Mekkora légszennyezőanyag-kibocsátást okoznak az elektromos autók, nagyobbat mint a benzinesek, dízelek vagy kisebbet?
A tisztán elektromos meghajtású autókra gondolok, nem hibridekre, olyanokra amelyek akkumulátorban tárolják az áramot. Arra vagyok kíváncsi, hogy kiszámolta-e valaki, hogy a mai energetikai rendszerben - ahol nem csak atomenergia, és megújulók adják az áramot - mennyi légszennyezőanyag-kibocsátással jár annak az áramnak az előállítása, amellyel egy elektromos autó mondjuk 100 km-t meg tud tenni, ez mennyi egy benzines autó kibocsátásához képest? Nekem az a sejtésem, hogy közel megegyező lehet, még a magyar jelentős atomenergia-részarány mellett is. Tekintettel a tárolási, átalakítási veszteségekre.
Tud valaki ilyen összehasonlító számításról?
Egy adat a számoláshoz:
"– 1 kWh megtermelt villamosenergia előállítása kb. 0,35 kg CO2 kibocsátással jár (A Mátrai Erőmű Zrt 2010-es jelentése szerint 0,37 kg)
– 1 kWh villamosenergia elfogyasztása (figyelembe véve a veszteségeket) kb. 0,375 kg CO2 kibocsátással jár."
Egy forrás: [link]
"És egy napelem kevesebb CO2 bocsát ki."
Ha elkészült.
De amíg elkészül?
[A hozzávalókat bányászni kell. Ezek a bányagép monstrumok nem kicsi és alacsony-fogyasztású masinák. Az ércet szállítani és feldolgozni kell.
Csak a keret alumíniumának 1 tonnájához kell bányászni 5 tonna bauxitot. Az 1 tonna alumínium előállításához kell vagy 20.000 kWh áram, amiben a gyártáshoz szükséges 20 tonna víz felszínre hozatala és összepiszkolása is benne van, és az 1 t alumínium előállítása során a bányászással, a szállítással, az energia termeléssel, a grafitanóddal kb. 20 tonna széndioxidot eregettünk a légkörbe.
És akkor még csak az alumíniumnál tartok.
Szóval szép dolog a fejlődés, de a teljes folyamatot azért véletlenül se felejtsük el.
És ne ott kezdődjön a dolog, hogy fogtam egy napelemet, és az a T(nulla).
És nehogy abba a tévedésbe essek én is, napelem használóként, hogy ez aztán a környezetkímélés Kilimandzsárója, és az előállítása is környezetkímélő.
Egyszer egy komplett hét hulladéktízperceit használtam arra, hogy kiszámolgassam, mekkora ökológiai lábnyoma van a napelemgyártásnak. De az idő kevésnek bizonyult, és ahogy gyűltek az adatok, úgy lettem egyre kedvetlenebb és szomorúbb. Aztán félbehagytam...]
# 10/11
-A Wikin az is szerepel hogy tiszta villamos áram elöállitásnál 59% a hatásfoka ami még mindig sokkal magasabb. De a melegviznek nagyon sok felhasználást lehet találni. pl Láttam már lakásokat ahol távfütéssel hütöttek nyáron.
-Azt szeretnéd kihozni hogy a mapelem több CO2 bocsát ki mint egy auto motor a gyártása és az élettartama alat ? És mivel számolod a napelemgyártáshoz felhasznált energiát? Az meg újjulo vagy nem? Mivel nappelemmel elöállitot energiával is gyárthatsz napelemet.
#11 ez egy lejárt lemez, a napelemek már nagyon régóta behozzák az árukat, ma már az élettartamuk ötöde után. Az árukban pedig értelemszerűen benne van a gyártás teljes energiaköltsége, plusz még millió egyéb költség. A nagy számolgatás helyett könnyen kaphattál volna egy triviális felső korlátot egy napelem ökológiai lábnyomára: az árát váltsd át benzinre / földgázra / amire akarod. Annál nagyobb nem lehet a lábnyoma, máskülönben nem lehetne annyiból legyártani és eladni neked.
És ezt a számot még le is oszthatod annyival, ahányad része a gyártás költségének az energiaszámla. Kizárt dolog hogy a negyedénél több legyen.
Ez egy napelem mércével nézve középkori cikk, és már itt is 1-1.5 év alatt termelték meg a gyártáshoz használt energiát: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!