Lecsökkenthető -e annyira egy belső égésű motorok üzemi hőmérséklete, hogy ne keletkezzenek bennük nitrogén oxidok?
Persze a legjobb megoldás lenne kidobni mindet és elektromosra váltani.
Csakhogy ez nem megy egyik napról a másikra.
Nem új gépjárművek gyártásához keresek megoldásokat, hanem a meglévőek átalakítására.
Egy ilyenre tudok példát, kis mennyiségű víz porlasztását a már levegővel kevert és porlasztott üzemanyaghoz. Ez csökkenti a hőmérsékletet és a gőz tágulásával növeli a motor erejét. Kipróbáltan működik. (De csak kis mennyiségű vízzel és az nem vesz részt az égésben azaz nem üzemanyag! Leírom mielőtt valaki ezóba küldene. XD)
Azt viszont nem tudom lecsökkenti -e annyira a hőmérsékletet a víz hogy a légkörből bekerülő N2 ből ne oxidálódjon semmi?
Elvileg benzines üzemben működik ez a megoldás.
De mi a helyzet a dízenél?
(Sajnos nem találtam meg hogy ez mekkora hőmérsékleten következik be az N2 oxidációja a belső égésű motorokban. A villámlásnál 3000C-t írtak légköri nyomáson, nyilván a motorban a nagyobb nyomás miatt alacsonyabb ez a hőmérséklet. De mennyi? Ha valaki tud nyomás-oxidáció táblázatot erről kérem linkelje ide.)
Mennyiben változna a dolog Dízel és Benzin üzem közt?
Tud valaki más megoldásokat ilyesmire?
(Kifejezetten a légszennyezés csökkentése érdekelne!)
Itt azt írják hogyha gyorsabb az égés akkor csökken a NOx kibocsátás:
2400C felett számolni kell az NOx keletkezésével:
Hát bizony, a vizes módszer dízelhez nem jó, a dízelnek a kompressziógyújtáshoz kell a magas hőmérséklet, azt meg rontaná a vízbeporlasztás.
A dízel égésterében jóval lassabb az égés, a lángfront haladása, mint benzines esetén, a hosszabb ideig fennálló magasabb hőmérséklet meg sajnos növeli az N2O keletkezést.
Nem nagyon van itt jobb módszer az utólagos, katalizátoros csökkentésnél.
Nekem va egy megoldasom: Tiszta Oxigennel kell uzemeltetni a motort, illetve az uzemanyagbol eltavolitani az osszes N-t.
Tudom K-va veszelyes, de nem ez volt a kerdes. Vagy lehet az oxigent pl CO-kent tarolni es ugye felhasznalni az egeshez(generatorgaz), persze nem a legjobb megoldas.
#4: Ez egy fémszerkezetű motornál nem fog menni.
Nem hogy a tiszta oxigén, de még a nitróval (N2O) megküldött motorban is leégnek a szelepek, dugattyúk.
Az oxigénfelesleg azon a hőmérsékleten megtalál mindent, ami oxidálható.
Persze ha a beszívott levegőben illetve üzemanyagban nincs nitrogén, akkor természetesen az égéstermékben sem lesz. Csak ezt nem lehet megoldani.
Az a megoldás, hogy a belsőégésű motorokat kukába vágjuk.
Folyamatban van a dolog. Elektromos, üzemanyagcellás autók.
"Az a megoldás, hogy a belsőégésű motorokat kukába vágjuk.
Folyamatban van a dolog. Elektromos, üzemanyagcellás autók.
"
Igen így van. Említettem is. Csak ennyi elektromos autót és akkumulátort legyártani sem kis környezetszennyezés. Meg van pár dolog melyet még nem oldottak meg. Pl: Töltési idő, akkuk élettartama...
Plusz nem kis környezetszennyezéssel energiafelhasználással és nem kevés hulladék (autóval) keletkezésével jár ez a folyamat...és nem is kevés ideig fog tartani ez már most látható. A mai új benzines dízeles autókat a tulajok nem fogják "eldobni" 15-20 éven belül.
De ha lenne megoldás a szennyezés csökkentésére akkor lehetne kötelező az átalakítás pl...
"Nekem va egy megoldasom: Tiszta Oxigennel kell uzemeltetni a motort, illetve az uzemanyagbol eltavolitani az osszes N-t.
Tudom K-va veszelyes, de nem ez volt a kerdes. "
A tiszta oxigénes működés bennem is felmerült, de tudom azt amit a többi válaszoló is leírt.
Drága és mindent eloxidál azaz több problémát okoz mint amit megold...
"Vagy lehet az oxigent pl CO-kent tarolni es ugye felhasznalni az egeshez(generatorgaz), persze nem a legjobb megoldas.
"
Ezt meg konkrétan nem értem...a CO egy részben elégett szén további oxigén szükséges a tovább égéséhez. (Nem fog oxidálószerként működni, hiába van benne 1db O)
A további oxigént a levegőből nyered hozzá. Amivel bejut a nitrogén is. Tehát ugyanott vagy.
Tiszta oxigénnel elégetve meg már tisztáztuk mi van. A CO-nak mint üzemanyagnak pedig sokkal kisebb az energia tartalma mint a sima fosszilisnek...
Vagy ha a CO2 O2 tartalmára gondoltál esetleg?
Ott meg már teljes energia minimumon van és gyakorlatilag energia befektetéssel kellene az oxigént "kiredukálni" a széntől, majd újra elégetni. (Mit csinálsz a tiszta szénnel? Kipufogod?) Az oxigén ilyetén előállítása a hatékonyság miatt lényegesen több energiát igényelne mint amit égetéskor visszanyersz annál meg pláne többet mint amit fel is tudsz belőle használni...
Úgy tudom, hogy az alkoholüzem csökkenti a nitrogénoxidok kibocsátását. Szóval az E85 jó alternatíva.
A dízelen mondjuk nem segít.
A generatorgaz egheto(oxidal) es regen utcamegvilagitasra hasznaltak, es pont az tortenik amire vagysz, alacsonyabb egesi csucshomerseklet.
Amit a tiszta oxigenrol irtam, az is lenne egy jarhato ut, csak mindent keramiabol kell kesziteni. De tudom nem ilyen egyszeru. A masik nemesgazzal kivaltani a levego nitrogen tartalmat He, Ar, Xe, Kr es maris van megoldas. Tudom nem ilyen egyszeru megintcsak, de most gondolatkiserletezunk ugye?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!