Hogyan lehet megakadályozni a rövidzárlatot?
Elektromos részek tervezőinél szerintem ne próbálj okosabb lenni. Azok a szerkezetek úgy vannak konstruálva, hogy ilyen veszélyek ellen is a lehetőség szerint és nemzetközileg meghatározott normák szerint biztonságosak legyenek.
Nagyobb tűzveszélyt jelent az otthoni sufnituning, mint a gyári állapotú használat.
A lakástűz ellen sok más módon tudsz védekezni.
Az elektromos tűzveszéllyel járó eszközök (tápegységek, akkumulátorok stb.) közelében ne tarts éghető dogokat (laptop, telefon töltőn az ágyon hagyva baromi rossz ötlet, plusz ne legyen papír- vagy nejlonzacskó kupac ezek közelében, függöny, asztalterítő stb.). Kerüld, hogy bármi módon víz kerülhessen áram alatt lévő gépbe (bögre tea a pc tetején stb.).
Durva villámló vihar esetén konnektorból, netkábelről lehúzva áramtalaníts, ha elmész otthonról, lehetőleg standby módban se hagyjál áram alatt semmit.
Ja és nem olyan rohadt drága egy kisméretű por- vagy haboltó, hogy ne lehessen otthon tartani egyet.
rövidzár ellen a legjobb védekezés a biztosíték (megfelelőenméretezve)
Rövidzár esetén a pillanatnyi áramerősség ami a rendszeren átfolyik az jelentősen megugrik. Biztosíték nélkül ez okoz tüzet, mivel magas hőmérsékletet (amitől a szigetelés, majd a környező anyagok kigyulladhatnak), illetve általában szikrát okoz.
Ha biztosíték van beiktatva, akkor az azonnal leolvad a rövidzár okozta hőtől, még mielőtt a vezeték szigetelése kigyulladna.
De tényleg nem érdemes sufnizni, inkább valami céleszközt beszerezni.
Yesss! Ezek a nyerő gondolatok.
Megakadályozni a rövidzárlatot az okok elemzésével és elkerülésével lehetne, ez alighanem egy 20-szoros ár- és méretnövelő tényezőt jelentene, valamint egy felügyelő rendszert, amit szintén zárlatbiztossá kéne tenni egy azt felügyelő rendszerrel. :)
Ja, mikor elkezdtem írni, még csak #1 írása volt, helyeslő mondataim csakis arra vonatkoznak.
A túláramvédelem, az, bocs, csak akkor jó, ha a zárlat és a terhelés elkülöníthető egymástól.
4-es, az alap, hogy ha "lebiztosítékolunk" egy áramkört, azt úgy tesszük, hogy ne legyen egyik eleme se az áramkörnek független a biztosíték(ok)tól.
Autóban is adott áramkörök többszörösen vannak biztosítékolva. Teszel egy fő biztosítékot, és fogyaszónként (ill. áramkörönként egy-egy kisebbet). Ha pl egy autó (bocs, autóvillanyász vagyok eredetileg) elektromos rendszerét 100A-ra levédik (pl két fő kör van, körönként 50A-es biztivel), akkor a főmadzagok ezt bírják, de ettől függetlenül az egyéb rendszereket egyessével mindig biztosítják kisebb áramra. Aztán ha valami barom mégis túlterheli az egész rendszert (a nagyon régi 2 ft-os érme pont befért a Lada biztosítékainak helyére, és az nem olvad le a büdös életben, előbb gyullad ki az autó), még mindig ott a főbiztosíték (az említett 2 ft-os esetében ez se véd).
100%-os megoldás nincs, ha lenne, akkor nem gyulladnának ki elektromos hiba miatt soktízmilliós Ferrarik (volt rá példa a közelmúltban)
"100%-os megoldás nincs, ha lenne, akkor nem gyulladnának ki elektromos hiba miatt soktízmilliós Ferrarik (volt rá példa a közelmúltban)"
Tesla?
Airbus?
Bizony nincs tökéletes biztonság.
naja, ezekről nem is beszélve.
A Tesla esetében meg főleg. Eleve elektromos autóról beszélünk, komoly fejlesztőmunkávan mögötte.
Kihagytam a Galaxy Note 7-et. :D
"4-es..." - ezt értem, hogy ez rám vonatkozik.
.."az alap, hogy ha "lebiztosítékolunk" egy áramkört, azt úgy tesszük, hogy ne legyen egyik eleme se az áramkörnek független a biztosíték(ok)tól." - innen kezdve gyanús, hogy neked másik vállalkozó ajánlata szimpatikusabb volt a gabona összemorzsolására.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!