Ebben a kérdésben kinek van igaza ?
Neked van igazad! Csak a katonai gépek húznak kemtrailt, amitől elbutulnak, akik nézik.
Te hova jártál egyébként iskolába, és minek? A vízpára az már csak olyan ügye, hogy hoppá, 010-military vízgőz vagyok, kicsapódom. Jaj, nem, polgári víz lennék? Akkor neeeeeeeemmm!
A légcsavaros polgári gépeknek nincs kondenzcsíkuk (legalább is jelentéktelen, ha van is), bár ugyanez igaz a légcsavaros katonai gépekre is.
A polgári és a katonai gépek hajtóművének a működési elve megegyezik, miért gondolod, hogy máshogy viselkednek?
A barátodna van igaza. Mindkettőnek van, de az utasszállítókét látni gyakran (~80%), mivel a légi forgalom java részét a polgári repülés teszi ki. Amiket általában látni lehet azok a kondenzcsíkok kb mindegyike utasszállító géptől származik és ha jó a szemed még a gépeken is látszik, hogy utasszállítók és nem katonai gépek. Mivel az utasszállító gépeket többnyire fehérre festik, a katonai gépeket meg többnyire szürkére. A fehér repülők még a 10 ezer méteres magasságban is láthatóan legalábbis fehér színűek, ennyit kb még látni rajra. A fehér szín általában is nagyon jól látható csak ez a polgári repülésnél teljesen lényegtelen, sőt előnyös és a hősugárzás vissazverése miatt fehérek. Ezzel szemben a katonai repülőgépek szürkére vannak festve, mivel a legtöbb szín keveréke egy közepes szürkét ad, így minden látási viszonyra mimikrizik a háttéren. (Elméletben feketét, de világunk színei összességében nem adnak ki feketét.) A közepes szürke jól beolvad a kékbe és a talaj változatos terepviszonyaiba is. Nyilván ismerős lesz, azért emlékeztetőnek itt van néhány katonai repülőgép.
A kondenzcsík a repülőgépek által kibocsátott égéstermékekre kicsapódott megfagyott vízpára. A meleg és nedvességgel teli levegő keveredik a hideg, száraz levegővel és páralecsapódást hoz létre, ami nem függ a civil vagy katonai felhasználástól. Ahol az utasszállító repülők haladnak ott jellemzően elég hideg és párás a levegő, bár ez változik és nem is mindig látni kondenzcsíkot mögöttük.
És utasszállítók kondenzcsíkjai:
Boeing 747 kondenzcsíkja
És ...
Youtube is tele van vele. Videókon szokták bemutatni extrém zoommal rendelkező fényképezőgépek képességeit - kukucsátáld meg :
0:40-nél
1:20-nál
0:36-tól
https://www.youtube.com/watch?v=KEdfGzMW3Mw
https://www.youtube.com/watch?v=UljA_lxgVj4
A kondenzcsík azért a magasságtól függően kikerülhető az olyan repülési magassággal, ahol kevesebb a páratartalom, de a polgári repülés ezzel nem foglalkozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!