A mai autók alternaátora hogy van felépítve? 1. Állandó mágnes rotor? 2. Állandó mágnes sztátor? 3. Elektomágnes rotor? (ilyenkor miből kapja az áramot, az akkumulátorból? )
Elektromágnes, induláskor az akkuról kap előgerjesztést,
felgerjedés után már saját maga látja el feszültségszabályzón keresztül a gerjesztést.
Köszi
Miből "tudja" a generátor,hogy most már nincs szüksége az akku áramára?
Ha nem lenne akkumulátor ami az előgerjesztő áramkört működtesse, akkor is keletkezne feszültség a forgórész remanens fluxusa miatt, de az egyenirányító diódák nyitófeszültsége alatt az nem tudná táplálni a gerjesztő tekercseket. Az akkumulátorról táplált előgerjesztő áramkör csupán annyit ér el, hogy már alacsony fordulatszámon is képes lesz elindulni a folyamat. Akkumulátor nélkül kicsit magasabb fordulatszámon kezdene áramot termelni a generátor.
Persze nyugodtan elhiheted az első választ is, neked ez úgysem mond semmit.
Kb. 1600-as fordulaton már a generátor feszültsége meghaladja az akkuét, így tölt.
Ha nincs előgerjesztés ca. dupla fordulat kell az öngerjesztéses beinduláshoz.
De ez felmehet akár 3-3,5*-szeres fordulatra is, autója, generátora válogatja.
"Ha nincs előgerjesztés ca. dupla fordulat kell az öngerjesztéses beinduláshoz. "
Tehát ha van előgerjesztés akkor ca.1600 fordulat kell az öngerjesztés beindulásához,ha pedig nincs, akkor ennek duplája, vagyis 3200?
Nem. Öngerjesztés mindig van a remanens fluxus miatt. Azonban az így előálló váltakozó feszültséget egyenirányítani kell ahhoz, hogy a gerjesztő tekercset egyenárammal táplálhasd. A diódáknak azonban van egy nyitófeszültsége, ami alatt nem nyitnak ki, ezét amíg az öngerjesztés miatti feszültség el nem éri ezt a szintet a gerjesztő tekercsekre nem jut áram. Ha egyre gyorsabban forgatod a generátort, egyszer csak eléred azt a fordulatot, ahol már az előálló feszültség meghaladja a diódák nyitófeszültségét és beindul a gerjesztés. Ha ez egyszer beindult, akkor már lehet kisebb fordulaton is működtetni a generátort, mert a megnövekedett fluxus miatt ott is nagyobb feszültséget állít elő.
Ahol a kommutátor az egyenirányító, ott nincs fordulatszám (feszültség) küszöb, mivel a mechanikus szerkezetnek nincs nyitófeszültsége a félvezetőkkel ellentétben (persze van kefeveszteség és egyéb veszteségek is, de ebbe felesleges belemenni).
Az igazi probléma nálad viszont az, hogy az alapokkal sem vagy tisztában, így ezt a magyarázatot is csak annyira érted meg, amennyire a szavak elolvasása egyenlő a megértéssel, azaz semennyire. Elő kellene venni egy-két tankönyvet és átrágni rajta magad, különben úgysem fogod megérteni a villamos forgógépek működését és csak olyan hülyeségeket fogsz kérdezni, mint például az állórész és a forgórész tekercsszámok között milyen összefüggés van, vagy két azonos teljesítményű motor közül melyik az erősebb, miközben kevergeted a kérdésekhez a tekercselési módszereket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!