Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért nyomatékosabb a négyütem...

Miért nyomatékosabb a négyütemű motor a kétüteműnél azonos fordulatszámon?

Figyelt kérdés
Elvégre a kétütemű motorban minden fordulatnál van robbanás ám a négyütemünél csak minden másodiknál.Szóval a paraszti ész azt mondatja hogy a kétütemünek kellene nyomatékosabbnak lennie ám a valóságban ez fordítva van.Miért?

2017. márc. 27. 10:36
 1/4 anonim ***** válasza:
Mert a kétütemű két ütemben dolgozik, a négyütemű meg 4 ütemben. Utóbbinál van egy teljes levegőöblítési ciklus (kipufogás üteme, majd szívás üteme), míg a kétüteműnél ez csak részben van meg, keveredik a kipufogógáz és a friss levegő, így nem tisztul annyira ki a hengerben lévő gázmennyiség. Kevesebb oxigén lesz a munkaütemnél a hengerben, ami rosszabb minőségű égést eredményez, vagyis kevesebb erőt tud kifejteni a henger, kisebb lesz a nyomaték.
2017. márc. 27. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
fajlagos teljesítménye tényleg jobb :) amúgy meg azért mert nagyobb veszteséggel működik.
2017. márc. 27. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
67%

Gondolom benzinesben kérded,ugyanis 2ütemű dízel motorokat tankokba,kompokba,vonatokba raknak :D

Én úgy gondolom,hogy a hatásfok miatt.Pl egy trabant 601-es hatásfoka 67%-os veszteséggel üzemel.Ilyen szempontból rossz konstrukció.

2t benzin:

-nagyon jó teljesítmény/űrtartalom arány

-nagyon rossz hatásfok

4t benzin:

-rosszabb teljesítmény/űrtartalom arány

-jobb hatásfok

4t dízel:

-viszonylag jó teljesítmény/űrtartalom arány

-viszonylag jó hatásfok

2t dízel:

-kifejezetten rossz teljesítmény/űrtartalom arány

-legjobb hatásfok

(-körülményes indítás)


remélem jól átlátható az "átalakulás" a 2t benzin legjobb literteljesítménye, de ugyanakkor legrosszabb hatásfoka, szemben a 2t dízel legrosszabb literteljesítménye, de legjobb hatásfoka felé... :)

2017. márc. 27. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 kiitos ***** válasza:
100%

Nem mindig igaz hogy nyomatékosabb.

"azonos fordulatszámon" minden motornak más a nyomaték-fordulatszám karakterisztikája . Az egyik versenyre való a másik folyamatos kis fordulaton üzemel , a harmadik jól használható alapjáraton és fordulaton , a negyedik egyenletes magas fordulaton működik stb. Mindig a felhasználási cél dönti el milyen tulajdonságai legyenek a motornak.

Szerintem arra gondoltál inkább hogy a 2t-nek általában kisebb a használható fordulatszám tartománya mint a 4t-nek.

A 2t esetén a hengeröblítés, a gázlengések a szívó - és kipufogócsőben stb. jobban meghatározzák a henger töltését. Ezek pontosabban vannak hangolva , bizonyos fordulatszámhoz nagyobb gázlengések tartoznak amik segítik a henger töltését.

2017. márc. 27. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!