Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért használnak profileltolás...

Tothrichard1 kérdése:

Miért használnak profileltolást a fogaskerekeknél, és hogy kell pontosan elképzelni a megvalósítását?

Figyelt kérdés
valaki el tudná magyarázni egyszerűen? köszönöm!

2017. ápr. 19. 21:02
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
[link] A 20. oldaltól a lényeg.
2017. ápr. 19. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Ha 17-nél kisebb fogszámú fogaskereket akarsz gyártani, akkor normál fogazással alámetszett alakú lenne (a csatlakozó fogaskerék nem fog megfelelően gördülni, zajos lesz, stb). Ezen lehet trükközni azzal, hogy nagyobb átmérőre tolják ki az osztókört (ezesetben gördülőkör), ez a pozitív profileltolás. Így le lehet menni egészen 2-3 fogú fogaskerékig, ami probléma nélkül fog üzemelni. Mai fúrógépekben 2-3 fogú fogaskerekek simán vannak.


A csatlakozó fogaskeréken viszont ugyanekkora mértékű negatív profileltolást kell csinálnod, hogy megfelelő legyen a gördülés.

2017. ápr. 20. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
köszi sikerült megérteni!
2017. ápr. 20. 16:27

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!