Miért nyomatékosabb a négyütemű motor a kétüteműnél azonos fordulatszámon?
Gondolom benzinesben kérded,ugyanis 2ütemű dízel motorokat tankokba,kompokba,vonatokba raknak :D
Én úgy gondolom,hogy a hatásfok miatt.Pl egy trabant 601-es hatásfoka 67%-os veszteséggel üzemel.Ilyen szempontból rossz konstrukció.
2t benzin:
-nagyon jó teljesítmény/űrtartalom arány
-nagyon rossz hatásfok
4t benzin:
-rosszabb teljesítmény/űrtartalom arány
-jobb hatásfok
4t dízel:
-viszonylag jó teljesítmény/űrtartalom arány
-viszonylag jó hatásfok
2t dízel:
-kifejezetten rossz teljesítmény/űrtartalom arány
-legjobb hatásfok
(-körülményes indítás)
remélem jól átlátható az "átalakulás" a 2t benzin legjobb literteljesítménye, de ugyanakkor legrosszabb hatásfoka, szemben a 2t dízel legrosszabb literteljesítménye, de legjobb hatásfoka felé... :)
Nem mindig igaz hogy nyomatékosabb.
"azonos fordulatszámon" minden motornak más a nyomaték-fordulatszám karakterisztikája . Az egyik versenyre való a másik folyamatos kis fordulaton üzemel , a harmadik jól használható alapjáraton és fordulaton , a negyedik egyenletes magas fordulaton működik stb. Mindig a felhasználási cél dönti el milyen tulajdonságai legyenek a motornak.
Szerintem arra gondoltál inkább hogy a 2t-nek általában kisebb a használható fordulatszám tartománya mint a 4t-nek.
A 2t esetén a hengeröblítés, a gázlengések a szívó - és kipufogócsőben stb. jobban meghatározzák a henger töltését. Ezek pontosabban vannak hangolva , bizonyos fordulatszámhoz nagyobb gázlengések tartoznak amik segítik a henger töltését.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!