Miért kell egyenfeszültségről üzemeltetett járműbe egyenirányító?
Figyelt kérdés
Pl. most nézegettem az osaka-i egysínű vasút járműveit, melyeket 1500V egyenfeszültséggel táplálnak, VVVF inverteres sebességszabályozással. Miért kell külön egyenirányító, ha eredendően egyenfeszültségű a betáplálás?2018. febr. 20. 11:49
1/6 anonim válasza:
"VVVF inverteres sebességszabályozással."
Nézd meg az inverter működését.
2/6 anonim válasza:
3/6 anonim válasza:
Amikor forgó mozgást alakítunk át egyenárammá, oda mindig jól jön az egyenirányítás.
Akár egy elektromos hajtású gépkocsiban a fékezés visszatáplálásakor, akár a benzinüzemű járműben az aksi generátorral való töltése közben.
4/6 A kérdező kommentje:
Az inverter egy DC-AC átalakító, ez nyilván tiszta. A kérdés tehát arra irányul, hogy:
A pálya 1500V DC-vel (harmadik sín) van villamosítva, tehát eleve egyenfeszültségű a rendszer. Miért nem ezt táplálják az inverterbe, miért kell egyenirányító ha már a betáplálás is egyenfeszültség, nem váltakozó? Mit egyenirányít? A lényeg az egyenirányító szükségességén van, nem az inverterén.
2018. febr. 20. 14:56
5/6 anonim válasza:
UGyan vasutat még nem terveztem, de jópár DC hajtású rendszert igen. Az egyik ok ami miatt még akkor is teszünk a bemenetre diódát amikor tudjuk, hogy DC táplál, hogy védjük a cuccost az esetleges fordított polaritástól. Gyakran azért teszünk a bemenetre plusz diódát, hogy csökkentsük a visszahatást. Pl. (és inverternél szinte mindig van) van a bemeneten egy kondi ebben az esetben (főleg ahogy itt írod, nem néztem meg a konkrét kapcoslást, most elvekről beszélek) 1500V-ra töltve. Ha lekapcsolod a betápot (pl. szigetelt sinszakaszra jut) akkor rövid ideig a bemeneti csatlakozón még ott van az 1500V-ra töltött kondi. Ugyanennek "folyománya", hogy nagyobb kondit teszünk a bemenetre, és akkor a betáp rövid idejű letöréseit a kondi át tudja hidalni, nem fogja az egész hálózat a saját kondinkból "pótólni" a hiáynt. ÉS még egy halom más okot el tudok képzelni, hogy DC rendeszereknél tesznek a bemenetre soros diódát. Most csak az jutott eszembe, hogy az elmúlt fél évben én miért terveztem be ilyet.
6/6 A kérdező kommentje:
Közben az is kiderült, hogy valóban van visszatáplálás, csak mivel egyenirányítós alállomásokról van szó és nincsenek akkumulátorok sem a járműben, erre nem gondoltam. A trükkje így az, hogy az egy munkavezetéken lévő járművek közül a motoros üzemben lévő felveheti a féküzemben lévő jármű által visszatáplált áramot, amit nyilván nem árt egyenirányítani ez előtt.
2018. febr. 20. 16:47
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!