Mi a különbség a karbon gél és a grafitos zsír közt?
Nem parasztvakítás, bár a hatezer elég orcátlan összeg, igaz, kiszerelést nem írtál.
Viszont a különvség. Nos, csak az van. A karbonpaszta célja a jobb tapadási szilárdság biztosítása, míg a grafitos zsír feladata a súrlódás csökkentése mozgóalkatrészeknél, hogy ne a fém kopjon. Szélsőséges hőmérsékleti viszonyok közti működésre találták ki -30 és 120 fok közt. Így a súrlódás során keletkező hő hatására sem folyósodik fel, rontva a viszkozitást.
Így van. A "karbon paszta" nem karbon tartalmú paszta, hanem karbonhoz való, elforgást gátló cucc.
Ez egy trutyi, amibe nagy, éles csiszoló szemcsék vannak keverve, célja az elmozdulásmentes rögzítés, a súrlódás növelése.
A grafitos zsír meg egy tényleg grafittartalmú kenőanyag. Az éppen súrlódást csökkent.
Amúgy ha valaki drágállja, csinálja meg otthon. Durva csiszolóvászonról le kell dörzsölni a szemcsét és mondjuk krómtisztító pasztába belekeverni.
Én egyébként nem használom se így, se úgy, a Loctite menetrögzítőjéből pár csepp a karbon felületek közé, 24 óra száradás után ugyanúgy fog.
Hát én erről az egészről nem is tudtam egy hete . Csak elkezdett recsegni a nyeregcsövem és már ott tartok hogy rendeltem újjat nehogy eltörjön vagy valami.
10 évig jó volt ,sintance karbon nyeregcső és alu váz , az összegyógyulást nem is érem hogy lehetséges , soha nem ragadt bele a vázba vagy ilyesmi.
Érdekes hogy ez a recsegés egyik napról a másikra jött elő , igaz egyszer letakarítottam a kivett nyeregcsövet is mert valami fekete zsírt véltem rajta felfedezni .
Utána kezdődtek a recsegések. Ekkor találkoztam először a karbon paszta fogalmával, innen gondoltam hogy az a fekete zsír volt a karbonpaszta amit nagy ésszel letöröltem.
De aztán nem értettem hogy miért átlátszó meg rózsaszín a filmekben a karbonpaszta... Szóval akkor semmi köze a szénhez jó hogy ezt az információt sehol nem árulták el a forgalmazók stb.
Most rendeltem ebből a pasztából meg vettem egy full új csövet 10 rugóért.
Lehet hogy bekenem először a régi sintance csövet is hátha megszűnik a recsegés kár lenne a 60 rugós nyeregcsőért de lehet hogy már kuka kíváncsi leszek.
Amúgy van még egy nagy problémám hogy sehol nem találok 34,9 es csőhöz bilincset . 38mm es a váz , ekkora bilincs kéne de az ebayen tízmillió alkatrész közül se találok vagy nem egyértelmű hogy mire vonatkozik a 34,9 a bilincsnél. Mert nem a bilincsnek kell 34,9 nek lennie mégis csak ez van odaírva mindenütt.
Ha nem látsz repedést, jó eséllyel menthető. Elképzelhető, hogy kosztól recseg a nyeregcső. Amúgy ne aggódj, a karbon nyeregcső törés csak akkor kellemetlen, ha nagyon hajszolod a gépet. Jó eséllyel reccsen egyet, megroggyan, te meg szépen megállsz és a világ újból megmenekült. :)
A 34.9-es kérdésedre pedig szerintem válaszoltam már, majd látod.
Igen már látom a választ köszi bár nem talált mert időközben rájöttem hogy ez egy scott szabvány és 38.0mm es bilincs kell .
Nekem mégy 40cm cső se kéne olyan nagy a vázam 21" os de azokon a 60cm s csöveken kiakadtam ,hova a p csába kell olyan aztán láttam hogy vannak ilyen kemping szerű bringák.
Aztán megrendeltem végül a 40cm s karbont . Meg a fenti pasztát .
Aztán most lejjebb raktam az ülést 3 cm el két napig úgy recsegett aszittem szétszakad a seg gem alatt , utána jött az eső és és két napja meg se nyikkan.
Amúgy kitakarítottam az illesztéket és utána kezdte el írtam is.
Most azt fogom csinálni hogy megjön a paszta ,bekenem a régit aztán lehet hogy elkussol . Nem akarom gyorsan temetni azt a csövet roh adjon meg 210 euró a bolti ára :O
Szerintem a töréstől az fényévekre van még mert valami olyat is hallottam hogy ezek a sintancek alut is tartalmaznak és látszik is benne valami fényes de a falvastagsága meg mint egy papíré.
Igen, olvastam, h letakarítottad - de hidd el, ilyenkor koszolódik a leginkább. A zsírzás megfogná legfelül azt a homokszemet v. akármit. Mivel lenyaltad, szépen ahogy mocorgott a nyeregcső a vázcsőben, bemászott a "homok". Szóval újratakarítod (és ha nem akarod gyakran csinálni, persze bekened) és jó eséllyel ennyi az annyi.
A 38.0 szuper, a 38.5 jó lenne oda. Érted: fél milliméter eltérés, annál többet húz össze a bilincs - jóval többet. Még 37.0mm-es csőre is jó a 38.5.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!