Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Az autóban az akkuról a...

Az autóban az akkuról a minusz kábelt miért csatlakoztatják egyszerűen csak valamelyik vas részhez és miért nem vezetik el minden egyes fogyasztóhoz, úgy mint a plusz kábelt? Igy nincs veszteség, ha nagy vas lemezeken keresztül kell az áram zárodjón?

Figyelt kérdés
2017. dec. 21. 12:10
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Az autók többnyire nincsenek kilométeres hosszúságúak, általában alig haladják meg az 5 méteres hosszt. Ekkora távolságon elhanyagolható a veszteség, nem éri meg vezetéket kihúzni minden fogyasztóhoz. Egyszerűbb, olcsóbb a karosszériát használni vezetőnek, ha már úgy is ott van.
2017. dec. 21. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Minél nagyobb a vaslemez annál kisebb az ellenállása, azaz annál jobb vezető. Miért kellene ehelyett kicsi keresztmetszetű kábelt használni, aminek valószínűleg rosszabb a vezetőképessége, továbbá vastagabb kábelkötegeket eredményezne, több hibaforrást, nehezebb javíthatóságot?
2017. dec. 21. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Értem.köszi
2017. dec. 21. 13:28
 4/4 Wadmalac ***** válasza:
51%

Megnézném mondjuk egy csaknem full karbon Veyron drótozását.

Ott aztán nincs sok vas, ami jó a testkábel helyett.

2017. dec. 21. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!