Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mi a különbség a karbon gél...

Mi a különbség a karbon gél és a grafitos zsír közt?

Figyelt kérdés
Nem parasztvakítás 6000ft ért egy tubus karbon pasztát venni sima ipari grafitos zsír helyett ha a kerékpár váz nyeregcső illeszkedést akarom bekenni?

#kerékpár #bicikli #karbon váz #grafitos zsír #karbon paszta #karbon gél #carbon cső
2018. nov. 17. 12:07
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
Bár még nem hallottam grafitos zsírről (ez lehet az én tudatlanságom), de a karbon alkatrészek "zsírzására" mást használnak mint a "normál", alu pl. nyeregcsőre, így a "karbon gél" valszeg a karbon alkatrészekhez használandó. Ha nem karbon a tied, akkor teljesen felesleges.
2018. nov. 17. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
hát ezt akarom megtudni hogy mi a különbség a kettő közt mert karbon nyeregcső alu vázba megy be .
2018. nov. 17. 15:08
 3/18 anonim válasza:
100%

Nem parasztvakítás, bár a hatezer elég orcátlan összeg, igaz, kiszerelést nem írtál.


[link]



Viszont a különvség. Nos, csak az van. A karbonpaszta célja a jobb tapadási szilárdság biztosítása, míg a grafitos zsír feladata a súrlódás csökkentése mozgóalkatrészeknél, hogy ne a fém kopjon. Szélsőséges hőmérsékleti viszonyok közti működésre találták ki -30 és 120 fok közt. Így a súrlódás során keletkező hő hatására sem folyósodik fel, rontva a viszkozitást.

2018. nov. 18. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 Wadmalac ***** válasza:

Így van. A "karbon paszta" nem karbon tartalmú paszta, hanem karbonhoz való, elforgást gátló cucc.

Ez egy trutyi, amibe nagy, éles csiszoló szemcsék vannak keverve, célja az elmozdulásmentes rögzítés, a súrlódás növelése.

A grafitos zsír meg egy tényleg grafittartalmú kenőanyag. Az éppen súrlódást csökkent.


Amúgy ha valaki drágállja, csinálja meg otthon. Durva csiszolóvászonról le kell dörzsölni a szemcsét és mondjuk krómtisztító pasztába belekeverni.


Én egyébként nem használom se így, se úgy, a Loctite menetrögzítőjéből pár csepp a karbon felületek közé, 24 óra száradás után ugyanúgy fog.

2018. nov. 19. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 szlory válasza:
100%
Wbiker jól írta. Annyi extra még, hogy az alu+karbon szeret egymással nagyon csúnyán bánni. A karbon jár pórul. Sajnos emiatt aztán kvvvva nehéz a megfelelő karbonpasztát megtalálni, amiben kellően sok és megfelelő méretű szemcséket kevernek ahhoz, hogy 1) biztosítsák az erős kötést de közben 2) megvédjék a karbon felületét a "felszivacsosodástól", porózussá válástól, "összegyógyulástól" az aluval! Ha nagyon drága a cucc, inkább kérj rutinos szerelői tanácsot. Ha nem - akkor évente legalább 1x legyen szétbontva, nézd, hogy miként viselkedik a karbon az adott kenőanyaggal. Így megelőzöd az összegyógyulást de nem stresszeled fölöslegesen a karbont a szerelgetéssel.
2018. nov. 19. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 szlory válasza:
100%
Bocsánat! A karbonpaszta (főleg a "legolcsóbb" kiszerelés) remekül használható más anyagokkal is. Előnye, hogy sokkal kisebb szorítóerő kell a csavarokra, hogy ugyanazt a stabil tartást kivitelezd. Kis csavaroknál ez tartósság növelő és elnyírási esélyt csökkentő. Bilincsekre gondolok leginkább, pl. váltókarok/váltók/nyeregcsövek/stucnik.
2018. nov. 19. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Hát én erről az egészről nem is tudtam egy hete . Csak elkezdett recsegni a nyeregcsövem és már ott tartok hogy rendeltem újjat nehogy eltörjön vagy valami.


