Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Lecsökkenthető -e annyira egy...

EagleHUN kérdése:

Lecsökkenthető -e annyira egy belső égésű motorok üzemi hőmérséklete, hogy ne keletkezzenek bennük nitrogén oxidok?

Figyelt kérdés

Persze a legjobb megoldás lenne kidobni mindet és elektromosra váltani.

Csakhogy ez nem megy egyik napról a másikra.

Nem új gépjárművek gyártásához keresek megoldásokat, hanem a meglévőek átalakítására.


Egy ilyenre tudok példát, kis mennyiségű víz porlasztását a már levegővel kevert és porlasztott üzemanyaghoz. Ez csökkenti a hőmérsékletet és a gőz tágulásával növeli a motor erejét. Kipróbáltan működik. (De csak kis mennyiségű vízzel és az nem vesz részt az égésben azaz nem üzemanyag! Leírom mielőtt valaki ezóba küldene. XD)


Azt viszont nem tudom lecsökkenti -e annyira a hőmérsékletet a víz hogy a légkörből bekerülő N2 ből ne oxidálódjon semmi?


Elvileg benzines üzemben működik ez a megoldás.

De mi a helyzet a dízenél?


(Sajnos nem találtam meg hogy ez mekkora hőmérsékleten következik be az N2 oxidációja a belső égésű motorokban. A villámlásnál 3000C-t írtak légköri nyomáson, nyilván a motorban a nagyobb nyomás miatt alacsonyabb ez a hőmérséklet. De mennyi? Ha valaki tud nyomás-oxidáció táblázatot erről kérem linkelje ide.)


Mennyiben változna a dolog Dízel és Benzin üzem közt?


Tud valaki más megoldásokat ilyesmire?

(Kifejezetten a légszennyezés csökkentése érdekelne!)



2017. aug. 14. 20:04
1 2
 11/15 Wadmalac ***** válasza:

Hát mint gondolatkísérlet oké, csak a büdös életben abból nem lesz tömeggyártott megoldás, ami nem gazdaságos.

Ha a motor oxigénigényét nem lehet a légkör levegőjével ellátni, hanem vinnie kell magával, akkor máris halott a koncepció. Érdemes utánanézni, hogy a belsőégésű motorok mekkora iszonyat légköbmétert járatnak át magukon.

2017. aug. 18. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Pont ott irtad a lenyeget, atjarat, vagyis, igyis ugyis"higitani" kell az oxigent, akkor miert ne recirkulaljuk a kipufogogazt higitas gyanant. EGR erre alapoz... vagyis csak a tiszta oxigent kell szallitani, TUDOM :)
2017. aug. 18. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 Wadmalac ***** válasza:

Sajnos az EGR növeli a beszívott levegő hőmérsékletét, így a nitrogénoxid-kibocsátást. Persze, csak ha van nitrogén a beszívott levegőben.


A működéshez szükséges tiszta oxigén, még ha mellé oda is rakunk hetvenvalahány százaléknyi kipuffgázt, szóval csak az oxigénigény is rengeteg. Meg bele lehet gondolni, mit kéne hűteni a kipuffgázt a visszaforgatáshoz, hogy a motor ne több száz fokos cuccot szívjon.

Hatalmas oxigéntartályt kéne hurcolnia a kocsinak. Balesetnél meg, ha felreped, isten óvjon mindenkit.

2017. aug. 18. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:

9# Az alkoholüzem is jó megoldásnak látszik. És sajnos a dízelen ez sem segít.

Viszont az alkohol előállításhoz növényekre van szükség (pl gabonára, cukorrépára stb esetleg gyümölcsre) így mezőgazdasági területek "pazarlódnak" el. Amelyek esetleg lehetnének erdők vagy termelhetnének rajtuk nekünk táplálékot. (Kivéve ha pl megpenészedett gabonát használunk ilyen célra na azért nem kár.) Szóval vannak hátulütői.


Akkor inkább már a csatornába öntés helyett a használt sütőolajakat kellene összegyűjteni a dízelekhez. Igaz ez sem oldaná meg a nox problémát, de legalább "megújuló" és nem fosszilis szénforrás...


A többi választ is köszi.

2017. aug. 21. 09:36
 15/15 A kérdező kommentje:
Erről az EGR-ről még nem hallottam. Utánanézek.
2017. aug. 21. 09:36
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!