között mi az összefüggés. Ha a fűtés költsége a gáz árától függ (ami folyton változik), akkor sokkal informatívabb dolog ezt betűvel jelölni, mint kiírni az éppen aktuális árat.
Excel táblázatkezelőt használtál már? Mondjuk ha bármiféle költségeket kell összeszámolnod, ahol több féle, különböző mennyiségű, különböző árú dologra kell költeni, máris látszik, mennyivel egsyzerűbb csinálni egy oszlopot a mennyiségnek, egy másikat az árnak, és egy harmadikat a kettő szorzatának (beírod hogy = a1*b1, majd végigmásolod), majd összeadatni a harmadik oszlopot a programmal, mint egyenként kézzel/fejben összeszorozgatni az egészet. A lényeg úgyis az összefüggés, hogy egységár szorozva darabszámmal egyenlő végösszeg. Ez pont ugyan az, mint az s*v.
Amúgy meg ha van egy nagyon bonyolult kifejezésed, és a betűk "csúnya" (nem racionális) számokat (is) takar(hat)nak, akkor sokszor már csak azért is jobb paraméteresen számolni, mert minél több műveletet végzel velük, annál pontatlanabb lesz az eredmény. Arról nem is beszélve, hogy ki a f*sznak van kedve 26 gyökvonást, szorzást és osztást bepötyögni ugyanazokkal a számokkal, hogyha esetleg kiderül, hogy két összeadással és egy szorzással elintézhető lett volna - ez viszont "betűkkel" sokkal jobban "látszik".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!