10 évig jó volt ,sintance karbon nyeregcső és alu váz , az összegyógyulást nem is érem hogy lehetséges , soha nem ragadt bele a vázba vagy ilyesmi.


Érdekes hogy ez a recsegés egyik napról a másikra jött elő , igaz egyszer letakarítottam a kivett nyeregcsövet is mert valami fekete zsírt véltem rajta felfedezni .


Utána kezdődtek a recsegések. Ekkor találkoztam először a karbon paszta fogalmával, innen gondoltam hogy az a fekete zsír volt a karbonpaszta amit nagy ésszel letöröltem.


De aztán nem értettem hogy miért átlátszó meg rózsaszín a filmekben a karbonpaszta... Szóval akkor semmi köze a szénhez jó hogy ezt az információt sehol nem árulták el a forgalmazók stb.


Most rendeltem ebből a pasztából meg vettem egy full új csövet 10 rugóért.


Lehet hogy bekenem először a régi sintance csövet is hátha megszűnik a recsegés kár lenne a 60 rugós nyeregcsőért de lehet hogy már kuka kíváncsi leszek.


Amúgy van még egy nagy problémám hogy sehol nem találok 34,9 es csőhöz bilincset . 38mm es a váz , ekkora bilincs kéne de az ebayen tízmillió alkatrész közül se találok vagy nem egyértelmű hogy mire vonatkozik a 34,9 a bilincsnél. Mert nem a bilincsnek kell 34,9 nek lennie mégis csak ez van odaírva mindenütt.

2018. nov. 19. 20:52
 8/18 szlory válasza:

Ha nem látsz repedést, jó eséllyel menthető. Elképzelhető, hogy kosztól recseg a nyeregcső. Amúgy ne aggódj, a karbon nyeregcső törés csak akkor kellemetlen, ha nagyon hajszolod a gépet. Jó eséllyel reccsen egyet, megroggyan, te meg szépen megállsz és a világ újból megmenekült. :)


A 34.9-es kérdésedre pedig szerintem válaszoltam már, majd látod.

2018. nov. 20. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

Igen már látom a választ köszi bár nem talált mert időközben rájöttem hogy ez egy scott szabvány és 38.0mm es bilincs kell .


Nekem mégy 40cm cső se kéne olyan nagy a vázam 21" os de azokon a 60cm s csöveken kiakadtam ,hova a p csába kell olyan aztán láttam hogy vannak ilyen kemping szerű bringák.


Aztán megrendeltem végül a 40cm s karbont . Meg a fenti pasztát .



Aztán most lejjebb raktam az ülést 3 cm el két napig úgy recsegett aszittem szétszakad a seg gem alatt , utána jött az eső és és két napja meg se nyikkan.


Amúgy kitakarítottam az illesztéket és utána kezdte el írtam is.


Most azt fogom csinálni hogy megjön a paszta ,bekenem a régit aztán lehet hogy elkussol . Nem akarom gyorsan temetni azt a csövet roh adjon meg 210 euró a bolti ára :O


Szerintem a töréstől az fényévekre van még mert valami olyat is hallottam hogy ezek a sintancek alut is tartalmaznak és látszik is benne valami fényes de a falvastagsága meg mint egy papíré.

2018. nov. 21. 22:38
 10/18 szlory válasza:

Igen, olvastam, h letakarítottad - de hidd el, ilyenkor koszolódik a leginkább. A zsírzás megfogná legfelül azt a homokszemet v. akármit. Mivel lenyaltad, szépen ahogy mocorgott a nyeregcső a vázcsőben, bemászott a "homok". Szóval újratakarítod (és ha nem akarod gyakran csinálni, persze bekened) és jó eséllyel ennyi az annyi.


A 38.0 szuper, a 38.5 jó lenne oda. Érted: fél milliméter eltérés, annál többet húz össze a bilincs - jóval többet. Még 37.0mm-es csőre is jó a 38.5.

2018. nov. 22. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!