Miért lassú a felfogásom a természettudományos, műszaki (reál) dolgokban?
Középszintű mechanikát meg tudtam tanulni négyes-ötös szintre, de egyszerűen kényszerből. Most viszont kémiát-biológiát kéne tanulnom (viszonylag) az alapoktól középszintig, de halálosan fárasztónak tartom és nem is nagyon sikerül megragadnom a logikáját a dolgoknak (például egy vegyületet hogyan írunk le, stb...)
Rengeteget olvasok, érdekelnek az "emberközeli" dolgok, de ezek a képletek meg számok abszolút nem és most még magántanárt se olyan keresni, mint a vírushelyzete előtt. Akinek nincs érzéke/érdeklődése ezekhez a dolgokhoz, az tudja autodidakta módon erőltetni?
Nem kitartás kérdése a középiskolás tananyag. Ez csak bizonyos diákokra igaz!
Logikát annak nem könnyű felfedezni az említettekben, aki nem érti.
A tanulás egy módszertan, amit mindenekelőtt meg kell ismerni. Egy téma akkor érdekli az embert, ha van hozzá motivációja. Ez nagyon sok mindentől függ, iskolában elsősorban a kisgyermekkor benyomásaitól.
A kisgyermek alapvető genetikai igénye a megismerni akarás (csecsemő korban szinte végtelen, a korral csökken, életmódtól függő mértékben) és a szeretetigény. Amelyik gyereket szeretettel nevelik, próbálkozásait irányítják (nem pedig tiltják), bármihez nyúl, sikerként éli meg. Ezért kialakul benne a tudásigény, hiszen az mindig kellemes élménnyel társul. Akit viszont ügyetlennek neveznek folyton (hiszen kezdetben tényleg az), mindentől eltiltanak, szidják, egy gátlásos, a világot rossznak tartó, befelé forduló iskolássá válik, számára a tanulás nyűg (egy újabb dolog,ami nem fog sikerülni).
Ez a két véglet. Természetesen a kisgyereket számtalan hatás éri. Például a szülei zenei foglakozásúak. Ekkor az rögzül, a zene jó, ebből áll a világ, akkor is szeretni fogja, ha egyébként nincs hozzá érzéke.
Az érzék is erősen relatív, kis százalékban vannak speciális emberek, a többségét azonban gyermekkora eldönti. Ha olyan közegben nőtt fel valaki, ahol a műszaki dolgok kisebb megbecsültségben állnak, ott ez a képzet alakul ki, ezért kezdettől nem szívesen tanul ilyesmit. Erre mondják, hogy nincs motivációja. A tanulás viszont erősen hierarchikus, a reál tárgyak különösen, így kezdeti kihagyások később nagyobb nehézséget (sikertelenséget) okoznak, hátköznapi szóhasználattal, elmegy tőle a diák kedve. Ezzel észrevétlenül megpecsételődött, hatalmas külső motiváció kell, hogy ismét sikereket érjen el. És észrevétlenül ez lesz az egyetlen ok, amiért újra és újra kézbe veszi (érdeklődéssel) az adott tankönyvet, ezáltal egyre ismertebb, közelibb, barátságosabb, röviden: érteni fogja, sikerei lesznek, és mire észbe kap, ez az életpályája.
Keresd mit kedvelsz, hajts arra, mert aza természetes (belső) igényed. Ettől még ismereti szinten bármely műszaki dolgot is elolvashatsz, hogy tudj róla. Mert ez fontos a világban való mozgás biztonságához, azaz a magabiztossághoz.
Nagyon köszönöm a válaszokat, hálás vagyok értük!
Apróság: sajnos, valóban csak 1-2 hónap áll rendelkezésre az alapok igazán jó megtanulására, de már ezek a segítőkész válaszok sok erőt adtak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!