Most ez szerintetek tényleg ígyvan?
Az előttem író netto hülyeséget beszél a valóság-játék megkülönböztetésről, meg a veszélyérzetről. Ráadásul olyan kapcsolt hatás, a kérdező most nem pszichikai dolgokra kérdez rá.
Az információfeldolgozásban, figyelemmegosztásban stb. éppen lehet valami. De ezt ugyanúgy növeli bármelyik csapatsport, tehát ezt lobogtatva nem célszerű otthon mondjuk a szülőket azzal kábítani, hogy te éppen agyra gyúrsz a legújabb online lövöldözőssel, vagy autóversennyel.
Amit használsz, erősödik, ennyi.
Amiről viszont sokszor megfeledkezik minden játékos, az az, hogy bár kikapcsolódásként éli meg a játékot és "pihenteti", ez a szórakozás erősen igénybe veszi az agyat, töménytelen mennyiségű (elsősorban vizuális inger), rengeteg döntési helyzet, pontos finommozgások, szem-kéz koordináció, stressz...
Ez erősen edzésben tartja az agyat, de ahogy túlhajtod magad mondjuk a konditeremben, vagy az atlétikapályán, úgy itt is sok, túl sok lehet.
Szóval csak ésszel! :)
"Az előttem író netto hülyeséget beszél a valóság-játék megkülönböztetésről, meg a veszélyérzetről. Ráadásul olyan kapcsolt hatás, a kérdező most nem pszichikai dolgokra kérdez rá. "
Ok, akkor sajnálom, én csak a véleményemet írtam le, gondolom meg tudsz nekem bocsátani -.-"
Nem akartam a lelkedbe gázolni...
Annyi mindennel kapcsolatban írták már komolynak látszó emberek, hogy "a videójátékos elveszti a realitásérzékét", meg a "szerepjátékosban keveredik a valóság és a fantáziavilág", meg a rajzfilmek erőszakossága miatt nőnek a bűnözési statisztikák, stb, hogy unom már, amikor ezt látom.
Az ember olyan állat, amelyik felnőttként is játszik, és akinek amúgy is egészséges a pszichikuma (jelentsen ez akármit is, de mondjuk nem OPNI-pozitív), akkor nem fog benne semmi keveredni.
Sőt, tesztekkel igazolták, hogy a videójátékok lassítják az öregkori szellemi leépülést. Bár az erre vonatkozó cikket most nem találom.
Illetve javítják a látást: [link]
10:19 A MAI játékok már eléggé jók szoktak lenni ebben is, már ami erre vonatkozik. Ha egész nap CS-zel akkor persze nem, de most arról beszélek, hogy pl a mai RPG-k (és nem a Diablo féle hacknslashről beszélek) komplex személyiségeket tartalmaznak, amiket általában nehéz bekategorizálni, hogy jó vagy rossz. Szóval ez sem igaz, sőt, megkockáztatom az emberek sablonosabbak a való életben, mint a játékokban sokszor... mert a való életben TÉTJE van a viselkedésednek.
A másik meg az MMO-k, hát igen. Az is a multikultiról szól, amikor megtudjuk, hogy a németek nem nácik (viszont pontosak, precízek), a franciák nem esznek csigákat (viszont kis butuskák, de aranyosak), a spanyolok úgy röhögnek, hogy jejejejeje (és rohadtul buta egy nagy részük). Szóval igen, az is szociális érintkezés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!