Az elektromos autók teljesítményét, és fogyasztását hogy kell értelmezni?
Ha egy benzinessel gyorsulgatsz 4-6 sec alatt 100-ra, az sem 5 litert fog enni 100 km-en, hanem legalabb 25-50 litert. Mint ahogy ennek a benzinesnek sem 20-30 kw/ora a csucsteljesitmenye, ugy az elektromosnak sem ennyi, hanem joval magasabb, csak altalaban - normal hasznalat soran - azt sem csucsteljesitmenyen jaratod folyamatosan, hanem annak csak a toredeken.
Az ember is kepes futni 25-30 km/h-val, de azert nem az a jellemzo, hogy mindenki full erobol loholna mindig mindenhova.
Az a villanymotor ami hajtja sem 20-30 kw, hanem legalabb 150-200 kw csucsteljesitmenyu, akarcsak a benzineseknel.
"Az elektromos autók fogyasztása 20 - 30 kw/ó"
Ilyen mértékegység nem létezik, azért nem érted. Az elektromos autó energiafogyasztását nem kW/h-ban, hanem kWh/km-ben vagy kWh/100 km-ben mérjük. Így mindjárt érthető lesz.
Ha egy villanyautóval folyamatosan 4-5 másodperces 100-as sprinteket mutatsz be, nem 20-30 kWh/100 km lesz az energiafelhasználása, hanem a sokszorosa.
Kicsit zavaros a kérdés, de a gyorsulással kapcsolatban a kulcsszó a nyomatékgörbe.
A belső égésű motorok sajátossága, hogy a maximálishoz közeli nyomatékot csak egy viszonylag szűk fordulatszám-tartományban képesek hozni.
(Tulajdonképpen ez az egyik oka, hogy egyáltalán szükség van váltóra)
Ezt persze lehet mindenféle trükkökkel optimalizálni, de az alapvető gond nem szűnik meg.
Ellenben egy villanymotorral nincsenek ilyen problémák, az jóval szélesebb fordulatszám tartományban képes nagy nyomatékot leadni.
Ezért aztán jobban gyorsul.
"ami kb 150 - 220 kw. Az elektromos autók fogyasztása 20 - 30 kw/ó"
Különbőző dologról van szó. A 220 kW, az a motor aktuális pillanatnyi teljesítménye. 30 kWh meg az egy ora alatt elhasznált energia mennyiség.
Az elektromos autókban is általában 150-250 kW elektromos motorok vannak.
De mivel az elektromos motor hatásfoka kb 95%, a benzinesé meg ha szerencséd van 30% sokkal kevesebb energia kell neki normál tempós haladáshoz. Akkor kisebb a fogyasztása, tizedannyi áramot kap mint mikor padlógázzal gyorsulsz.
A Tesla 3-ról keringő adatokat elemi műveletek alá vetve 15 kW teljesítménnyel megy 100 km/ó sebességgel 3 és fél órát (nyilván a legjobb körülmények között). Ez nem a motorból kijövő tengelyteljesítmény, mert az akkuból van visszaszámolva, ennyi villamos teljesítményt igényel.
Kérdés, a belső égésű motornál miről beszélünk a katalógusban megadott teljesítmény alatt.
"Ha egy 2 - 2,5 tonnás benzines autó normál tempóban halad országúton (90 -100) szerintem egy 20 kw os motor nem hajtja el"
De. Az országúti haladáshoz nincs szükség a motor teljes teljesítményére, éppen ezért van az, hogy ilyen körülmények között szokott működni a hengerlekapcsolás, ahol van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!