Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Nem lenne jobb úgy kialakítani...

Nem lenne jobb úgy kialakítani a személygépkocsikat, hogy egy deltoid csúcsainál lennének a kerekek?

Figyelt kérdés

Elől-hátul 1-1 kerék lenne és köztük minkét oldalon 1-1?

Nem lehetne így áramvonalasabb formát kialakítani?

Vagy így rosszabb lenne a stabilitás kanyarban?


2018. jún. 4. 10:21
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Igen. Felborulna minden kanyarban. Áramvonalasabb nem feltétlen lenne, mivel nem síkban használnánk.
2018. jún. 4. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem fér el benne 5 személy, nem gazdaságos.
2018. jún. 4. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Instabil lenne a kanyarban, nem jó.
2018. jún. 4. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Wadmalac ***** válasza:
81%

Hát, a kanyar végülis önmagában nem gond.

Végül is most is egy deltoid végein vannak a kerekek. Csak szabályos deltoid és 45 fokkal eltér a menetirány.

Az a hosszirányú deltoid semmivel nem borulékonyabb, mint egy mostani autó, ha a súlypont magassága és kerekektől távolsága hasonló arányú, mint egy "normál" autó esetén.

Ha hosszúkás és magas súlypontú, akkor kanyarban fékezésnél, gyorsításnál lehet gond, mert akkor nem kerék irányban hat a terhelés, hanem "kerék közé" és elég kis támasztáv van.


Praktikus okokból inkább az a gond, hogy a nyomtávhoz képest kicsi az utastér és raktér.


Meglehetősen kevés háromkerekű jármú van, éppen a fenti okokból, problémák hasonlóak.

De mint írtam ,a borulékonyság ott is csak akkor igaz, ha az alátámasztás és súlypont-magasság arány túl van zrikálva a minél nagyobb beltér érdekében.

https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8

2018. jún. 4. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

A kormányzás szempontjából kevésnek tűnik az egyetlen első kerék kormányzása, illetve a differenciálmű a két középső keréknél továbbra is szükséges.

Jobb és bal oldalon könnyen keletkezhet elől és hátul is olyan alátámasztatlan nyomaték, ami megcsavarja a járművet, akár forduláskor, akár fékezéskor, akár gyorsuláskor, így az alvázra állandóan tekerő, hajlító erők hatnának, ami korai elöregedésüket okozná, illetve maguknál a kerekeknél is, sőt a felfüggesztéseknél, a csapágyazásnál is szeszélyes oldalirányú erők hatnának, nem beszélve a rugózásról, ahol megint pont az elől, hátul levő két oldal alátámasztása hiányos, holott sokszor a vektoriális erők pont arra tendálnak.

Egészen biztos, hogy rosszabb lenne a stabilitás.

2018. jún. 4. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
A előző válasz első mondatából kifelejtettem, hogy három kerék kormányzása már problémás lehet, de ha a két középső kereket nem állítják irányba, akkor a kanyarodásnál nagyon nyíródna, kopna a gumi.
2018. jún. 4. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Még az is eszembe jutott, hogy kérdéses, melyik kerékre lenne téve a meghajtás.
2018. jún. 4. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Szóval valószínűleg háromkerekes kormánymű kellene, háromkerekes diffivel és a meghajtás is háromkerekesnek kellene, hogy legyen, csupán az egyetlen hátsó kerék lenne szabadonfutó és ez számtalan problémát okozna, felesleges bonyodalmakat, amiket talán meg lehetne úgy, ahogy oldani, de minek, ha van egyszerűbb is.
2018. jún. 4. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Wadmalac ***** válasza:

"A kormányzás szempontjából kevésnek tűnik az egyetlen első kerék kormányzása, illetve a differenciálmű a két középső keréknél továbbra is szükséges."

Valóban, valószínűleg a legjobb megoldás a kormányzott elülső és hátulsó kerék lenne, a hátsó lehet akár passzív kormányzott is (bár az nagy kanyarterhelésnél gond lehet).

Esetlegesen lehetne elöl és hátul is passzív, két középső kereket a difivel lehetne kormányozni. Mondjuk ezt nagy sebességhez nem ajánlanám. :D

2018. jún. 4. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Wadmalac ***** válasza:

Amúgy megkérdem, minek a 3 mellé negyedik kerék?

https://www.youtube.com/watch?v=ZmN9qWi7QT0

2018. jún. 4. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!